Deadringer Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 -Nyhus- er ei lita jente 8576375[/snapback] And you like it Hører på The Kovenant - Space Man. Ufattelig bra låt! Lenke til kommentar
huf Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Nokon som kan anbefale skiver i same kategori som Wongraven's reine ambient plate Fjelltronen (den han laga med blandt andre Ihsahn i '95)? Då meiner eg reine ambient plater. Har mykje som er slik halv-ambient, men vil ha skikkelege rolege mystiske saker. Endret 9. mai 2007 av huf Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Kanskje The Angelic Process? Avantgarde-amibient-drone-greier. www.theangelicprocess.com/ Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Nokon som kan anbefale skiver i same kategori som Wongraven's reine ambient plate Fjelltronen (den han laga med blandt andre Ihsahn i '95)? Då meiner eg reine ambient plater. Har mykje som er slik halv-ambient, men vil ha skikkelege rolege mystiske saker. 8577254[/snapback] Lord Wind, ambient, noe ulikt Fjelltronen. God ambient musikk uansett. Lenke til kommentar
huf Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Takk for svar, skal sjekke dei opp. Mange aktuelle band eg finn har ein tendens til å bli litt vel drone-inspirert. Det er rein mystikk eg er ute etter. Sjekkar ut gamle Summoning- og Mortiis-plater atm... Endret 9. mai 2007 av huf Lenke til kommentar
Fanta4free Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 for alle dere der ute som hører på metal, kjøp helvete magasinet vill jeg anbefale bestelte 50 kr for det og var vert det Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Har tenkt å kjøpe meg Borknagar - Origin skiva i morgen. Noen som gidder å "anmelde" den for meg? Si hva dere mener osv? Petter 8576718[/snapback] Det burde du droppe. Bare dritt. Det einaste som duger av Borknagar er fyrsteskiva. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Har tenkt å kjøpe meg Borknagar - Origin skiva i morgen. Noen som gidder å "anmelde" den for meg? Si hva dere mener osv? Petter 8576718[/snapback] Det burde du droppe. Bare dritt. Det einaste som duger av Borknagar er fyrsteskiva. 8577866[/snapback] Lies. Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 (endret) Har tenkt å kjøpe meg Borknagar - Origin skiva i morgen. Noen som gidder å "anmelde" den for meg? Si hva dere mener osv? Petter 8576718[/snapback] Du kan jo lese her. 8576753[/snapback] Det er jo veldig annerledes da, orgin er jo akustisk i motsetning til forrige album. Jeg har ikke hørt så mye på det faktisk, men det inntrykket jeg har fått er at sangene er fine. Men jeg liker best de to første albumene med Kristoffer Rygg, jeg liker ikke Andreas (vintersorg) så alt for godt. De albumene med Simen er også gode, men de har en annen sound enn de to første. Jeg vet ikke om du har noen Borknagar album, men hvis jeg skulle anbefale ett ville det ikke vert Orgin men det første: Borknagar. Det albumet er knall! Edit: laif Endret 9. mai 2007 av Veitafan Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Takker for svar! Har de 3-4 første skivene av Borknagar og elsker de! Men jeg elsker også når band gjør noe helt forskjellig fra de andre. Siden det er endel akustiske plater blandt favorittene så tror jeg at jeg gir denne en sjangse! Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Hvordan låter egentlig Moonblood? Har lest litt om dem, og det virker som om det er nærmest umulig å få fatt i noen av LP'ene deres (har vel aldri blitt gitt ut på CD). 8573501[/snapback] Her kan du høre noe Moonblood. Jeg syns at musikken kan variere ganske mye mellom enkelte utgivelser, da på lyden og slikt. Vokalen liker jeg da Sant det du sier, Moonblood ble ikke gitt ut på cd, eneste som er er bootlegs. De har bare originale på kassett og vinyl. Skaffet meg den første demoen deres for en stund siden, diggity. Ligger veldig mye Moonblood til salgs på ebay, men jeg finner stort sett bare tapes. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 9. mai 2007 Del Skrevet 9. mai 2007 Takk for svar, skal sjekke dei opp. Mange aktuelle band eg finn har ein tendens til å bli litt vel drone-inspirert. Det er rein mystikk eg er ute etter. Sjekk ut Algol. Mørk, skummel og mystisk ambient. Knallbra saker http://algol-spaceambient.atspace.com/main.htm Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Takk for svar, skal sjekke dei opp. Mange aktuelle band eg finn har ein tendens til å bli litt vel drone-inspirert. Det er rein mystikk eg er ute etter. Sjekk ut Algol. Mørk, skummel og mystisk ambient. Knallbra saker http://algol-spaceambient.atspace.com/main.htm 8578450[/snapback] Sjekk ut darkspace også. Er darkambient med litt verdensrom influenser Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Takk skal du ha Stakan, skal sjekkes ut Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 King Diamond - Abigail Tidenes heavy metal-album? Helt klart. Fått dilla på denne igjen nå. Her har tydeligvis Arcturus plukka synthriff ganske fritt au, håhåh :!: Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 King Diamond - Abigail Tidenes heavy metal-album? Helt klart. Fått dilla på denne igjen nå. Her har tydeligvis Arcturus plukka synthriff ganske fritt au, håhåh :!: 8580918[/snapback] Dette albumet var mitt første møte med Kongen. Er et fantastisk album. Sangen "abigail" er et mesterverk. Mange liker ikke vokalen til å begynne med, men jeg var forelsket siden jeg først hørte Mercyful Fates "Don't Break the Oath" Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 King Diamond har stemme som ingen andre. Har sett ham live, og det var fantastisk å høre at han synger like bra live som på platene. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Jeg har så jævla lyst på en tur på Screamfest for å se King Diamond live! Lenke til kommentar
jojo123 Skrevet 10. mai 2007 Del Skrevet 10. mai 2007 Bare lurte på en ting, hvem er det som synger når i sangene til Dimmu Borgir? F. eks "Sorgens Kammer Del II", hvem synger der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg