LarsP Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ekstremmetall er vel snarere en samlebetegnelse på flere sjangre, deriblant black metal? Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ekstremmetall er vel snarere en samlebetegnelse på flere sjangre, deriblant black metal? 8479219[/snapback] Ekstremmetall er hovedsaklig thrash, black og death metal. Altså alt fra Metallica til Darkthrone og Cannibal Corpse. Mao. er det langt fra nok til å beskrive musikken til Dimmu Borgir. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ekstremmetall er vel snarere en samlebetegnelse på flere sjangre, deriblant black metal? 8479219[/snapback] Rett under ekstremmetall ligger Black, Death og Thrash. Som igjen har sine undersjangere Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Leser da omtalene til Torgrim Øyre, han har peil. Stein Østbø har ikke peil, men er rimelig fornøyelige omtaler han skriver. Mayhem - Ordo Ad Chao: "en massivitet som et snøras nedover en fjellside en iskald vinterkveld." Ihsahn - The Adversary: "Her gjør han svære og kjappe sprang, fra den klassiske åpningen «Invocation»s effektive og aggressive temposkifter til Ihsahn senere på platen bretter ut sine mer kompliserte, symfoniske og nærmest operatiske arrangementer, før han vender tilbake til de atmosfæriske, nattemørke-luktende dyster-riffene fra black metal'ens unge dager." Keep of Kalessin - Armada: "Riffene er halsbrekkende hurtige og så voldsomme at de flere steder struper melodilinjene i fødselen, tross hyppige taktbrekk." Satyricon - Now, Diabolical: "Dette er black metal-essensen i sitt innerste uvesen: Et illsint, krigserklærende epos fra fortroppene til Mørkets Herre i rasende, blytung tonebrynje fra basisbesetningen av trommer (en frenetisk arbeidende Frost har klassisk tørr lyd i trommene), bass og gitar - komplett med Satyrs frådende strupevokal." knegg Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Satyricon - Now, Diabolical: "Dette er black metal-essensen i sitt innerste uvesen: Et illsint, krigserklærende epos fra fortroppene til Mørkets Herre i rasende, blytung tonebrynje fra basisbesetningen av trommer (en frenetisk arbeidende Frost har klassisk tørr lyd i trommene), bass og gitar - komplett med Satyrs frådende strupevokal." 8479288[/snapback] Hihi Hører på Thorns nå, det er fine greier. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Mange artige anmeldelser fra den kanten ja Flink til å uttrykke seg er han i hvertfall. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Smått komisk at herr Østbø fra VG skal fortelle meg hva "black metal-essensen" er for noe. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ekstremmetall er vel snarere en samlebetegnelse på flere sjangre, deriblant black metal? 8479219[/snapback] Alt mer ekstremt enn heavy kan forsåvidt kalles ekstremmetall. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ekstremmetall er vel snarere en samlebetegnelse på flere sjangre, deriblant black metal? 8479219[/snapback] Alt mer ekstremt enn heavy kan forsåvidt kalles ekstremmetall. 8479429[/snapback] Nei Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Er ikke noen andre her som skal til Hellfest i frankrike? Er et helvete å planlegge reise og faenskap. Død over Norwegian og SAS sine treige og idiotiske nettsider. Må sove på flyplassen og faenskap.. Lenke til kommentar
Windkin Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Kunne tenkt meg å reise. Mye bra der i år er det ikke? men skal nok jobbe... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Ekstremmetall er vel snarere en samlebetegnelse på flere sjangre, deriblant black metal? 8479219[/snapback] Alt mer ekstremt enn heavy kan forsåvidt kalles ekstremmetall. 8479429[/snapback] Nei 8479453[/snapback] Jo. Alt over heavy er ekstremt, derav navnet ekstremmetall. Endret 26. april 2007 av -Nyhus- Lenke til kommentar
Speik Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Noen som skal se Dimmu Borgir på Hellfestivalen 29. Juni? Og når kommer billetten for salg? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ekstremmetall er vel snarere en samlebetegnelse på flere sjangre, deriblant black metal? 8479219[/snapback] Alt mer ekstremt enn heavy kan forsåvidt kalles ekstremmetall. 8479429[/snapback] Nei 8479453[/snapback] Jo. Alt over heavy er ekstremt, derav navnet ekstremmetall. 8479663[/snapback] Detta bestemmer du eller? HÅHÅ Lenke til kommentar
Effekt Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Rett under ekstremmetall ligger Black, Death og Thrash. Som igjen har sine undersjangere 8479283[/snapback] I følge Wikipedia: Thrash metal is a subgenre of heavy metal music, one of the extreme metal subgenres that is characterised by its high speed and aggression. , sjølv om eg er sikker på at fleire av sjangerhorene her inne har vel så mykje peiling som Wikipedias kilder. :!: Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Jo. Alt over heavy er ekstremt, derav navnet ekstremmetall. 8479663[/snapback] Hvorfor putte power metal, speed metal osv. i ekstrem metal-båsen? Doom metal? Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 (endret) Kunne tenkt meg å reise. Mye bra der i år er det ikke? men skal nok jobbe... 8479648[/snapback] Drar hovedsaklig for Emperor, Immortal, Mayhem, Amon Amarth, Dark Tranquillity, Kreator Behemoth, 1349 og Vader. Det er 9 band som jeg virkelig vil se. i tillegg kommer det vel ca 80 band til.. Endret 26. april 2007 av svartskog Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Hvorfor putte power metal, speed metal osv. i ekstrem metal-båsen? Doom metal? 8479848[/snapback] Synes du ikke at My Dying Bride er mer ekstremt enn hva Maiden er? Speed og power har jeg aldri sett på som ekstrem metal, men de fleste av disse er mer ekstreme enn hva vanlig heavy er. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Nja, nå synes ikke jeg at death og grind sklir så veldig inn i hverandre jeg. Ofte helt annen vokal og dypere gitarer på grinden. 8478940[/snapback] Det er to forskjellige sjangere, at du ikke klarer å skille det er da ikke mitt problem? 8478952[/snapback] Om jeg skal pirke like mye som deg er "symfonisk ekstrem metall" og "ekstrem metall" to forskjellige sjangere. Uansett bryr jeg meg ikke. 8478976[/snapback] Det jeg tror Nyhus mener er: Grind og Death er to helt forskjellige sjangre (noe det er), mens Symfonisk Ekstrem Metal ER ekstrem metal, bare at det er med symfonisk musikk i det. (f.eks, harsh vocal power metal er enda power metal). am I right? -.0 Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Synes du ikke at My Dying Bride er mer ekstremt enn hva Maiden er? Speed og power har jeg aldri sett på som ekstrem metal, men de fleste av disse er mer ekstreme enn hva vanlig heavy er. 8479897[/snapback] Sjangerene er så vidt forskjellige at jeg ikke engang tenker på å sammenligne de på noe vis. De handler om vidt forskjellige ting. Doom metal er så jævla mye mer enn skitbandet MDB. Bare for nyskjerrighetens skyld er jeg interessert i å vite hvilke av følgende doom-bands som er ekstrem metal: Candlemass Burning Witch Moss Pentagram Hjarnidaudi Thorr's Hammer Sunn O))) YOB Saint Vitus Educate me. np: Ekstrem metal bandet Nevermore Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg