Gå til innhold

Får jeg utnyttet R9800 Pro

morgus

Anbefalte innlegg

Hei

PC'n jeg har for øyeblikket er:

AMD Athlon 2400+

ASUS A7N266-VM

512 MB Ram

GeForce 2 MX 400

Det jeg lurer på er at dersom jeg kjøper Sapphire sitt Radeon 9800 Pro,

får jeg utnyttet dette fullt ut og lønner det seg?

Hvis dere har tips til et bedre skjermkort tar jeg gjerne imot tips, skal maks

bruke 3000 kr.

mvh

morgus

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville nok kjøpt et nytt hovedkort i første omgang, et ASUS A7N8X deluxe, dette koster under 1000. Så har du 2000 til skjermkort.

Så kan du klokke litt å!:)

Høres vel bedre ut det?

Det var en god ide, men da må jeg ha nytt kabinett. Har bursdag rett rundt

hjørnet, så det skal nok gå bra tror jeg.

Takk for svar fredriku :thumbup:

Lenke til kommentar

ville ikke anbefalt deg nytt hovedkort. kjøp deg et slikt kort som du ville ha du, det er ikke en så veldig dyr oppgradering og du tjener masse i spill på det, hilsen en som har hatt både ditt nåværende skjermkort og det du ønsker deg...

oppgrader heller til nytt hk/cpu når socket 939 begynner å bli rimeligere og raskere... :yes:

Lenke til kommentar
ville ikke anbefalt deg nytt hovedkort. kjøp deg et slikt kort som du ville ha du, det er ikke en så veldig dyr oppgradering og du tjener masse i spill på det, hilsen en som har hatt både ditt nåværende skjermkort og det du ønsker deg...

oppgrader heller til nytt hk/cpu når socket 939 begynner å bli rimeligere og raskere... :yes:

skal tenke litt på saken, ble det stort ytelseshopp fra GeForce2 til 9800 Pro?

Lenke til kommentar

Han har jo råd til begge deler da, så skjønner ikke helt hva du vil ha han til å gjøre.

9800pro koster 1850 kr, og hovedkortet koster under 1000.

Så om han da har 3000 og bruke nå, så er det vel anvendte penger!

Det tror jeg egentlig du er veldig enig med meg i?

Det hovedkortet er nok greit nok, men et nForce2 kort gir generelt bedre ytelse enn via sine KT400 og KT600 chipsett.

Så, et ASUS A7N8X-E Deluxe og et PowerColor Radeon 9800pro + en VGA silencer, vil helt klart slå ann!

Kan ikke forslå noe bedre!

Lenke til kommentar

Tror du vil merke en 800% økning sånn ca.

GF2mx til GF3ti = 100% økning

GF3ti til 9600pro = 100% økning

9600pro til 9800pro = 100% økning

GF2mx til 9800pro = 800%

Ikke kom å si at dette regnestykket er feil, tenk over det først.

Økningen er slik jeg merka det på mine systemer, men da ble alt oppgradert, så en liten klype salt bør du ta informasjonen med ;)

Lenke til kommentar

Er neppe 100% fra 9600pro til 9800pro :p;)

Skulle jeg kjøpt nytt hk ville jeg gått for ASUS a7n8x deluxe-e eller bare deluxe. Har hatt både dette og Abit kortet og syntes asus kortet var mye bedre! Stabilt og ingen dårligere klokker heller..

Lenke til kommentar
Er neppe 100% fra 9600pro til 9800pro :p;)

Skulle jeg kjøpt nytt hk ville jeg gått for ASUS a7n8x deluxe-e eller bare deluxe. Har hatt både dette og Abit kortet og syntes asus kortet var mye bedre! Stabilt og ingen dårligere klokker heller..

Er du nå så sikker på det?

3Dmark 03: 9600pro = ca. 4000 er vanlig og 9800pr får mellom 7-8000, gjør det ikke? (dette er med overklokkede systemer vel og merke!)

Og 9800pro har en 256bits minnebus, mens 9600pro har 128bits bus. la oss si at dette gir bortimot 70-80% økning (tror ikke det er et dumt tall), og at arkitekturen på 9800pro er litt bedre, sansynligvis. De er heller ikke bygd på samme måten (vpu'en altså).

Så jeg tror 100% er et godt tall!

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar
3Dmark 03: 9600pro = ca. 4000 er vanlig og 9800pr får mellom 7-8000, gjør det ikke? (dette er med overklokkede systemer vel og merke!)

Ville sagt 9600pro noe under 3600 og 9800pro 5600-5700, men da er kortene ikke klokket.

mitt 9600pro får enten 4241 eller 4441poeng, kommer ikke på helt sikkert.

(system og hastigheter i profil)

MEN nå må vi huske på at forskjellige systemer kan få vidt forskjellig poengsum!

Edit: Her er en litt teit sammenligning!

3DMark score på GF2MX? ca. 500? Og 9800pro? ca. 7000 (dette også med klokkede systemer)

Dette gir en økning på over 1250% :grin::p

(ikke sant? ;) )

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

En Abit Nf7-s rev2 koster bare 585,- på komplett.no. er jo en rimelig oppgradering. så fur du jo optisk lyd ut og firewire. og usb2. Med mindre det er på kortet ditt fra før av..

Men en R9800pro er å anbefale. ga ett kraftig løft fra min gamle Geforce2mx:D

Lenke til kommentar

takk for alle innlegg :thumbup:

hvis det blir så mye bedre ytelse så er jo det megabra!! :yes:

Angående nytt hovedkort har jeg tenkt litt fram og tilbake, tror kanskje at jeg

oppgraderer det etter bursdagen som er i slutten av denne måneden, tror det trengs. Det hovedkortet jeg har nå går det jo ikke å overklokke med, så jeg kommer nok mest sannsynlig å oppgradere da. Men da må jeg ha nytt kabbis.

Min 3Dmark03 er 174 :blush:

og da har jeg overklokket skjermkortet

Lenke til kommentar
Kjøp Radeon 9800 Pro kortet, drit i nytt HK, men for resten av de pengene som er igjen etter at du har kjøpt 9800 kortet, kan du kjøpe mer RAM. Et 9800 Pro kort får du for ca. 1500,- nå, og da kan du bruke 1500,- på RAM. Det gir det beste ytelsesløftet .........

Jepp, det er jo også en mulighet. Har jo litt lite ram med tanke på nyere spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...