Gå til innhold

Billig kamera i syden?

Anbefalte innlegg

Er paa Gran Canaria, Puerto Rico, naa, og lot meg i gaar friste til aa gaa innomm en av de mange sjappene som selger allverdens kameraer av kjente, og ukjente merker.

Normalt ville jeg styrt unna alt paa slike butikker, men selgeren var svaert iherdig, og senket prisen paa et Canon Ixus 500 kamera, mer og mer. Til slutt fikk jeg tilbud om kamera, med alt tilbehor (lader, ledning etc.) for 100 Euro. Det skulle bli omtrent 830 kroner.

Som sagt ville jeg normalt styrt unna, men jeg foler at prisen er saa lav, at jeg nesten har raad til aa kjope det, og evt. tape pengene hvis det skulle vise seg aa vaere et bomkjop.

Det bringer meg til sporsmaalet mitt. Hva er grunnen til at de kan selge saa billig?

Er det tyvegods? Er det ikke et originalt Canon, men en tilsynelatende ekte etterligning? Jeg har sett en del kamera av totalt ukjente merker, som Zion, Fujian osv. men dette saa helt ut som et ekte Canon ixus500. Det virker og, fikk jeg testet i butikken.

Hadde satt pris paa raad om hva jeg bor gjore, og hvis noen vet, hvorfor slike kamera selges saa billig...

Egentlig skal jeg kjope en EOS 300D hjemme senere i sommer, men dette ixusen kunne jo vare fin som ekstra kamera, eller "konekamera" :)

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første ligger de i en "avgiftsfri sone", for det andre er vel kravet til unntjening ikke som i Norge..og ikke minst er det kremmersjelen deres,"bedre å tjene litt en ingenting". Men husk div. garantier står svakt. Og for hvert kupp en gjør, er det en som blir rundlurt, så det går opp i opp..

Gratulerer med nytt kamera! :)

Lenke til kommentar
,"bedre å tjene litt en ingenting"

Da tjener de ingenting om dette er orginal vare. Innkjøpspris på dette kameraet i norge er ihvertfall LANGT over 830kr. Butikkene som nå selger dette til rundt 3500

har syltynne marginer, i mange tilfeller også tap.

Selv uten samme avgifter og evt uten samme garantibestemmelser etc, kan ikke dette være annet enn taskenspilleri fra ende til annen :)

Ville gjettet tyvgods

Lenke til kommentar

Vel, da er det tyvegods alt de selger der...Har selv kjøpt kamera til halv pris der nede. Og kjenner til MANGE som har gjort det. Og ikke alt må regnskapsføres vet du...

End off discussion.(Fra min side)

Edit: Lesefeil

Endret av egerstud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...