Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke si at noen av bandene ligner veldig mye, men jeg kan anbefale alle bandene på lista, unntatt de to siste som jeg ikke har hørt noe særlig fra. Jeg kan ikke få understreket nok hvor bra Drudkh er, det er blitt favorittbandet mitt ved siden av Emperor. Herlig stemning hele tiden, utrolig vakre melodier, flotte riff og knall vokal. :love:

8846953[/snapback]

Har du forslag til andre band som kanskje ligner mer?

Har fått hørt litt av Empyrium, og jeg må si det rykker i dansefoten. Gleder meg til å få hørt litt av Drudkh også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er delvis enig, men i dette tilfellet dreier det seg vel mer om selve sounden? Band fra f.eks Italia, for å bruke ditt eksempel, kan klare å lage et sound som ligner på det de norske banda skapte på 90-tallet. Sånn sett kan de jo sette TNBM-merkelappen på musikken sin for å gi et intrykk av hva de spiller, særlig siden det i dag ikke finnes grenser for hva som kan kalles Black Metal.

Greia er bare at CoF virkelig, virkelig ikke burde settes i samme kategori som Darkthrone, ikke på grunn av nasjonaliteten, men på grunn av at sounden deres er mer forskjellig enn hva jeg har ord for.

8846839[/snapback]

Får meg er det sounden men også at folka kommer fra norge som spiller musikken.

Jeg personlig høre 95 % bare på Norsk black metal. kresen ja. Men får meg skal det være ekte vare og ikke noe som 4 fjortisser har snekret sammen.

Lenke til kommentar
Det at det kommer fra Norge betyr jo ikke at det er noe bedre. Jævlig mange dyktige BM-band utenfor våre landegrenser.

8847387[/snapback]

jeg har ikke sakt at det er kunn Norske Black metal band som er hørbart.

Det finnes mange bra black metal band utenfor norges grensen.

men Vet ikke om noen andre band som overgår de norske banda så jeg holder med til de.

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar
Så nettopp Metal - A Headbanger's Journey.

Fantastisk dokumentar, men reagerte på det Alice Cooper sa om skandinaviske satanister. Må si jeg tviler på at f. eks. Gaahl ville skjult sin livsstil for morra si. Idiotisk uttalelse fra Cooper egentlig :nei:

8847695[/snapback]

Han lever jo i en boble da.

Lenke til kommentar

men Vet ikke om noen andre band som overgår de norske banda så jeg holder med til de.

8847491[/snapback]

Da må du prøve følgende:

Dissection (Sverige)

Eternal Majesty (Frankrike)

Satanic Warmaster (Finland)

Finnes faktisk mange andre som gjør det bra, bare at de er ikke lette og finne fordi de ikke er norske. Men jeg føler ofte det er slik med band, jo vanskeligere å få tak i, jo bedre.

Lenke til kommentar

8847491[/snapback]

Da må du prøve følgende:

Dissection (Sverige)

Eternal Majesty (Frankrike)

Satanic Warmaster (Finland)

Finnes faktisk mange andre som gjør det bra, bare at de er ikke lette og finne fordi de ikke er norske. Men jeg føler ofte det er slik med band, jo vanskeligere å få tak i, jo bedre.

8848260[/snapback]

Du ramse opp flere band, men ingen ting overgår de norske. Så jeg forholder meg til de.

Er som sakt gansker kresen på det, men de behovene jeg har får bm musikk finner jeg fint innen for norgesgrense.

Lenke til kommentar
Så nettopp Metal - A Headbanger's Journey.

Fantastisk dokumentar, men reagerte på det Alice Cooper sa om skandinaviske satanister. Må si jeg tviler på at f. eks. Gaahl ville skjult sin livsstil for morra si. Idiotisk uttalelse fra Cooper egentlig :nei:

8847695[/snapback]

ja jeg også reagerte på det cooper sa. Det at de skandinaviske banda prøvde og være ondere og slemmere.

Men er ikke det deres måte å kommer fremm på ?

Hadde ikke cooper noen "fæle" seneshow der han halshogde baybier og seg selv og blod og diverse ? jo det hadde han

Det var han sinn måte å få fremm sinn musikk. Han sitter selv og skyrter av hva skummelt det han gjorde, men når føler han seg ganske trampa på. Siden det ble så ekstremt her i norge i begynnelsen av 90- tallet og utviklet seg, og det han gjorde ikke var så skummelt iforhold til det de norske gjorde.

Lenke til kommentar
Du ramse opp flere band, men ingen ting overgår de norske. Så jeg forholder meg til de.

Er som sakt gansker kresen på det, men de behovene jeg har får bm musikk finner jeg fint innen for norgesgrense.

8848297[/snapback]

Er det fordi du har hørt dem eller av prinsipp?

Lenke til kommentar

8848297[/snapback]

For ein jævlig teit og trangsynt holdning.

Lenke til kommentar

Dissection mener jeg overgår en hau med berømte Norske black metal band, skjønt kan jeg være enig i at Norge har utrolig mange gode, men selv foretrekker jeg bare Satyricon, Immortal og Emperor av Norske black metal band over Dissection. Det finnes faktisk mange gode utenlandske black metal band, spesielt fra Frankrike.

Lenke til kommentar

Selv synes jeg Dissection er litt overrated, men hver sin smak. Når det kommer til black metal som ikke er norsk, synes jeg ukrainsk black metal har mye bra, med band som Drudkh, Astrofaes, Hate Forest, Lucifugum, Underdark, Kroda og Nokturnal Mortum.

Lenke til kommentar

Problemet mitt med norsk black metal er at det rett og slett blir for "pusete" og kjedelig.

Dimmu Borgir overdriver bruken av episke synthpartier mens band som Darkthrone og Mayhem høres ut som de er hentet rett ut fra Ungdommens Kulturmønstring. Satyricon faller på en måte mellom to stoler, men de er faktisk ikke så aller verst. Emperor, Immortal, Gorgoroth m.fl har jeg egentlig ikke noe forhold til, noe som sier det meste om hva jeg synes om musikken deres.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...