Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det der var litt fett. Skaffa meg Failures for Gods og Unholy Cult etter å ha lest guiden din, men er litt skuffa etter å ha kommet et stykke ut i Failures for Gods. Produksjonen er jo skitdårlig. Sliten basstromme, høres ut som det slås på et slitent dekk. Enda verre er det med gitarene. Synd når det er ganske mange fete riff.

Lenke til kommentar
Det der var litt fett. Skaffa meg Failures for Gods og Unholy Cult etter å ha lest guiden din, men er litt skuffa etter å ha kommet et stykke ut i Failures for Gods. Produksjonen er jo skitdårlig. Sliten basstromme, høres ut som det slås på et slitent dekk. Enda verre er det med gitarene. Synd når det er ganske mange fete riff.

8515829[/snapback]

 

Er du ute etter plastikklyd har vi Chimera albumet til Mayhem.

Lenke til kommentar
Er du ute etter plastikklyd har vi Chimera albumet til Mayhem.

8515892[/snapback]

Nei, men det finnes god basstromme-lyd også, som låter verken som dekk eller plastikk. Ta f.eks. Carcass - Swansong, Impaled - Mondo Medicinale eller Bloodbath - Nightmare Made Flesh.

Lenke til kommentar
Det der var litt fett. Skaffa meg Failures for Gods og Unholy Cult etter å ha lest guiden din, men er litt skuffa etter å ha kommet et stykke ut i Failures for Gods. Produksjonen er jo skitdårlig. Sliten basstromme, høres ut som det slås på et slitent dekk. Enda verre er det med gitarene. Synd når det er ganske mange fete riff.

8515829[/snapback]

 

Tja, greit at produksjonen paa Failures ikkje er optimal, men eg synes klikk-klakk-trommene og den litt lave gitaren har sin sjarm. Men hoyr paa Unholy Cult, der har du noko anna. Produksjonen er blant topp 5 skiver, produksjonsmessig, for min del

Lenke til kommentar
Jaha, basspedal mot pappboks eller noe det da? :wee: Fant ingen myspace, har de noen klipp på nettet?

8516248[/snapback]

 

 

Vanskelig å finne samples, men det kan høres ut som en slik er brukt:

 

28.jpg

 

Most of the rumors concerning The Black Legions revolve around their recording sessions; e.g. inserting a microphone into a rat's anus to record the Mogovtre demo. Later, however, it was stated to have been a Bichon dog

(The Black Legions er en fransk undergrunns "label" som består av noen få band. )

Lenke til kommentar
Jeg hørte at trommene ble spilt inn i 20 minus i skogen, der de pisket på ballene til trommisen med kalde øser. Mere necro enn det får man det ikke.

 

Og han trakterte vokalen i samme farta.

8516513[/snapback]

Haha, må få hørt noe av det der. Verre enn Nattens Madrigal?

Tja, greit at produksjonen paa Failures ikkje er optimal, men eg synes klikk-klakk-trommene og den litt lave gitaren har sin sjarm. Men hoyr paa Unholy Cult, der har du noko anna. Produksjonen er blant topp 5 skiver, produksjonsmessig, for min del

8516406[/snapback]

Har fått hørt litt av den nå, og der er produksjonen MYE bedre, ja. Fremdeles et par ting jeg savner som litt mer punch i skarpen, men man kan vel ikke få alt heller. :wee:

 

Men skal ikke klage for mye på produksjonen på Failures. Spillinga er jo knall, og teller mest.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...