Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Noen som har hørt noe av Breed? Verdt å sjekke ut?

8562299[/snapback]

Jeg har hørt de fire sangene de har på urørt, likna litt på pantera. Skal se dem på hell music festival der de skal varme opp for Turboneger og Dimmu.

8562400[/snapback]

Visste ikke at de var på Urørt, men likte det veldig godt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden denne tråden blir brukt mye til anbefaling så anbefaler jeg noen band:

 

Hermh

Hermh er et polsk band som er klassifisert som Black/Gothic/Atmospheric Metal (old) Symphonic Black Metal (New).

jeg har ikke gitt det gamle så mye oppmerksomhet, men deres nyeste CD, "Eden's Fire" er virkelig et mesterverk. brutalt, men melodisk, og et fyldig lydbilde. Minner meg egentlig litt om nyere Emperor, Produksjonsmesig

 

Sang fra nyeste albumet kan høres her:

Hermh - Fear Of Blood

 

Bandside

Fan side

 

--

 

SauroN

Sauron er rein krigersk svartmetall. Høyt tempo, "Raw" skittent lydbilde, men god produksjon.

 

Sanger kan høres her:

Sauron Myspace

Sauron Death Squad - Bandside

 

 

Håper det faller i smak..

Lenke til kommentar

Hehe, forbinder alltid Bloodthorn med "elendige intervjuobjekter". En gang for masse år siden dukka de opp i Rocksrevyen på P3, som faktisk var metalprogram i sin tid. De skulle intervjues ang. den første skiva si. Det var satt opp skummelt bakgrunnsmusikk og hele pakka, og programleder Kristin stilte dype spørsmål, og forventet nok lange utagerende svar om filosofi og satanisme. Det hun fikk var "Ja" og "Nei" på alle spørsmål. De var som stive stokker som ikke hadde lært å snakke enda.

 

Og hun stilte ikke dårlige spørsmål, det var veldig ledende spørsmål som burde få bandet til å snakke som en foss.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Candlemass er obligatorisk, såklart. Skivene Epicus Doomicus Metallicus og Nightfall er stappfulle av seige låter med fantastiske melodier (de growler ikke, han synger som en operasanger og opptrer alltid i svart munkekappe på scenen). De har holdt på siden midten av 80-tallet. Vet ikke om EN dårlig låt på de første skivene, har også sett dem live 2 ganger og de leverte varene med glans fremdeles.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Valfar Dunder!

 

Du fylle opp en dunk, en 25 liters dunk med 22 liter vatten, 5 kilo sukker, så kjører du det i en pakke med turbo- eller super gjær. Så rister du som faen i ett par minutter, lar det stå i 3 dager. Så drikker du det. Da e dunder!

 

Vet ikke hva det er for noe, men Terje 'Valfar' Bakken pleide hvertfall å drukne seg selv i slikt.

8511525[/snapback]

 

Dette har jeg laget, og det anbefales å kjøre det gjennom kullfilter en eller flere ganger. Billig måte å drikke seg full på. Du må drikke det den uka du har laget det, for det fortsetter gjerne å gjære. Ikke drikk det som blir liggende i bunnen.

Lenke til kommentar
Noen som hører på Summoning? Skikkelig skittent lydbilde, de bruker trommemaskin som også går ganske fett med bandet, og vokalen er fet!

 

http://www.summoning.info/Mp3.php

Er bare

fra Stronghold plata jeg har hørt skikkelig på, og den er helt klart en av mine all time favoritt sanger. Så jeg må seriøst får ræva i gir og få hørt mer på dem.

 

Valfar Dunder!

 

Du fylle opp en dunk, en 25 liters dunk med 22 liter vatten, 5 kilo sukker, så kjører du det i en pakke med turbo- eller super gjær. Så rister du som faen i ett par minutter, lar det stå i 3 dager. Så drikker du det. Da e dunder!

 

Vet ikke hva det er for noe, men Terje 'Valfar' Bakken pleide hvertfall å drukne seg selv i slikt.

 

Dette har jeg laget, og det anbefales å kjøre det gjennom kullfilter en eller flere ganger. Billig måte å drikke seg full på. Du må drikke det den uka du har laget det, for det fortsetter gjerne å gjære. Ikke drikk det som blir liggende i bunnen.

Haha! Tror jeg holder meg til Kalinkaen min :!:

Endret av LunarPoet
Lenke til kommentar
Er bare
fra Stronghold plata jeg har hørt skikkelig på, og den er helt klart en av mine all time favoritt sanger. Så jeg må seriøst får ræva i gir og få hørt mer på dem.

8565988[/snapback]

 

Magisk sang! Mye bra på Stronghold albummet. The Rotting Horse on the Deadly Ground og A Distant Flame Before the Sun er i samme gate, utrolige låter.

 

Vil dessuten anbefale hele Oath Bound albummet, masse snacks der også. (Land of the Dead og Might and Glory spesielt)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...