Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noodles: Har sett det. Knallmorsomt, og det er vel ikke bare irkse katolikker, men irske "ekstreme kristne". (Som forøvrig virker til å være i mot ytringsfrihet.) Akercocke har også et radioklipp på myspacen sin i sammenheng med den greien der hvis jeg ikke tar helt feil...

 

 

ang. produksjonsgreiene så kommer det ann på musikken. Mye black(særlig den mer old school) ville hørt jævlig ut med clean og crispy produksjon, (siste)Aura Noir's siste et prima eksempel på dette. Det høres så platt og kjedelig ut at jeg sovner...

 

Men det passer til mer nyere black metal som fks. nyere Emperor eller Keep of Kalessin's siste så funker det med mer clean produksjon.

 

Når det kommer til death metal så er jeg mer glad i den technical/progga deathmetallen som Nile, (nyere)Behemoth, Death, osv... og der passer det med relativt crisp/clean produksjon.

 

Finnes intet fasitsvar på produksjon, må tilpasses musikken. :)

Lenke til kommentar
DEATHSPELL OMEGA- 'Fas- Ite, Maledicti, in Ignem Aeternum' will be out by the end of June.

 

The release will be a digipack with a 20 page booklet.

There are 6 tracks and the album is around 45 minutes in length.

 

:AJNA: has licensed the CD version for America and will import a substantial amount of vinyl copies. No reservations are necessary.

 

The official street date is set for mid to late July, but we will have copies to offer before that date.

 

Southern Lord will assist in the US distribution of this release although labels, distros, mailorder companies and those requesting promotional copies(expect very few to be granted a free copy) may contact :AJNA: directly.

 

That is enough for now. The rest will be answered when the release is out.

 

http://www.theajnaoffensive.com/NewsDetails.asp?NewsID=74

Lenke til kommentar
Jeg slettet ordren min på cd for Manes skiva jeg, og bestilte fra play.com siden jeg alt skulle ha et pcspill derifra. Så dette blir mitt første møte med play, så hvor lang tid pleier de vanligvis å bruke?

8756434[/snapback]

alt mellom 2 dager og noen uker?

Jeg har i hvertfall ikke opplevd at det har tatt mer enn en måned...

Lenke til kommentar
Fy faen, jeg trodde det var fordommer mot metall i Norge. Den debatten der er noe av det verste jeg har sett.

8756655[/snapback]

I Norge er jo black metal nesten blitt stuerent(og da snakker jeg ikke om Dimmu Borgir).

 

Foruten Gorgoroth da. (og konservativ-kristne miljøer teller ikke :p)

Lenke til kommentar
Jeg som trodde det skulle være en rotte...?

8756197[/snapback]

 

Most of the rumors concerning The Black Legions revolve around their recording sessions; e.g. inserting a microphone into a rat's anus to record the Mogovtre demo. Later, however, it was stated to have been a Bichon dog.

 

Fikk vell ikke plass i rotta :p

Lenke til kommentar
Jeg slettet ordren min på cd for Manes skiva jeg, og bestilte fra play.com siden jeg alt skulle ha et pcspill derifra. Så dette blir mitt første møte med play, så hvor lang tid pleier de vanligvis å bruke?

8756434[/snapback]

alt mellom 2 dager og noen uker?

Jeg har i hvertfall ikke opplevd at det har tatt mer enn en måned...

8756643[/snapback]

Godt å høre.

 

Hun jeg skulle på TNT konserten med kunne vist ikke likevel. Det var kjipt, sliter litt med å finne folk å ta med -.-

 

edit:

Var i postkassa nå, og Motörheadskiva jeg bestilte hadde kommet. Det festeste var at den var pakket inn som en liten gave i Motörheadinnpakkingspapir! Skal ikke mye til for å glede meg nei :wee:

 

edit2:

EspenPai blir med på TNT. Da var det fiksa. Andre her inne som skal på den?

 

edit3:

Nei, det blir han ikke. Karen har rotabort leggen sin ><

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
ang. produksjonsgreiene så kommer det ann på musikken. Mye black(særlig den mer old school) ville hørt jævlig ut med clean og crispy produksjon, (siste)Aura Noir's siste et prima eksempel på dette. Det høres så platt og kjedelig ut at jeg sovner...

 

Men det passer til mer nyere black metal som fks. nyere Emperor eller Keep of Kalessin's siste så funker det med mer clean produksjon.

 

Når det kommer til death metal så er jeg mer glad i den technical/progga deathmetallen som Nile, (nyere)Behemoth, Death, osv... og der passer det med relativt crisp/clean produksjon.

 

Finnes intet fasitsvar på produksjon, må tilpasses musikken. :)

8755994[/snapback]

Selvfølgelig kommer det ann på musikken, men du kan ikke forvente at f.eks Opeth høres bra ut med en skikkelig dirty lyd. Ei heller kan du forvente at det høres bra ut med en skikkelig god produksjon på Darkthrone. Men noe av det som har slått meg er at eldre BM ble produsert dårlig fordi de kanskje ikke hadde bedre opptaksutstyr tilgjengelig, grunnet budsjett, men hvorfor har da nyere band tatt "trenden" til seg? Faen, dårlig produksjon høres forferdelig kjedelig ut, og det blir ikke heller spesielt morro og appelerende å høre på spør du meg.

 

Musikk (inkludert BM og DM) har en del detaljer i seg som i og for seg ikke høres om produksjonen er dritt. - Greit nok, det kan være litt dirty på en måte der det hørtes fett ut, men alikevel er klarhet i spekteret, men faen heller, da. De får seile sin egen sjø. Jeg tar meg til rette med elektronikaen, drum'n bass'en og rocken min.

 

Legg merke til at når du er ganske så HIFI-frelst liker du å høre på detaljer og kjenne lyden litt fysisk. Dette mangler BM.

 

Heihu.

Lenke til kommentar

Hylo: Er vi egentlig så knall-uenige? Forøvrig er vel ikke gammel Opeth så veldig-polert(men overhode på ingen måte tr00).

 

Vet det er pga. de ikke hadde utstyr til bedre de hadde denne trenden, men det var en tilfeldighet som har vært med å definere black metal. Jeg har mine grenser for hvor nekro jeg orker(jeg er sikkert ganske pinglete i smaken sammenlignet med mange andre som hører på samme musikk).

 

Det som er med "nekro" sounden er at det ofte(ikke alltid) kan gi musikken mer sjel. En god sammenligning her er å ta utgangspunkt i analog fotografi og med høysensetiv kontra lavsensetiv-film. Høysensetiv tar veldig mye, og kjapt lyst men det blir kornete(ikke på pikselmåten, men som en slags "distortion"). Er omtrent en egen sjanger innen for analog svart/hvitt foto å ta bilder mye støy. Hvorfor gjør noen fotografer dette? Jo, det gir stemmning.

 

Jeg synes definetivt low-fi produksjon kan høres ræv ut hvis det er overdrevet eller ikke passer til musikken.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Hylo: Er vi egentlig så knall-uenige? Forøvrig er vel ikke gammel Opeth så veldig-polert(men overhode på ingen måte tr00).

 

Vet det er pga. de ikke hadde utstyr til bedre de hadde denne trenden, men det var en tilfeldighet som har vært med å definere black metal. Jeg har mine grenser for hvor nekro jeg orker(jeg er sikkert ganske pinglete i smaken sammenlignet med mange andre som hører på samme musikk).

 

Det som er med "nekro" sounden er at det ofte(ikke alltid) kan gi musikken mer sjel. En god sammenligning her er å ta utgangspunkt i analog fotografi og med høysensetiv kontra lavsensetiv-film. Høysensetiv tar veldig mye, og kjapt lyst men det blir kornete(ikke på pikselmåten, men som en slags "distortion"). Er omtrent en egen sjanger innen for analog svart/hvitt foto å ta bilder mye støy. Hvorfor gjør noen fotografer dette? Jo, det gir stemmning.

 

Jeg synes definetivt low-fi produksjon kan høres ræv ut hvis det er overdrevet eller ikke passer til musikken.

8757834[/snapback]

Tror ikke vi er så uenige. Men legg merke til at eldre Opeth ikke er polert, men alikevel pusset på slik at detaljer høres. - Tenk deg Opeth uten detaljer og med bare "overflateriff". Opeth har mye i produksjonen, som gjør det spennende å høre på. Tenk på Tool for den saks skyld. Det hadde blitt kjedelig det.

 

Men den trenden BM har ført er rimelig teit. Greit nok at stemning og nekro-het skal følge med, men faen. Det er mulig å innlemme i en god produksjon også. (Kanskje det har med at gitaristene faen ikke kan spille å gjøre? :p)

 

Men men. Jeg kan ikke fordra BM lenger grunnet nekro-lyd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...