Acrid Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 En meget hyggelig melding fra Torgrim Øyre ang. HITS: "Det er ingen band med synth på hele festivalen i år." Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Heisann, trenger litt hjelp her skal ha et prosjekt på skolen hvor man kan ha om/gjøre hva man vil, så lenge man har et produkt til slutt. dette prosjekte varer i 5 dager, og vi kan likegodt gå hjem med prosjektet hvis vi vil. jeg har da valgt å covre en metall-låt, men vet ikke hvilken har satt noen "må være"-punkt: -kort, MAX 3 minutter -veldig simpel -helst en låt hvor det allerede er clean-vokal -gjerne grov tekst noen forslag? 8531990[/snapback] Burzum - War Herlig låt! Det eneste du må gjøre er å synge litt annerledes enn Varg, da vokalen hans er rimelig vanskelig å etterligne. 8534663[/snapback] This is! Huh! Waaaao! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Heisann, trenger litt hjelp her skal ha et prosjekt på skolen hvor man kan ha om/gjøre hva man vil, så lenge man har et produkt til slutt. dette prosjekte varer i 5 dager, og vi kan likegodt gå hjem med prosjektet hvis vi vil. jeg har da valgt å covre en metall-låt, men vet ikke hvilken har satt noen "må være"-punkt: -kort, MAX 3 minutter -veldig simpel -helst en låt hvor det allerede er clean-vokal -gjerne grov tekst noen forslag? 8531990[/snapback] Du kan jo ta å gjøre litt om på Dimmu Borgirs, Det Nye Riket. Det er jo ikke noe synging, bare snakking. Så kan du prøve å gjøre litt annerledes med pianoet elns... Uansett. Lykke til! Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Er det noen som vet om noen dommedags-sanger. Synes det er litt tøft. Har jo hørt Dimmu Borgir - Guds fortapelse - Åpenbaring av dommedag Den er ganske kul. Noe lignende. Prøv å unngå deathmetal. Liker det ikke. Alt annet går fint... Takk! Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 En meget hyggelig melding fra Torgrim Øyre ang. HITS: "Det er ingen band med synth på hele festivalen i år." 8536137[/snapback] Synth er bare sååå untr00 og gay lizzm! Ekte metall har ikke melodi. Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 En meget hyggelig melding fra Torgrim Øyre ang. HITS: "Det er ingen band med synth på hele festivalen i år." 8536137[/snapback] Positivt. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Har hørt en del metall nå men enda ikke noe som virkelig har skremt meg. Hva er den hardeste, ondeste metallen du veit om? Legg gjerne med en smakebit. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Se noen sider tilbake. Mener det var cun som tok det opp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Har hørt en del metall nå men enda ikke noe som virkelig har skremt meg. Hva er den hardeste, ondeste metallen du veit om? Legg gjerne med en smakebit. 8537834[/snapback] Stalaggh - Project Terrror Anaal Nathrakh - The Supreme Necrotic Audnance live mine bidrag Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 4. mai 2007 Del Skrevet 4. mai 2007 Slutten er utrolig genial. =) Digger Atilla, veldig tøff på scenen og har en kraftig stemme. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Kom over en annen kar sin anmeldelse av "Hate, Dominate, Congregate, Eliminate". Er ganske enig med han Band Name : The Project Hate MCMXCIX Album Name : Hate, Dominate, Congregate, Eliminate Record Label : Threeman Release Date : August 25th, 2003 Track Listing : 1.Hate 09:04 2.Nailed 07:09 3.Dominate 08:39 4.Deviate 08:40 5.Congregate 07:29 6.Burn 12:22 7.Eliminate 08:34 8.Weep 07:28 Album Length : 1:09:33 Album Cover : Album Review : Where to start. Well first of all, to those who no nothing of the Hate, they're a death metal band with techno here and there with female vocals thrown in, just for good measure. The mastermind behind the band is Lord K. Philipson, who also plays in God Among Insects, though both bands sound nothing like each other. Male vocals are handled by the one and only Jörgen Sandström of Grave and Entombed fame, in case you don't know who he is, tut tut. Female vocals are handled excellently by Ms. Jo Enckell, who makes her TPH debut on this album, after previous vocalissa Mia Ståhl was fired by the band. The album was recorded in Soundlab Studios, Örebro, Sweden with the late Mieszko Talarczyk handling things. The production on this is excellent, very heavy, skull crushing heavy in parts if you will. A major step up from the previous release, When We Are Done, Your Flesh Will Be Ours, things seem to pick up, dramatically on here. Every note is played to perfection, every keyboard piece works and doesn't seem forced. The first track, Hate is perfectly named. The hate spewed forth is unbelievable. Lord K himself lays down some of thee most hateful screams, I know, I asked him, followed by razor sharp bass lines that'll cut your balls off, then stamp them to pieces while you look on in shear horror. The opening piece is quite, how shall I say, quite haunting, leading into a false sense of security before bang, it hits, the Jörgen enters the fray and then you know you are in trouble. Nailed, is the one track that is so heavy, the angels fall to earth under its shear weight, ready to be beat upon by the rest of the track, all 7:09 of it. If these two tracks don't get your juices flowing, Burn certainly will. Yes it's a long'un but it has so many different things happening, you'll nerver get bored. The vocal trade off is something that has to be heard to be believed. I could describe it but that won't do the shear awesomness of this piece of art, yes art, justice. Alot of fans say that this is their favourite song, and the amount of arse it kicks, I'm not surprised in the slightest. Believe me when I say, don't be put off by the length, do yourself a favour, listen to this song, I demand it. Weep rounds off the album very nicely indeed. It's a mid paced song right through, vocals done entirely by Ms. Jo, who shows what she can do, at the time. She is even better now, which is quite scary, considering how awesome she is on this track. The keyboards are superb here, especially about a third of the way through, then a brilliant riff kicks in at 3:15, with the keyboards still there in the background. This is no power metal keyboard cheese fest by the way. They are there to add atmosphere and succeed. It's proberbly in my top 5 album closing songs, ever. Closing Comments : A superb album, where everything came together. Not everyone will like it though, which is a shame for a band doing their own thing, like no one else is. No fillers too. Final Rating : 9.5/10 Var ikke klar over at skiva varte i en time og ti minutter før jeg leste den her Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Ser du har skrevet en del innlegg på TPH's forum på global domination, Nyhus Er så sinnsykt digg at selve bandet sitter og skriver updates nesten daglig og informerer oss om nye ting som skjer. Gleder meg sykt til den nye skiva til TPH. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Ser du har skrevet en del innlegg på TPH's forum på global domination, Nyhus Er så sinnsykt digg at selve bandet sitter og skriver updates nesten daglig og informerer oss om nye ting som skjer. Gleder meg sykt til den nye skiva til TPH. 8540197[/snapback] Du er der du også? I så fall, heter du bragec der og? Enig at det er fett at de skriver der inne selv. Lord K er jo skikkelig i farta. Morro å faktisk kunne kommunisere litt med de. Skrev til Jo Enckell på myspace også, fikk et fint svar dagen etter Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Noen som vet en plass hvor jeg kan se klippet fra Øya 06 hvor Enslaved spiller Return to Yggdrasil? Den går på nrk2 jukebox til tider. Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Har du sjekket nrk-nett-tv? Mener jeg har sett en god del festival-opptak der. Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hoho! Jeg skal på Kamelot den 19. mai, Ozzy den 10. juni og metallica den 10. juli! Life can't get better! :!: Kamelot kommer vist til å spille den nye plata si "Ghost Opera". Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Noen som vet hvor jeg får tak i debutplaten til Jotunspor? Enten nett eller helst butikk i nærheten av Bergen. Edit: Jeg fant ut av det Endret 5. mai 2007 av stakan Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Jotunsporskiva var dårlig den! Huff! Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Såpass? Hørt de sangene som ligger på myspace, syntes de var interessante. Btw sjekk ut dette. Merkelige greier. Skal bli spennende å høre noen flere sanger. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Har du sjekket nrk-nett-tv? Mener jeg har sett en god del festival-opptak der. 8544128[/snapback] Nope, var desverre ikke å finne der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg