Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det andre enn meg som synes at noen av låtene til Dream Theater minner litt for mye på boyband?

8797984[/snapback]

 

Nei :nei:, noen eksempler?

 

:hrm:

8797999[/snapback]

 

Jeg har egentlig ikke hørt nok til at jeg er skikkelig kvalifisert til å snakke om det, men noen av de låtene jeg har hørt har gitt meg det inntrykket. Skal se om jeg finner noen eksempler senere. Kanskje det er bare vokalisten som av og til gir meg sånne forestillinger...

Lenke til kommentar
Av dei tunge DM-aktige er også Low og Demonic aktuelle. Spesielt Demonic, meir growling og meir DM-aktige riff. Elles har dei to live-plater, Live at Fillmore og Live in London (reunion).

8798556[/snapback]

 

Ja både Low og Demonic er schlägere her i gården værtfall.

 

 

 

Skal generelt sett litt til for å gjøre bomkjøp av Testament, hehe.

Lenke til kommentar

Tror jeg begynner med denne jeg:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Testament - Days Of Darkness

01: Hatereds Rise

 

02: John Doe

 

03: Riding The Snake

 

04: Down For Life

 

05: Demonic Refusal

 

06: The Burning Times

 

07: Ten Thousand Thrones

 

08: D.n.r.

 

09: 3 Days In Darkness

 

10: Together As One

 

11: Legions Of The Dead

 

12: Fall Of Simpledome

 

13: First Strike Is Deadly

 

14: Into The Pit

 

15: Trial By Force

 

16: Disciples Of The Watch

 

17: The Preacher

 

18: Burnt Offerings

 

19: Over The Wall

 

20: The New Order

 

21: The Haunting

 

22: Alone In The Dark

Endret av svartskog
Lenke til kommentar
Er det andre enn meg som synes at noen av låtene til Dream Theater minner litt for mye på boyband?

8797984[/snapback]

 

Nei :nei:, noen eksempler?

 

:hrm:

8797999[/snapback]

 

Jeg har egentlig ikke hørt nok til at jeg er skikkelig kvalifisert til å snakke om det, men noen av de låtene jeg har hørt har gitt meg det inntrykket. Skal se om jeg finner noen eksempler senere. Kanskje det er bare vokalisten som av og til gir meg sånne forestillinger...

8798611[/snapback]

 

Det får du gjøre :p. Jeg har ikke fått så mye inntrykk av det. Noen sanger er litt mer "pop" aktige.

Lenke til kommentar
Har forresten framdeles tilgode å sjekke ut testament. Hvor bør jeg begynne?

8798476[/snapback]

 

Kjenner ikke smaken din men... The Legacy hvis du vil det (tilnærmet) oldschool, Practice what you Preach hvis du vil ha Metallica, hehe, men hvis du liker det tungt og nesten litt DM-aktig ville jeg gått for The Gathering, som er ei helsikkes bra skive.

8798537[/snapback]

 

Enig med Caress, men eg vil plusse på The New Order.

Lenke til kommentar
Er det andre enn meg som synes at noen av låtene til Dream Theater minner litt for mye på boyband?

8797984[/snapback]

 

Nei :nei:, noen eksempler?

 

:hrm:

8797999[/snapback]

 

Jeg har egentlig ikke hørt nok til at jeg er skikkelig kvalifisert til å snakke om det, men noen av de låtene jeg har hørt har gitt meg det inntrykket. Skal se om jeg finner noen eksempler senere. Kanskje det er bare vokalisten som av og til gir meg sånne forestillinger...

8798611[/snapback]

 

Det får du gjøre :p. Jeg har ikke fått så mye inntrykk av det. Noen sanger er litt mer "pop" aktige.

8799196[/snapback]

 

 

Å trekke en sammenligning mot boyband er vel å ta litt i, men sanger som Regression, I Walk Beside You (kanskje irrelevant siden det var meningen å presse frem U2-inspirasjonen her), The Answer Lies Within og The Silent Man er definitivt langt mer lettfordøyelig enn det meste av det andre de har laget.

Lenke til kommentar
sammenligning mot boyband er vel å ta litt i, men sanger som Regression, I Walk Beside You (kanskje irrelevant siden det var meningen å presse frem U2-inspirasjonen her), The Answer Lies Within og The Silent Man er definitivt langt mer lettfordøyelig enn det meste av det andre de har laget.

8800823[/snapback]

 

At sanger som f-eks "I walk beside you", altså sanger i fra "Octavarium", albumet er pop-låter, er nok noe vi fleste vet. Ble skuffet av den cd'en ja :p

Lenke til kommentar

Med den vokalen forstår jeg du nevner mercyful fate. kan også minne litt om attacker som også er jævlig rått.

 

Har hørt om dem, men navnet har hold meg vekk fra dem. Virker bra nok det hær. Likte vokalen, og tekstene er akkurat nok cheesy

 

EDIT

Når vi først snakker om heavy metal må jeg nevne bandet Hibria Fantastisk Heavy/power som til tider virker veldig inspirert av Judas priest. Albumet "Defying the rules" er noe av det beste jeg hat hørt på lenge!

 

MySpace siden deres ligger di to sangene jeg mener er best på albumet.

Endret av svartskog
Lenke til kommentar
Ser ut til at Gorgoroth skal spille i Oslo 3 desember. Må nesten dra der. Men er det vanskelig å ha konsert i Bergen?

8793834[/snapback]

Hurra! På tide å skaffe seg mulig anmeldelse for dokumentforfalskning, opptil 3 år i fengsel og 200.000 i bot! =DDDDDDDDD

8794553[/snapback]

8794683[/snapback]

Party pooper

 

Da er Hits billetter bestilt. In your face Glint

8798094[/snapback]

Lettvekter, knis.

 

Er på dissetur idag.

Lenke til kommentar
Ny Nile-song ute på nett! Jævla bra låt!

 

http://www.ozzfest.com/blog/entry/20

8800653[/snapback]

 

Forventningene ble ikke akkurat mindre etter å ha hørt den der... fet produksjon også, tror nok vi kan si årets beste skive med en gang jeg :cool:

8800951[/snapback]

 

Feit låt, lukter Dallas Toler-Wade lang vei av den riffinga. Men årets album blir nye DsO. Noe annet ville vært en skandale.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...