Gå til innhold

Hjemmelagd vannkjøling system

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:yes: No har eg jobba mykkje i det siste ja.

cpu%20og%20chipset%20venstre%20vinkel%20(Medium).JPGHar vorte ferdig med cpu blokka no. So no har eg cpu og chipset i samme design :thumbup: Brukte araldit og skrua til å feste saman alt samen. :thumbup:

cpu%20h%f8gre%20vinkel%20(Medium).JPG

cpu%20rett%20p%e5%20(Medium).JPG

Noken fine vinkler av berre cpu blokka.

So er det CPU og Chipset.

cpu%20og%20chipset%20(Medium).JPG

Eg har bora og såtte inn noken lysdioder fra et gammalt tastatur. Det vart tøft!

Glaset i cpu blokka er "dågga" for eg pusta gjennom. :p

Eg skal pusse kobberen og glaset før montering also. :yes:

Ole-Johan

Lenke til kommentar

Limte du sammen me Aralditt???? Da tror jeg ikke blokka holder vannet ute så altfor lenge!! Brukte aralditt på min vannblokk, men den "lak som ei sil" så du bør heller pakke silikon mellom plexin og kobberet!

Lenke til kommentar

Jeg så du hadde en stor, og to små nipler på cpu-blokken din. Antar da at du skal ha den store inn, og de to andre ut? Antageligvis. MEN, det jeg også så var at du hadde hatt små nipler på chipset-blokken også?

Jeg antar at du bruker en stor og to små på cpu-blokken for at det skal bli bedre flow i blokken? Vil ikke da chipset-blokken fungere som en flaskehals da, og flowen i cpu-blokken vil ikke bli noe bedre enn den vannmengden som passerer chipset-blokken?

Det du da evt kan gjøre er å kjøre chipset-blokken parallelt med fx en gpu-blokk med lik design som den til chipset.

cpu -> chipset -> tank/pumpe/raddis.

-> gpu ->

Vet ikke om dette helt er et problem for deg, da det er lite merkbart og kun for optimalitet.. Men sier bare at du da kunne spart en nippel.

Det som ville vært sinnsykt tidi var hvis det jeg skrev nå var tull og tøys. I det tilfelle, ikke bit hodet av meg...

Spent på resultater! Hva farge er det på de LEDsene jeg ser?

Lenke til kommentar

Eg skal ha Tank - Pumpe - CPU - chipset og gpu paralelt - tank.

Ledsa der eg grøne men eg har noken blå også.

Men kva skal eg bruke mellom kantane på tanken? So det blir 100% prosent tett og det vil hålde dei tett. Skal planslipe mykkje meir!

Tank%20sida%20(Medium).JPG

Tanken over, men skal planslipe meir der også.

Tank%20over%20(Medium).JPG

Ole-Johan

Lenke til kommentar

Blir det ikke et probelm med den CPU blokka? ser at det er mellomrom mellom de som går ut.. vil det komme noe vann dit da?

For ikke å lage ny post:

Hva synes dere jeg skal bruke til å tette nb blokken min med? den er bare limt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...