Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Varg mente for et par år siden at black metal var skitten negermusikk hvertfall, men nå er det visst bra igjen. Han skifter meninger oftere en en vanlig person skifter undertøy.

8454899[/snapback]

Det er fordi han ikke er helt riktig oppi hodet da :p

Lenke til kommentar
At mannen er gal er vel allmenn viten.

Varg skifter mening hver morgen.

Det er fordi han ikke er helt riktig oppi hodet da

Han er en veldig ustabil person.

Han skifter meninger oftere en en vanlig person skifter undertøy.

Hvem har noe som helst grunnlag for å si noe om Vargs mentale tilstand? Jeg har lest mye fjas nå. Virker som det er rykter som avgjør holdningene deres. Noen som har kilder på at han er gal/ustabil eller skifter mening spessielt ofte?

Lenke til kommentar
Hvem har noe som helst grunnlag for å si noe om Vargs mentale tilstand? Jeg har lest mye fjas nå. Virker som det er rykter som avgjør holdningene deres. Noen som har kilder på at han er gal/ustabil eller skifter mening spessielt ofte?

8455289[/snapback]

At han har skifta meninger en god del mens han har sitti inne er vel fakta, men å si han er gal fordet er ikke riktig.

Lenke til kommentar
Satt her og nøt musikken til Varg Vikernes' Burzum og leste litt om han på Wikipedia da jeg fant ut at han var nazist. har egentlig aldri hørt at hva som blir sagt i låtene hans så jeg ble sinnsykt skuffa.  :cry:  Det er utrolig bra musikk, men jeg tar avstand fra nazisme, syns dere det da er umoralskt å fortsette å høre på hans musikk?

Edit: Her er forresten det som sto om hans meninger:

Vikernes er et tidligere medlem av ekstremistgruppen Hvit Arisk Motstand (White Aryan Resistance), en gruppe på ytterste høyre fløy, og var også involvert i Norsk Hedensk Front. Den sistnevnte var han leder for så sent som 2001. I 1999 var han bare angitt som medlem, selv om han øyensynlig var en viktig person i gruppen. Hans ideer om nynazisme og fascisme finnes i flere små hefter.

En noe merkverdig formulering dukker opp under rettssaken mot ham – under samtale med de rettsoppnevnte psykiaterene forteller at han kan vise følelser, – «Jeg kan briste i gråt, når Bergen fylles opp med svartinger».

Han var en av initiativtakerne bak Odalistbevegelsen og medansvarlig for Allgermanische Heidnische Front, Norsk Hedensk Fronts moderavdeling. Om han er et medlem eller en leder av denne organisasjonen, og om han derfor assosierer med organisasjonen eller ikke, avhenger av om denne organisasjonen er uavhengig av den norske eller ikke.

Han er også ansvarlig for dannelsen av Svensk Hednisk Front

8453894[/snapback]

Nei, vil ikke det. Jeg er en ganske så stor fan av Taake, og jeg hater rasisme/nazisme/etc, men det betyr ikke at jeg slutter å høre på musikken deres pga det lille stuntet i Essen. (De sier jo også at de ikke er ett nazistisk band, og de har ikke noe sånt i tekstene deres heller) Hvis du liker musikken, er det det som gjelder.

Lenke til kommentar
Hvem andre kan forklare hva som skjedde bedre? Uansett, er ikke til å komme ifra at han knivstakk Aarseth.

8455476[/snapback]

han gjorde det ja, men aarseth hadde jo planer om å ta livet av han også da.

8455499[/snapback]

Og det er du sikker på?

Lenke til kommentar
Hvem andre kan forklare hva som skjedde bedre? Uansett, er ikke til å komme ifra at han knivstakk Aarseth.

8455476[/snapback]

han gjorde det ja, men aarseth hadde jo planer om å ta livet av han også da.

8455499[/snapback]

Og det er du sikker på?

8455526[/snapback]

Har jeg lest bare...

Lenke til kommentar
Har jeg lest bare...

8455560[/snapback]

Den eneste som har sagt det, er Varg selv, så tror ikke du skal ta det for god fisk. Er hauger av teorier ute og går, men de eneste som sikkert vet bakgrunnen, er vel Greven selv og kanskje Blackthorn. Du kan jo prøve å ringe han. :wee:

EDIT: fiksa quote

Endret av AnR
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...