neb Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 hei.. har hatt dette problemet lenge, men nå vil den ikke starte i det hele tatt! den fngerte helt fint for 30 min siden da den sto et annet sted, men nå har jeg fraktet den til faren min, og nå får jeg ikke skrudd den på i det hele tatt, en vifte med en blå LED lyser i ca 1. brøkdel av et sekund. og så skjer det ikke mer, men så fort jeg napper ut ledninga og setter den inn igjen skjer det samme. vifta spinner en kvart runde. det er mest sansynlig ikke hovekortet eller PSUen i og med at jeg hadde problemet før også, før jeg skiftet disse delene ut., kan RAM, CPU, skjermkort skape slike problemer? trenger hjelp! mvh bigben Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 ja, RAM kan lage de problemene. sjekk om ram står ordentlig i. Lenke til kommentar
Plukk Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Bare et forslag alse: Hvis du har enablet shutdown ved cpu-fan fail, så kan det være at vifta bruker for lang tid å spinne opp, hovedkortet tror den ikke spinner og stopper pc'en. Det trenger jo ikke å være dette, men det skjedde med min pc når cpu vifta ikke gikk lengre. Clear cmos og prøv å starte opp igjen. Som sagt bare et forslag... Se ellers denne guiden: Guide: Hva gjør jeg når pcen ikke starter? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Har en kompiss som hadde akkurat samme symptom. Da var det dødt hovedkort. Lenke til kommentar
neb Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 fiksa det.. byttta slot på RAM brikka og fjærna støv fra skjermkort vifta. plutselig virka alt så veldig bra hmm.. merkelig greie.. hadde samme problme før jeg kjøpte meg et nytt HK og PSU.. men.. takk for alle forslag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå