Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si, for de har endret stil totalt fra buldrete death/black metal til teknisk progrock gjennom årene.

Dødsmetall-perioden er platene Morningrise, My Arms your Hearse og Still life, og det er et herlig driv over musikken. Så ble de flinkis jazz/proggis-karer videre utover.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Jo det har vel mye å si, fordi det er som helt forskjellige band fra det gamle til det nye.

BWP er den "nye" epoken med pen progrock. Morningrise er den "gamle" epoken med doble basstrommer og growling/screaming.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Med unntak av "Damnation" synes jeg utviklingen til Opeth har vært veldig naturlig. Og Blackwater Park har endel dobble basstrommer og hovedsaklig growlende vokal. Kanskje det hardeste albumet er Deliverance, og det hører med til "nye" Opeth.

Jeg tror det er en fordel å begynne med Deliverance eller Blackwater Park, det er de jeg innbiller meg er lettest å like. (Selv ble jeg frelst med Deliverance.)

Lenke til kommentar

Har ikke lagt merke til det før nå! Har alltid synes det høres ut som en veldig ung Åkerfeldt! :!: Men nå som du sier det gir det mening.

Men til Cadaverfur: Jeg ble frelst av Blackwater Park. Men på den måten folk formulerer seg her, får de det til å virke som om Opeth har lagt death-metal fasen helt bak seg. Selv på Ghost Reveries-skiva er låtene preget av death-metal. Så det er ikke bare rene prog-jazz låter som er på de nyere skivene. Det er death-metal låter preget av prog/jazz!

*Rett skal være rett! :p *

Lenke til kommentar

Det er noe sjarmerende med utefestivaler og svartmetall-band. De er totalt out of place i solsteken med masse delvis uinteresserte folk i publikum som sitter rundt og venter på noe "bra". Minner litt om skolekonserter der gutta skal hjem og spise pølser hos mamma etterpå, liksom.

Minner meg om Wacken-festivalen i 1998, foran black stage kl 11 på formiddagen i 30+ og knallsol og få trommehinnene ødelagt av random svartmetall-band der man bare hørte trommer og diskant.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Hah, det finnes da ikke noe mer tr00 enn engangsgrill og piknikteppe!

Anyways, når det gjelder Koldbrann tar jeg det jeg kan få. (;

Og klokken 8 burde sola ha klart å dempe seg litt...

Endret av Kaospike
Lenke til kommentar

Når skjer dette igjen? Husker jeg dumpa borti "Musikkens dag" en gang ifjor sommer når jeg tok en oslo-tur, var telt med band i på annahvert gatehjørne omtrent.

Kunne liksom få med seg alt fra reggae til country og heavyrock på 2 kvartaler.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...