Gå til innhold

CSS & min-height

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å lage en liten block som blir fylt med bakgrunnsfarge på siden min men uten å lykke helt :cry: Problemet ligger som oftest i IE browseren som ikke fargelegger hele blocken mens firefox og opera gjør dette uten problemer.

Ene tingen jeg lurte på er om er om IE støtter min-height og om det finnes noen fiks på denne saken utenom å sette fast height :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet også at jeg setter en div ovenfor og setter background som følger hele blocken også setter de andre bakgrunnene over der igjen. minuset var også IE som då skjulte teksten bak bakgrunnen :( men hos opera og firefox fungerte som knall :thumbup:

Håper noen kan hjelpe meg med problemet :wee:

Lenke til kommentar
Ene tingen jeg lurte på er om er om IE støtter min-height og om det finnes noen fiks på denne saken utenom å sette fast height :hmm:

If any one has had problems using CSS min-height with IE, Netscape, Mozilla and Opera then I have just come across this 'workaround'.

In IE 'min-height' is not recognised (except in <td> ) but 'height' does the same thing (this is an IE 'bug')

In Netscape/Mozilla and Opera 'min-height' works correctly and 'height' fixes the height so that text will flow outside the boundary.

To overcome this IE has another 'bug' that can be used to specify any css that you don't want other browsers to see.

It goes something like this:

code:

<html>

<head>

<title> Min Height </title>

<style type="text/css">

#box {

text-align:center;

font-size:2em;

color:white;

background-color:black;

padding:5px;

min-height:100px;

}

* html body #box {height:100px;}

</style>

</head>

<body>

<div id="box">

This box has a minimum height of 100px

</div>

</body>

</html>

Using * html body before your css will allow IE to see it but not other browsers. So Netscape, Mozilla and Opera will just see 'min-height:100px;'

and IE will only see 'height:100px;' (ignoring the min-height value).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...