Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Starta å legge skikkelig elsk på power metal i det siste. ikke vært noen stor power metal fan før nå. :hmm:

kanskje det er det rett for meg. Dragonforce, demons and wizards, eniferum, blind guardian.. er litt spess tror jeg men bare blitt sånn  :dontgetit:

Den store sangen for øyeblikket er Crimson King av Demons & Wizards (som er en sammenslåelse av blind guardian og iced earth)

noen andre power metal fans der ute?

Edit: Liten leif

8474272[/snapback]

Bare for å rette deg på starten, men Ensiferum er folk-metal :p

men ja, jeg er power-metal fan, hører egentlig på alt innen metal unntatt "tr00 arisk norwegian black metal", "mallcore" og "metalcore".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

potetgullmannen: Jeg er på ingen måte en stor power metal fan, synes mye av det som er i sjangeren er heller labert... men det er også noe bra. Men Demons and Wizards som du nevner er bare knall musikk.. Du burde sjekke ut Jorn som er soloprosjektet til Jørn lande fra Masterplan. Platen Out To Every Nation fra nevnte er bra saker, og Jørn Lande kan sies å være Norges definetivt beste vokalist. Jeg liker når power metallen inblandes (varierende grad av) prog. For eksempel Pagan's Mind, Masterplan, Symphony X eller Kamelot.

Noen musikkvideoer:

Jorn (Jørn Lande) - Out To Every Nation

Kamelot feat. Shagrath - March of Mephisto

Kamelot feat. Simone Simons - The Haunting

Masterplan - Back for my Life

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

svartskog: Smaksak I guess, ingen kan benekte at Tarja fra Nightwish eller LaBrie fra Dream Theater er teknisk flinke vokalister,.

Musikk har mye med smak å gjøre...

Windkin: Han blander mange ting inn i sakene sine... men jeg vil si at han definetivt tar utgangspunkt i power metal.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Bare for å rette deg på starten, men Ensiferum er folk-metal :p

Tja, folk metal er det utvilsomt, men man kan godt kalle det power metal (ganske bra power metal, sådan, i motsetning til 99% av balleklemvokalgreiene).

Iron-skiva er fet, forresten. De andre har jeg ikke hørt.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...