Neslepaks Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 I morgen er slippdatoen for Trelldom - Til Minne. Noen som skal handle den inn? Tenkte se om Platekompaniet har den, de har overrasket meg før. 8726862[/snapback] Oo, er det i morgen!? Du får si i fra om du finner den på Platekompaniet da, så får jeg kanskje ta turen jeg også. 8727074[/snapback] Dei får den nok heilt sikkert inn. Til Evighet har eg sett i fleire PK-butikkar. Lenke til kommentar
aemil Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Akercocke er fett! Verdelet ftw. 8726730[/snapback] Najs, hvilket album burde jeg starte med? Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Akercocke er fett! Verdelet ftw. 8726730[/snapback] Najs, hvilket album burde jeg starte med? 8727275[/snapback] Choronzon Words That Go Unspoken, Deeds That Go Undone og The Goat Of Mendes er også fine. Den fyrste har eg ikkje fått høyrt. Kanskje Saddlefall kan si litt om den. Endret 28. mai 2007 av Neslepaks Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Gloria Morti er forbanna fett! Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Nå har jeg nettop oppdaget Akercocke (idag faktisk) så jeg kan ikke si så mye om de enda. Men, det var såpass fett at jeg nettop bestillte alle fire albumene CDON hadde inne. Mangler bare debut albumet, får finne det et annet sted. Endret 28. mai 2007 av Saddlefall Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Nokon som har hørt Winters? Blei visst plukka opp av Lee Dorian og Rise Above Records. Rekner med vi snakker doom her.. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 I morgen er slippdatoen for Trelldom - Til Minne. Noen som skal handle den inn? Tenkte se om Platekompaniet har den, de har overrasket meg før. 8726862[/snapback] Oo, er det i morgen!? Du får si i fra om du finner den på Platekompaniet da, så får jeg kanskje ta turen jeg også. 8727074[/snapback] Det skal jeg gjøre. Krysser fingrene. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Sakset fra Heavymetal.no: Winters Winters EP Vent litt der, Cathedral-tilhengere. Jeg sier Lee Dorrian, Rise Above Records, London, sludge, doom - hva forteller denne kombinasjonen deg? ...Ja, det høres ut som om Lee Dorrian har fisket inn et band på Rise Above Records. Og ja, det høres faktisk ut som om det er sludgy old-school doom som bare kjernefans av sjangeren forstår seg på. Man blir grundig overrasket etter å ha innsett feilen, Winters er noe annet enn det man forestilte seg da man trakk alle trådene sammen. Det ligger en viss moral i det, man bør prøve å unngå forhåndsdømming både i musikkbransjen så vel som ellers. Winters' fødsel fant sted i London i 2005, opprinnelig som jammetrio og tidsfordriv (ganske kjent historie). Allerede i 2006 ble Paul Fyfe (gitar/vokal), Nigel Ingram (bass) og Andrew Prestidge (trommer) plukket opp i synsrekkevidden til Lee Dorrian, musiker og eier av Rise Above Records. Det gikk ikke lenge før bandet fikk utgitt Winters EP, med kurs rettet mot albumutgivelsen Black Clouds In Twin Galaxies (28.05.07). Det hjelper å ha enten lave eller feilfokuserte forhåpninger iblant, for det bidro til at Winters EP gjennomborret når man minst forventet det og fra en helt annen retning. Man skulle trodd at Winters var atter et band som spilte stoner-sludge- oldschool-doom, men disse tre britene klarte faktisk å lage en hybrid mellom 60/70-talls pop, psykedelisk rock a la tidlig Pink Floyd og doom/sludge a la Candlemass f.eks. Vellykket kombinasjon. Skal vi omtale lyden og lydbildet, har jeg merket et mønster som ser ut til å gå igjen i en del tyngre band som består av tre medlemmer/instrumenter. De får et veldig solid uttrykk fordi de kun har 3-4 instrumenter å bygge låten på, instrumentene blir fordelt veldig bra i helheten. Man forstår at hvordan man profilerer instrumentet avhenger av resten, og at det ikke er mye spillerom for mange lag med lyd til å skape rike melodier. Man har en gitar, bass og trommer/perkusjon. Winters skaper uttrykket hvor alle instrumentene jobber med hverandre, ikke mot hverandre om oppmerksomhet eller ledelse. Lydbildet føles trygt, solid, man blir veiledet uten å støte på blafrende flak av usikkerhet eller forvirrelse i form av små melodidetaljer som ødelegger balansen. Sterke gitarlinjer, forsterkende bassforfølgelser, dystersinnet trommeverk kontrastert av mild, nærmest misledende og beroligende renvokal. Ikke tro at stemmen høres ut som noe fjernt, utydelig eller neddopet. Vokalen til Paul Fyfe er tydelig og dyster på en aller så pop-aktig måte. Det er så klart søttitallet vi refererer til ved det begrepet. Av de ovenfornevnte grunnene er Winters fengende, men ikke noe man hører på om og om igjen over altfor lang tid, for det er lett å bli sliten av lyduttrykket, det virker så isolert (...og det er jo tross alt ca 12 min vi snakker om her). De 11-12 minuttene av spilletiden fordelt på fire låter gikk smertefritt og overraskende godtflytende, men man bør passe på å ikke overdosere. Bandet holder litt tilbake på EP'n føler jeg, får ikke helt demonstrert kraften sin på disse fire sporene. Ellers ser jeg frem til Winters' kommende utgivelser, og utfordrer folk med sans for nevnte band og sjangere å gi Winters en sjanse. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Akercocke er fett! Verdelet ftw. 8726730[/snapback] Najs, hvilket album burde jeg starte med? 8727275[/snapback] Choronzon Words That Go Unspoken, Deeds That Go Undone og The Goat Of Mendes er også fine. Den fyrste har eg ikkje fått høyrt. Kanskje Saddlefall kan si litt om den. 8727349[/snapback] The goat og mendes er klart best.. mindre progga enn de 3 siste, men sinnsykt brutal og deilig...utrolig intens plate... ett mesterverk! Choronzon er også jævla fet, WTGU, DTGU har jeg desverre hørt for lite på... en kamerat sa at nye skiva, Antichrist er sinnsykt jævla knallfet! Så har trua på den, han lurer på om det muligens blir årets beste skive, så jævla bra er den visst! Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 På tide at jeg får sjekka ut Akercocke skjønner jeg. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. mai 2007 Del Skrevet 28. mai 2007 Akercocke@myspace synd det ikker er noen låt fra The Goat of Mendes da men... Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hørtes spennende ut det Bitex, skal høres. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Da var all musikken sletta fra PC'en min. Fra og med i dag skal jeg ikke laste ned en eneste sang. Rippa istedet over det lille jeg har på CD'er. Syntes det etterhvert ble litt for umoralskt å stjele fra et band man liker. Har råd til å kjøpe albumene. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 skulle gjærne ha kjøpt all musikken jeg hører på, men det er stort sett umulig. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Samme her, CD eier MP3, men så er det det å ha råd da >.< Btw: Helsike hvor bra "Divinity Erased" av The Project Hate er. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Da var all musikken sletta fra PC'en min. Fra og med i dag skal jeg ikke laste ned en eneste sang. Rippa istedet over det lille jeg har på CD'er. Syntes det etterhvert ble litt for umoralskt å stjele fra et band man liker. Har råd til å kjøpe albumene. 8731286[/snapback] Dette innså jeg for 2 år siden. Selv om jeg kanskje har mindre musikk enn jeg kunne ha hatt, så er det alltid like deilig å se bort på den stappfulle cd-hylla Lenke til kommentar
ersa Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Da var all musikken sletta fra PC'en min. Fra og med i dag skal jeg ikke laste ned en eneste sang. Rippa istedet over det lille jeg har på CD'er. Syntes det etterhvert ble litt for umoralskt å stjele fra et band man liker. Har råd til å kjøpe albumene. 8731286[/snapback] Dette innså jeg for 2 år siden. Selv om jeg kanskje har mindre musikk enn jeg kunne ha hatt, så er det alltid like deilig å se bort på den stappfulle cd-hylla 8731585[/snapback] Hva med en blanding? Kjøpe alt man har råd til, laste ned resten. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Er det umoralsk å laste ned Beatles-album? Eller enda bedre: Elvis-album? Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 en kamerat sa at nye skiva, Antichrist er sinnsykt jævla knallfet! Det bekreftes herved! Hadde ikke hørt noe av disse kara før, så denne kom som lyn fra klar himmel på meg... jævlig tøff skive for å si det mildt! Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hørte akkurat Ahab - THe Sermon for første gang. Helt syk lyd, det flimra i hele huet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg