Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gærr.

 

Men steike for en heavy plate SYLs City er! Samtlige sanger gir meg frysninger nedover ryggen.

8810010[/snapback]

 

Definitivt et av deres beste verk noensinne. For min egen del så topper Alien lista. Men, beste SYL låt er og blir "All hail the new flesh". Tror jeg skal få den spillt i begravelsen min!

Lenke til kommentar

På 80-tallet MÅTTE du se sånn ut omtrent hvis du spilte glamrock. De dro vanvittig mye damer på den looken, da. Bare å lese The Dirt-boka til Motley Crue. Vince hadde ofte 3-4 babes med seg inn på sitt rom etter en konsert, og alle de andre kunne velge og vrake i hotte damer. De som startet den looken var Motley Crue og NY Dolls hovedsaklig. De lette etter en ny måte og sjokkere "vanlige" folk på. Speisa sminke og blod&gørr var gjort før på 70-tallet av Kiss og Alice Cooper.

Så de tenkte "hmm hva kan VI gjøre for å sjokkere? Ah, vi ser ut som horete kjerringer! Det har ingen gjort før oss"..og så ble det sånn. Omtrent slik beskriver Nikki Sixx hvorfor de skapte den dame-looken i boka.

 

 

Jeg liker Detox, Aftermath og Relentless best av SYL.

Alltid herlig å se liveshow når de låtene kommer opp. Når synthen spiller strings og basstrommene dundrer i 200, mens Devin skriker på sin melodiøse sære måte, da er jeg i Nirvana.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Han her hadde vært glimrende dødsmetall-vokalist.

 

Cookie Monster fra Sesame Street:

 

http://www.youtube.com/watch?v=wKFS8GF4B4g

 

Mere metal, denne gangen litt gothic style. Greetings! I am de count! Dey call me De count, becaws I like to count things.

The Count møter Cookie Monster (fra 1972)

 

 

Fantastisk galskap :) Når noen nevner "cookie monster vocals" vet du hva de snakker om heretter.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jeg har The Jester Race som min favorittplate, men om de bare hadde forsatt i den stilen på alle album så hadde jeg blitt lei bandet. Band som IKKE utvikler seg og dveler på det samme i all evighet(en god del powermetallband er skyldig i dette) blir ofte så utrolig kjedelig.

 

Er glad In Flames utvikler seg, den nye stilen er helt anerledes men mye av det er faktisk kult. Og for de som hatet Reroute To Remain og Soundtrack to your Escape så anbefaler jeg å sjekke ut In Flames siste. Nei, de har ikke gått tilbake til sitt overmelodiske gamle seg, men de har utviklet seg ganske mye og de har en slags blanding av en del melodiøse av de gamle blandet med mye hard riffing(og ikke så like rock-prega som Soundtrack / Reroute...)

 

http://www.youtube.com/watch?v=3Ul-hqg_iPo

Lenke til kommentar

Hadde vært veldig bra med en skive som har en av stilene de har fra Lunar Strain - Clayman. Da hadde jeg hoppet rundt av glede. RTR er ett meget godt album, STYE er også helt greit - men Come Clarity likte jeg dårlig i forhold til de andre albumene. (Dog det har noen gode sanger.)

 

Edit: Forresten, noen som har link til Gorgoroth sine tekster? De er helt umulig å finne! Finner bare tekstene til 5 sanger.. :hmm:

Endret av Thriven
Lenke til kommentar

Thriven: Come Clarity er ikke fult så catchy og "fordøyelig" som de som var før. Det er musikk som trenger en del runder før det sitter, men når det sitter så sitter det jævlig bra.

 

Ang. Gorgoroth så vil ikke vokalisten deres at folk skal kunne lese tekstene så de er til og med blitt tatt vekk fra Dark Lyrics.

Lenke til kommentar
Hadde vært veldig bra med en skive som har en av stilene de har fra Lunar Strain - Clayman. Da hadde jeg hoppet rundt av glede. RTR er ett meget godt album, STYE er også helt greit -  men Come Clarity likte jeg dårlig i forhold til de andre albumene. (Dog det har noen gode sanger.)

 

Edit: Forresten, noen som har link til Gorgoroth sine tekster? De er helt umulig å finne! Finner bare tekstene til 5 sanger..  :hmm:

8818564[/snapback]

Som Tlz skriver. Men du skal være glad alle tekstene ikke er tilgjengelige, jeg tydet en av tekstene på Pentagram, og det ødela nesten sangen for meg. Den teksten var horribel.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...