Gå til innhold

Får jeg utnyttet R9800 Pro

morgus

Anbefalte innlegg

Tipper at kroppen har PC 2100 ram så det vil ikke være mye å hente

ved HK bytting uten å bytte ut rammen i samme slengen= koster noen

ekkornskinn ekstra ;)

Kjøp et Radeon 9800 pro og spar resten av pengene til en helt ny PC

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper at kroppen har PC 2100 ram så det vil ikke være mye å hente

ved HK bytting uten å bytte ut rammen i samme slengen= koster noen

ekkornskinn ekstra ;)

Kjøp et Radeon 9800 pro og spar resten av pengene til en helt ny PC

usikker på hva jeg har, tror det er PC2100 eller 2700

Lenke til kommentar

beklager "litt" off topic men: på skolen har man jo som mange sikkert vet mulighet til å få stipend, vurderer å søke om å få det til neste år, men må man betale tilbake pengene man får eller hvordan er det?

For da kan jeg kjøpe ny pc for de pengene hvis de ikke må betales tilbake

Lenke til kommentar

3200 ram koster ikke så mye det heller. du kjører det uansett bare på den samme hastigheten som rammen du har.

sjekk at du har plass til mer ram. og se hvilket merke og hastighet rammen er. tror ikke det er mega viktig, men å foretrekke.)

hovedkort oppgradering er ikke verdt det, mener nå jeg.

hvis du kan litt / tør litt, kan du kjøpe denne_

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ARCOLVGASIL

til skjermkortet. risken ligger i at du må montere den selv, på den kjørbare kjernen.

+ kanskje en bedre kjøler til CPU enn det du har?

om den du har bråker. se på socket a kjølerne på microplex.

og til dere som snakker om 100% økning.

3dmark er ikke annet enn..... ja, hva er vel 3dmark?!

eks. tester fra tidligere versjoner av hl2 viser at r9800pro yter langt ifra 100% mer enn r9600pro

tror jeg..... :blush:

edit_

stipend gis til de som trenger det. om du har tenkt å bruke alle pengene på PC ses det nok i tallene (inntektene til morN din / farN din, at du ikke trenger det)

du må betale tilbake om du stryker i hva du kommer opp i eksamen i. (mange i er ;) )

Endret av genesis
Lenke til kommentar

det jeg ville fram til var at ved å kjøpe nytt hk og bruke samme prosessor vil ikke ytelsen bli så mye bedre, om du vil ha firewire/serial ata så er det et bra kjøp. du tjener nok mer på å kjøpe minne enn hk...

en sammenligning fra gf2 mx-kortet til r9800pro: quake3 max details max AF på 1600x1200: gf2mx 20 fps mens r9800pro klarte 160 fps, det hører med til historien at gf2mx taper masse ytelse på 16 bits opp til 32 bits farger...

Lenke til kommentar
stipend gis til de som trenger det. om du har tenkt å bruke alle pengene på PC ses det nok i tallene (inntektene til morN din / farN din, at du ikke trenger det)

du må betale tilbake om du stryker i hva du kommer opp i eksamen i.

oki, takk for svar selv om det var off topic det jeg spurte om

Lenke til kommentar
det jeg ville fram til var at ved å kjøpe nytt hk og bruke samme prosessor vil ikke ytelsen bli så mye bedre, om du vil ha firewire/serial ata så er det et bra kjøp. du tjener nok mer på å kjøpe minne enn hk...

en sammenligning fra gf2 mx-kortet til r9800pro: quake3 max details max AF på 1600x1200: gf2mx 20 fps mens r9800pro klarte 160 fps, det hører med til historien at gf2mx taper masse ytelse på 16 bits opp til 32 bits farger...

det var ganske mye bedre ytelse, er det med 256MB eller 128MB minne på skjermkortet?

Lenke til kommentar

Jeg har selv 9800pro, og synes dette er en god overklokker, men har jo ikke prøvd serlig mange andre kort i denne klassen da. Jeg kjører mitt kort på core@412(orginalt 380) og memory@365(orginalt 337) med standard kjøling, har også flashet det til et 9800xt. Får vel ca. 6500 poeng i 3dmark03..

Har forresten et powercolor kort!

H.kon

Lenke til kommentar

det er ikke snakk om EKSTRA kjøling. Det er snakk om en erstattning.

Såklart blir skjermkortene levert med en kjøleløsning som talker å fjerne varmen bra nok, MEN det er heller ikke derfor jeg informerte om muligheten.

hensikten var at han selv kan vurdere hvorvidt han er villig til å betale 99kr for en betydelig mer støysvak kjøleløsning.

edit_

Må jo bli en sak som kjøper vurderer. SElv har jeg en meget rolig maskin, jeg ville hørt det godt. Har man en xtremt støyende maskin, og har ingen planer om overklokking (eller mindre støy)..... "såklart" kjøper en ikke noe annet da.

Endret av genesis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...