Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Isåfall har ikke flertallet forstått konseptet med Black Metal!?!

8462173[/snapback]

Konseptet med black metal er først og fremst at det er musikk og har fint lite med nedbrenning av positive religiøse bygninger å gjøre

8462192[/snapback]

Indeed.. Men.. Positive? :shrug:

=)

8462249[/snapback]

Positive? De gamle stavkirkene er flotte å se på, så syns iallefall de burde få stå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg bare lurte på en ting?? noen her som har sett "metal a headbangers yourny"??

fra den lurte jeg på, hva heter sangen slayer har der som de roper god hates us all? noen som vet?

8462517[/snapback]

"Disciple" fra God Hates us All albumet.

8462554[/snapback]

takk skal du ha

8462623[/snapback]

np.

Lenke til kommentar
Det har pent lite med hvordan kirker ser ut som gjør at noen brenner dem. Black Metal handler til dels om å knuse kristendommen, og kirken representerer religionen.

8462639[/snapback]

Det er jeg klar over, jeg sa bare min mening.

Noen som kan anbefale noe bra black metal?

hører en del på satyricon, dimmu og immortal.

Helst ikke for heavy

8462646[/snapback]

Carpathian Forest, Naglfar og Old Man's Child.

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale noe bra black metal?

hører en del på satyricon, dimmu og immortal.

Helst ikke for heavy

8462646[/snapback]

Du ser etter Black Metal Light (motsatt av heavy)?

Hehehehehe...

Det er jeg klar over, jeg sa bare min mening.

Greit nok ;)

Endret av Griffar
Lenke til kommentar
et lite spørsmål for dere Mayhem-fantaster der ute. Hvorfor forlot egentlig Sven-Erik Kristiansen bandet? Jeg har hørt så mye rart. Både at han plutselig ble kristen og at han fikk akutt scenefrykt og alkoholproblemer.

8462358[/snapback]

Han hadde alkoholproblemer tror jeg, men ikke nå lenger så vidt jeg veit. Og jeg leste at grunnen til at Atilla har vox på Ordo Ad Chao er at de ville ha nytt (gammalt) blod igjen.

Som sagt er ikke jeg no Mayhem guru, så mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Når det gjelder kirkebrenningsdiskusjonen er det vel ganske tydelig at det ikke har mange, om noen, posistive ringvirkninger. Jeg vil ikke tro at kirkebrenning svekker, langt mindre knuser kristendommen. Å brenne ned gamle (og til dels hedenske) kirker var kun godt for å frata norge deler av en rik kulturarv... Og for de som mener man må se på det som symbolske handlinger... Vel, det eneste man oppnår er vel strengt tatt å gi kirken en fiende de kan bruke å "skremme" flokken med, og frykt styrker troen.

Men det er nå min mening.

Og til Thadon: Emperor er obligatorisk der ja.

Lenke til kommentar
Merker det at det er noen personer her inne som kanskje er litt for tr00.

Griffar: Sa ikke Sam Dunn metalhoder? Det betyr ikke automatisk bare svart metallfolk.

8463230[/snapback]

Jo nettopp. Men metallhoder generelt har ikke så god peiling på svartmetall, og da har det lite å si hva de synes eller om de ikke støtter det.

Etter å ha sett diverse intervjuer kan jeg ikke se at noen norske musikere er spessielt imot kirkebrenning. Noen er likegyldige, andre synes det er positivt. Selv har jeg ingenting imot det.

Lenke til kommentar

Å like kristendommen og å være for kirkebrenning er to forskjellige ting. En bra grunn til å være mot slikt er enkelt og greit at folk har sine kjære gravd ned ved disse kirkene. Det blir for ubehagelig for uskyldige norske mennesker. Hadde ikke brenningen påvirket noen, så for all del, da hadde jeg vært likegyldig.

Lenke til kommentar

EDIT: Klarte å hoppe over de nederste innleggene før jeg svarte, så skrev egentlig det samme som stakan.

Det er greit at de er i mot organisert religion og kristendom spesielt, men kirkene er en del av Norges kulturskatter. Som sagt er det mange som har sine kjære begravd ved kirkene, og det er respektløs mot alle som har vært en del av disse kirkene over flere hundre år for så å ødelegge dem i løpet av noen timer.

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Å like kristendommen og å være for kirkebrenning er to forskjellige ting. En bra grunn til å være mot slikt er enkelt og greit at folk har sine kjære gravd ned ved disse kirkene. Det blir for ubehagelig for uskyldige norske mennesker. Hadde ikke brenningen påvirket noen, så for all del, da hadde jeg vært likegyldig.

8463701[/snapback]

Bra innlegg, tenkte på det samme jeg også. Som et angrep på kristendommen som religion er jeg likegyldig, men så lenge det rammer privatpersoner(les: graver) er jeg skeptisk til det.

Lenke til kommentar

Jeg er imot religion, spesielt kristendommen, men brenning av kirker blir idiotisk egentlig. På en måte er det som fortjent med hensyn til at kristendommen ble påført Norge under tvang (enten så blir du kristen eller så tar du døden til følge...), men brenning av kirker vil på ingen måte ende kristendommen. Dermed sunn fornuft... =)

Lenke til kommentar
Jeg er imot religion, spesielt kristendommen, men brenning av kirker blir idiotisk egentlig. På en måte er det som fortjent med hensyn til at kristendommen ble påført Norge under tvang (enten så blir du kristen eller så tar du døden til følge...), men brenning av kirker vil på ingen måte ende kristendommen. Dermed sunn fornuft... =)

8464011[/snapback]

Å brenne kirker er et tegn på at kristendommen er uønska, og at selv ikke den er udødelig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...