Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Bare for nyskjerrighetens skyld er jeg interessert i å vite hvilke av følgende doom-bands som er ekstrem metal:

Candlemass

Burning Witch

Moss

Pentagram

Hjarnidaudi

Thorr's Hammer

Sunn O)))

YOB

Saint Vitus

Har ikke hørt de fleste av dem, så det får noen andre legge ut om. Ekstremt og raskt ikke er synonymer, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

V.Æ.S.P. - Willmainn

Æ rir, æ riiiiir

Æ rir vinnan som tar me sæ rægn

En skapning av kjælihet

Æ kain itj bli tæmma

Æ vill ha dæ! Ha dæ ha dæ

For æ ska ta din kjælighet fra'n

Å vil ta på ditt ansikt

Og din varme hud

Nei, hainn tar jo ailldri på dæ

sånn som mæææææææ

Så sje mæ i øyan å breinn ihjel sannheeeeeeeeeeeeeeeeeeeta!

Æ e en villmainn, kom å ælsk mæ!

Æ træng dæææææææææææ

Mitt hjerte e i eksiiiil æ træng at du tar på mæ

For æ vil at du ska!

Æ e en villmainn, kom å ælsk mæ!

Æ træng dæææææææææææ

Mitt hjerte e i eksiiiil æ træng at du tar på mæ

For æ vil at du ska!

Æ vil ha dæææææ!

http://download.yousendit.com/7DC7414F4D60D464

HeimBrent rox

Lenke til kommentar

Scream Magazine definerer ekstrem metal som en fellesbetegnelse for sjangerne Black Metal, Death Metal, Thrash Metal, Industrial Metal & Grind Metal. Og ikke som en sjanger i seg selv.

Hvis man skal gå etter hva andre sier, så syns jeg Scream Magazine er en perfekt kilde å bruke.

Lenke til kommentar
Scream Magazine definerer ekstrem metal som en fellesbetegnelse for sjangerne Black Metal, Death Metal, Thrash Metal, Industrial Metal & Grind Metal. Og ikke som en sjanger i seg selv.

Hvis man skal gå etter hva andre sier, så syns jeg Scream Magazine er en perfekt kilde å bruke.

8480803[/snapback]

Er flere metal forum som bruker den betegnelsen også.

www.metalstorm.ee f.eks.

EDIT: De er enige i alt utenom Indust. Metal, som de legger under "Alt.Metal", beklager den leifen.

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Finnes ikke bedre death grunts enn de framført under disse versene på nyeste skiva til TPH

Elimination complete

His second birth obsolete

Your fucking saviour is dead

Grant domination, with lead

The ones to follow the whore

Your kingdom will be no more

We claim our right to the throne

With Satan by our side

Lenke til kommentar
Finnes ikke bedre death grunts enn de framført under disse versene på nyeste skiva til TPH

Elimination complete

His second birth obsolete

Your fucking saviour is dead

Grant domination, with lead

The ones to follow the whore

Your kingdom will be no more

We claim our right to the throne

With Satan by our side

8481957[/snapback]

Åssen veit du det? :hmm:

Lenke til kommentar
Rett under ekstremmetall ligger Black, Death og Thrash. Som igjen har sine undersjangere

8479283[/snapback]

I følge Wikipedia:

Thrash metal is a subgenre of heavy metal music, one of the extreme metal subgenres that is characterised by its high speed and aggression.

, sjølv om eg er sikker på at fleire av sjangerhorene her inne har vel så mykje peiling som Wikipedias kilder. :!:

8479829[/snapback]

Hva er det du egentlig prøver å bevise her?

Det som står der er at Thrash er en undersjanger til heavy metal, en av ekstremmetal undersjangerene, som er karakterisert.... bla bla bla.

Trodde først kanskje du skulle prøve å motbevise meg jeg.

Lenke til kommentar

Jeg ser på ekstrem metall som den mer "bråkete" metallen rett og slett. Når det gjelder om thrash er det eller ikke så er det både og. Metallica og Death Angel er ikke det... mens fks. Slayer og Lamb of God er det.

Det er også et greit begrep når et band ikke står fast i noe. Fks. kaller jeg gjerne bare Strapping Young Lad da det har mye forskjellig ekstrem metall i seg. Lettere enn å kalle dem industria-kindaproggish-kindadeath-kindathrashmetal liksom... :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Samma åssen sjanger det er vel, bare musikken er bra?

Teit å henge seg opp i sjangere hele tia.. Jeg hører på det jeg syns er bra jeg.

8483026[/snapback]

For meg har sjanger mye og si. Det forteller hvor seriøs musikken er. Jeg støtter meg til Frost, den gangen han var konstabel i Tinitus og fikk som oppgave å si hva han synes om en sang som ikke engang var metal. Da sa han noe sånn som at han kunne ikke si noe om det fordi han hørte igrunn mest på black metal/ekstrem metall og alt annet hadde ikke så mye å si.

Lenke til kommentar

Jeg syns nå faktisk det at de som låser seg fast til en oversjanger (Metal, Rock, osv. osv.) har et sørgelig liv. *

Det finnes helt ubegripelig mye bra musikk rundt om i alle sjangere

* Når det kommer til musikk. Folk kan jo ha det fint uten musikk også, selvfølgelig

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...