Edmund Blackadder Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Der det står "The Oath", er ikke det nøyaktig samme font som Opeth bruker? :/ Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Der det står "The Oath", er ikke det nøyaktig samme font som Opeth bruker? :/ 8646309[/snapback] Nei.. Det ligner bare.. Lenke til kommentar
Cadaverfur Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Etter å ha lest en del om Opeth her inne fikk jeg lyst til å skjekke ut bandet mer enn det jeg har gjort. Har vel hørt et par sanger. Noen som vet hvilket album jeg burde begynne med ? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Vanskelig å si, for de har endret stil totalt fra buldrete death/black metal til teknisk progrock gjennom årene. Dødsmetall-perioden er platene Morningrise, My Arms your Hearse og Still life, og det er et herlig driv over musikken. Så ble de flinkis jazz/proggis-karer videre utover. Endret 19. mai 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Cadaverfur Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Så det er akkuratt det samme hvor jeg starter? Hvor mange album har dem gikk ut forresten? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Jeg synes Blackwater Park er et fint sted å begynne. Men jeg er av meningen at Opeth enda ikke har laget en dårlig låt, så det kan ikke gå veldig galt uansett hvor du begynner. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Jo det har vel mye å si, fordi det er som helt forskjellige band fra det gamle til det nye. BWP er den "nye" epoken med pen progrock. Morningrise er den "gamle" epoken med doble basstrommer og growling/screaming. Endret 19. mai 2007 av Bitex Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Med unntak av "Damnation" synes jeg utviklingen til Opeth har vært veldig naturlig. Og Blackwater Park har endel dobble basstrommer og hovedsaklig growlende vokal. Kanskje det hardeste albumet er Deliverance, og det hører med til "nye" Opeth. Jeg tror det er en fordel å begynne med Deliverance eller Blackwater Park, det er de jeg innbiller meg er lettest å like. (Selv ble jeg frelst med Deliverance.) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Jeg ble frelst på My Arms....., så det er litt vanskeligere å svelge progrocken for meg på Damnation. Endret 19. mai 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Jeg må spøre om dette igjen, er det noen som har lagt merke til at det faktisk er Steven Wilson som synger hoveddelen av Chrous i Bleak fra Blackwater Park albumet? :] Første gang jeg hørte det ble jeg ganske satt ut. Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Har ikke lagt merke til det før nå! Har alltid synes det høres ut som en veldig ung Åkerfeldt! :!: Men nå som du sier det gir det mening. Men til Cadaverfur: Jeg ble frelst av Blackwater Park. Men på den måten folk formulerer seg her, får de det til å virke som om Opeth har lagt death-metal fasen helt bak seg. Selv på Ghost Reveries-skiva er låtene preget av death-metal. Så det er ikke bare rene prog-jazz låter som er på de nyere skivene. Det er death-metal låter preget av prog/jazz! *Rett skal være rett! * Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Åkerfeldt selv sa jo at Ghost Reveries ville være "Boardering into Black Metal" - Dokumentaren på Lamentations. Personlig synes jeg dette høres mye bedre ut. Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Wohoo! Koldbrann skal spille i middelalderparken på musikkens dag. Endelig et sted med fri aldersgrense. <3 *glede seg* Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Det er noe sjarmerende med utefestivaler og svartmetall-band. De er totalt out of place i solsteken med masse delvis uinteresserte folk i publikum som sitter rundt og venter på noe "bra". Minner litt om skolekonserter der gutta skal hjem og spise pølser hos mamma etterpå, liksom. Minner meg om Wacken-festivalen i 1998, foran black stage kl 11 på formiddagen i 30+ og knallsol og få trommehinnene ødelagt av random svartmetall-band der man bare hørte trommer og diskant. Endret 19. mai 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Hah, det finnes da ikke noe mer tr00 enn engangsgrill og piknikteppe! Anyways, når det gjelder Koldbrann tar jeg det jeg kan få. (; Og klokken 8 burde sola ha klart å dempe seg litt... Endret 19. mai 2007 av Kaospike Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Når skjer dette igjen? Husker jeg dumpa borti "Musikkens dag" en gang ifjor sommer når jeg tok en oslo-tur, var telt med band i på annahvert gatehjørne omtrent. Kunne liksom få med seg alt fra reggae til country og heavyrock på 2 kvartaler. Endret 19. mai 2007 av Bitex Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 2. juni. Musikkfest Oslo 30 scener rundt om i Oslo. Og for å holde oss innen metal-sjangeren, blir det bråk i Middelalderparken fra klokken 13. Og alt er gratis! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Oj, Keep of Kalessin kl 20:45 også...tror nok det blir å benke seg der en kveld, ja. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Leather Nun Go' gammal doom. Dette svinger! Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 19. mai 2007 Del Skrevet 19. mai 2007 Oj, Keep of Kalessin kl 20:45 også...tror nok det blir å benke seg der en kveld, ja. 8648338[/snapback] På scenen for pop/rock såklart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg