Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg er ikke helt komfortabel med å lære å growle av en kristen fyr, men pytt pytt.

8677472[/snapback]

Samma det? :p

Emperor tar inspirasjon fra en del barokkmusikk som sikkert er kristen, so liksom? :p

Forøvrig, er ikke teknikken han snakker om feil? Skal en ikke passe på å "skape" lyden i magen slik at en ikke ødelegger halsen? Eller hvordan er dette?

EDIT: Prøvde teknikken, fikk bedre til sounden enn jeg noen gang har gjort før... men har vondt i halsen. :p

(Er for teh record forkjøla...)

EDIT2: Fant noen som hadde kommentert det klippet på et annet forum: http://www.ultimatemetal.com/forum/bloodba...tml#post4351436

"Hmmm this is NOT at all the way i thought you were supposed to do when you growl.

That´s the version that fucking hurts,"

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Jeg får ikke vondt av å utføre øvelsene. Men etter å ha holdt på i et par minutter, begynner jeg å kjenne det bitte litt i halsen.

Men jeg trodde det var en selvfølge at det gjorde litt vondt i begynnelsen. Fordi kroppen er ikke vant til å framføre slike lyder og fordi man ikke alltid gjør det på riktig måte.

Lenke til kommentar

Har lest meg litt rundt og har flere steder funnet ut at "No pain, no gain" er veldig feil måte å tenke på rundt dette. Hvis man gjør det rett så skal det visstnok "feel good". :hmm:

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Men jeg trodde det var en selvfølge at det gjorde litt vondt i begynnelsen. Fordi kroppen er ikke vant til å framføre slike lyder og fordi man ikke alltid gjør det på riktig måte.

8679536[/snapback]

Etter øving med bandet får jeg også vondt i halsen(om det er en stund siden vi øvde siste), det blir jeg uansett hvilke teknikk jeg bruker ;)

Lenke til kommentar
Sjikkelig growling = BM skal ha en tekst om enten anti-christ eller satanisme ;) det som gjør det hørbart black metal.

8677842[/snapback]

TNBM!! :realmad:

8678258[/snapback]

Og TNBM skal bety? :ermm:

8678302[/snapback]

True Norwegian Black Metal, som forøvrig er lol.

8678346[/snapback]

Og hvorfor er Det LOL ?

Lenke til kommentar

8679536[/snapback]

Etter øving med bandet får jeg også vondt i halsen(om det er en stund siden vi øvde siste), det blir jeg uansett hvilke teknikk jeg bruker ;)

8679918[/snapback]

Etter en hel øving er en ting... men jeg fikk vondt bare etter et halvt minutt...

Men mulig det har noe med at jeg har forkjølelse ... :hmm:

EDIT: Leif.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Og hvorfor er Det LOL ?

8680739[/snapback]

Lots of Love.

8680931[/snapback]

Lickable Old Lesbians

Og fytti så fett Kaosritual er. Bør vel introdusere demoen til den digitale æra før den blir spilt i biter.

Lenke til kommentar
Det Som Engang Var = Beste BM låt JEG har hørt. Den gir meg en spisiel stemning som ingen annen musikk har gitt meg

8681341[/snapback]

Albumet er heller ikke ille. Lost Wisdom, En Ring TIl Aa Herske, Snu Mikrokosmos Tegn, It's all good

8681845[/snapback]

Lost Wisdom er heilt enorm.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...