Deadringer Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Bare for nyskjerrighetens skyld er jeg interessert i å vite hvilke av følgende doom-bands som er ekstrem metal: Candlemass Burning Witch Moss Pentagram Hjarnidaudi Thorr's Hammer Sunn O))) YOB Saint Vitus Har ikke hørt de fleste av dem, så det får noen andre legge ut om. Ekstremt og raskt ikke er synonymer, bare så det er sagt. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Har ikke hørt de fleste av dem, så det får noen andre legge ut om. Ekstremt og raskt ikke er synonymer, bare så det er sagt. 8480101[/snapback] Stille etter stormen... Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Noen som kan anbefale noe bra melodisk black/death metal her? Gjerne en annen sjanger og, bare det er heavy og melodisk. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det nye Norther EPn er faktisk ganske tøff. Du kan jo alltids sjekke ut den. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 V.Æ.S.P. - Willmainn Æ rir, æ riiiiir Æ rir vinnan som tar me sæ rægn En skapning av kjælihet Æ kain itj bli tæmma Æ vill ha dæ! Ha dæ ha dæ For æ ska ta din kjælighet fra'n Å vil ta på ditt ansikt Og din varme hud Nei, hainn tar jo ailldri på dæ sånn som mæææææææ Så sje mæ i øyan å breinn ihjel sannheeeeeeeeeeeeeeeeeeeta! Æ e en villmainn, kom å ælsk mæ! Æ træng dæææææææææææ Mitt hjerte e i eksiiiil æ træng at du tar på mæ For æ vil at du ska! Æ e en villmainn, kom å ælsk mæ! Æ træng dæææææææææææ Mitt hjerte e i eksiiiil æ træng at du tar på mæ For æ vil at du ska! Æ vil ha dæææææ! http://download.yousendit.com/7DC7414F4D60D464 HeimBrent rox Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Scream Magazine definerer ekstrem metal som en fellesbetegnelse for sjangerne Black Metal, Death Metal, Thrash Metal, Industrial Metal & Grind Metal. Og ikke som en sjanger i seg selv. Hvis man skal gå etter hva andre sier, så syns jeg Scream Magazine er en perfekt kilde å bruke. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Scream Magazine definerer ekstrem metal som en fellesbetegnelse for sjangerne Black Metal, Death Metal, Thrash Metal, Industrial Metal & Grind Metal. Og ikke som en sjanger i seg selv. Hvis man skal gå etter hva andre sier, så syns jeg Scream Magazine er en perfekt kilde å bruke. 8480803[/snapback] Er flere metal forum som bruker den betegnelsen også. www.metalstorm.ee f.eks. EDIT: De er enige i alt utenom Indust. Metal, som de legger under "Alt.Metal", beklager den leifen. Endret 26. april 2007 av NiXx Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 snip 8480530[/snapback] haha! genialt! Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Det nye Norther EPn er faktisk ganske tøff. Du kan jo alltids sjekke ut den. 8480527[/snapback] Norther var midt i blinken! Mange takk! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Finnes ikke bedre death grunts enn de framført under disse versene på nyeste skiva til TPH Elimination completeHis second birth obsolete Your fucking saviour is dead Grant domination, with lead The ones to follow the whore Your kingdom will be no more We claim our right to the throne With Satan by our side Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Finnes ikke bedre death grunts enn de framført under disse versene på nyeste skiva til TPH Elimination completeHis second birth obsolete Your fucking saviour is dead Grant domination, with lead The ones to follow the whore Your kingdom will be no more We claim our right to the throne With Satan by our side 8481957[/snapback] Åssen veit du det? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Enslaved sier selv at de er ekstremmetall. Det er på grunn av at de ikke vil sammenlignes med Black Metal. Jeg tør påstå at band som blander stiler og ikke passer helt inn i en sjanger kan kalles ekstremmetall. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Samma åssen sjanger det er vel, bare musikken er bra? Teit å henge seg opp i sjangere hele tia.. Jeg hører på det jeg syns er bra jeg. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Rett under ekstremmetall ligger Black, Death og Thrash. Som igjen har sine undersjangere 8479283[/snapback] I følge Wikipedia: Thrash metal is a subgenre of heavy metal music, one of the extreme metal subgenres that is characterised by its high speed and aggression. , sjølv om eg er sikker på at fleire av sjangerhorene her inne har vel så mykje peiling som Wikipedias kilder. :!: 8479829[/snapback] Hva er det du egentlig prøver å bevise her? Det som står der er at Thrash er en undersjanger til heavy metal, en av ekstremmetal undersjangerene, som er karakterisert.... bla bla bla. Trodde først kanskje du skulle prøve å motbevise meg jeg. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Jeg ser på ekstrem metall som den mer "bråkete" metallen rett og slett. Når det gjelder om thrash er det eller ikke så er det både og. Metallica og Death Angel er ikke det... mens fks. Slayer og Lamb of God er det. Det er også et greit begrep når et band ikke står fast i noe. Fks. kaller jeg gjerne bare Strapping Young Lad da det har mye forskjellig ekstrem metall i seg. Lettere enn å kalle dem industria-kindaproggish-kindadeath-kindathrashmetal liksom... Endret 27. april 2007 av TLZ Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Samma åssen sjanger det er vel, bare musikken er bra? Teit å henge seg opp i sjangere hele tia.. Jeg hører på det jeg syns er bra jeg. 8483026[/snapback] Enig. Det kan kjapt vises at jeg mener det i denne tråden Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Samma åssen sjanger det er vel, bare musikken er bra? Teit å henge seg opp i sjangere hele tia.. Jeg hører på det jeg syns er bra jeg. 8483026[/snapback] For meg har sjanger mye og si. Det forteller hvor seriøs musikken er. Jeg støtter meg til Frost, den gangen han var konstabel i Tinitus og fikk som oppgave å si hva han synes om en sang som ikke engang var metal. Da sa han noe sånn som at han kunne ikke si noe om det fordi han hørte igrunn mest på black metal/ekstrem metall og alt annet hadde ikke så mye å si. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 (endret) Jeg syns nå faktisk det at de som låser seg fast til en oversjanger (Metal, Rock, osv. osv.) har et sørgelig liv. * Det finnes helt ubegripelig mye bra musikk rundt om i alle sjangere * Når det kommer til musikk. Folk kan jo ha det fint uten musikk også, selvfølgelig Endret 27. april 2007 av SnittLeif Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Enig med den! Foruten noen få unntak så liker jeg musikk i alle genre, men det er nok metall som er "favoritten" hvis det går an å si det.. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 27. april 2007 Del Skrevet 27. april 2007 Er det egentlig noen som har sagt at de ikke bryr seg om hva de selv liker? At de bare hører på musikk basert på hvilken sjanger det er? Jeg kan hvertfall ikke finne den posten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg