Kaospike Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvis Lyset Tar Oss og The Merciless er også bra saker. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Lista ble redigert så jeg. De Mysteriis dom Sathanas er et must EDIT: Redigert igjen. We're Going to Hell for This er morsomme grier, med noen skikkelig tøffe sanger. Endret 3. mai 2007 av Loerand Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) I see you, Sokkhove! Takker for anbefalinger. Ikke så kjent innenfor den delen av musikken, yet Noen av covrene fikk meg til å humre though. Loerand; Ikke revidert, redigert, eller kansje mer.. Oppdatert ^ Endret 3. mai 2007 av J@cob Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 - Burzum - Hvis lystet tar oss. - Knall - Burzum - Det som engang var. - Knall - Aura Noir - Merciless. - Knall - Mayhem - Deathcrush. - Knall - Mayhem - De mysteriis dom sathanas. - Knall - Taake - Helnorsk Svartmetall. - Tja - Trelldom - Til Evighet. - Skulle heller hatt til ett annet... - Satanic Warmaster - Strength & Honor. - bra - Satanic Warmaster - Cavelian Satanic Madness. - bra - Sadistic Execution - We are death fukk you. - fett! - Darkthrone - Panzerfaust. - greit nok - Darkthrone - Transilvanian Hunger. - Knall - Gorgoroth - Under the sigh of hel! - oh yah! - 1349 - Hellfire. - baby! deilig! - Nattefrost - Terrorist. - tja... - Immortal - Battles in the north. - nam - Immortal - Pure holocaust. - nam nam - Carpathian Forest - We're going to hell for this. - endel fett Lenke til kommentar
thadon Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Det som en gang var syntes jeg er den beste til burzum Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvem var Metallion? Den koselige fyren som hang med mayhemfolkene. Og hvor er han nå. Ser han til venstre på bildet. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Metalion er overalt. Så han sist på Inferno. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 J@cob: Alt det er mer eller mindre tradisjonell black metal. Hvis dette er det ditt første møte med metall i det hele tatt så anmoder jeg deg til å kanskje prøve noe "snillere" først, men for all del kjør på. Bare ikke avis sjangeren hvis du ikke liker dette, da det bare representere en liten del av sjangeren. Uansett, for å svare: Immortal er fengende saker. Har ikke hørt noen av de, men hvis de er like bra som de nyere materialet de har så er de å anbefale. Gorgoroth er også noen jeg vil trekke frem i denne sjangerne. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hvem var Metallion? Den koselige fyren som hang med mayhemfolkene. Og hvor er han nå. Ser han til venstre på bildet. 8529559[/snapback] Varg ser så kid ut på det bildet der Lenke til kommentar
Laffe Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 æææh:p boksa oppi sokkene, sån ser vi mange av *knis* -,- Lenke til kommentar
teletubbiekid Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 J@cob av ren nysgjærrighet, hva slags musikk er det du har hørt på før? snakker vi konvertert fra hip-hop eller? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Oooh! Nyheter fra Stonegard: SONG WRITING Other than that, we have been rehearsing and writing a lot of great songs lately. The sketches for our third album (“det fantastiske tredjealbumet” or “cred is dead” are current stupid working titles) is beginning to look promising, and we can reveal that we have invented a completely new genre, combining rockabilly and death metal.. Gled eder! Kan det bli noe annet enn tøft? Gleder meg allerede! Lenke til kommentar
Endre Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (...) Var jeg deg ville jeg begynt med Burzum - Hvis lyset tar oss og Mayhem - De mysteriis dom sathanas, som er blant det beste black metal-sjangeren har å by på (skjønt, man må kanskje komme litt inn i sjangeren for å skjønne det). Etter min og veldig mange andres mening. Noen låter på disse skivene som er spesielt gode er "Det som en gang var" på Burzum-skiva, etter min (og igjen, mange andre sin) mening intet mindre enn tidenes beste bm-låt, 14 minutter med nytelse. På Mayhem-skiva har vi "Freezing Moon" og "Funeral Fog", begge to men spesielt den førstnevnte er blant de aller mest kjente låtene innen old-school bm. Ikke uten grunn. Immortal-skivene er heller ikke dumme, det er mange som ikke hører noe særlig på bm som liker Immortal. Men det hadde kanskje vært best å starte med de nyere skivene. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) J@cobav ren nysgjærrighet, hva slags musikk er det du har hørt på før? snakker vi konvertert fra hip-hop eller? 8530562[/snapback] Vanskelig å si, har egentlig vært borti alt. Skulle gjerne ha linket til last.fm, men siden jeg aldri laster ned ny plugin etter formasjon, er den ubrukelig. Opeth er det jeg hører på, som kommer nærmest dette, sier sitt, egentlig. Edit; har riktignok noen De La Soul plater liggende, men vi prater ikke direkte konvertering fra den sjangeren Endret 3. mai 2007 av J@cob Lenke til kommentar
Endre Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Opeth er det jeg hører på, som kommer nærmest dette, sier sitt, egentlig. Kanskje Enslaved kan være noe for deg. Verdens beste band. De begynte som et viking/black metal-band, men fra og med "Mardraum" fra 2000 gikk de over til en progressiv form for black metal. Med åra har det blitt mer progressivt og mindre svart. De blir av noen kalt ekstremmetallens svar på Pink Floyd. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Noen liker ikke å nevne enkelt sanger slik som meg, men hvis du vil ha enkelt sanger så anbefaler jeg disse (Husk at man må som oftest høre sangene et par ganger før de setter seg) -Immortal - 1993 - Pure Holocaust - 08 - Pure Holocaust -Immortal - 1995 - Battles In The North - 10 - Blashyrkh (Mighty Ravendark) -Burzum - 1992 - Hvis Lyset Tar Oss - 01 - Det Som En Gang Var -Burzum - 1993 - Det Som En Gang Var - 04 - Lost Wisdom -Mayhem - 1987 - Deathcrush - 03 - Chainsaw Gutsfuck -Mayhem - 1994 - De Mysteriis Dom Sathanas - 02 - Freezing Moon -Satanic Warmaster - 2005 - Carelian Satanist Madness - 01 - The Vampiric Tyrant -Darkthrone - 1995 - Panzerfaust - 01 - En Vind av Sorg -Darkthrone - 1995 - Panzerfaust - 06 - Quintessence -Gorgoroth - 1997 - Under the Sign of Hell - 01 - Revelation Of Doom -Gorgoroth - 1997 - Under the Sign of Hell - 03 - Funeral Procession Men tror alikevel disse også er for drøye. Generelt sett er det bedre å begynne med blandingsband som Dimmu Borgir, Cradle of Filth, Windir, Summoning og Enslaved f.eks. Endret 3. mai 2007 av LunarPoet Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Hmm, alt vært borti Windir og CoF, lenge siden nå though. De du nevnte, burde ikke være noe problem. Burzum falt allerede i smak ^^ Takker for anbefalingene! Lettere å begynne ett sted nå Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 (endret) Heisann, trenger litt hjelp her skal ha et prosjekt på skolen hvor man kan ha om/gjøre hva man vil, så lenge man har et produkt til slutt. dette prosjekte varer i 5 dager, og vi kan likegodt gå hjem med prosjektet hvis vi vil. jeg har da valgt å covre en metall-låt, men vet ikke hvilken har satt noen "må være"-punkt: -kort, MAX 3 minutter -veldig simpel -helst en låt hvor det allerede er clean-vokal -gjerne grov tekst noen forslag? Endret 3. mai 2007 av Latrodectus Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. mai 2007 Del Skrevet 3. mai 2007 Tenecious D - Fuck her gently? (Vet ikke hvor simpel den er, men den oppfyller alle andre krav.) Men den er ikke metall da... crap. Hva med å covre den og lage en metallversjon av den i prossessen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg