Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har hørt Thorns? Er det å anbefale?

Definitivt.

Ja, definitivt. Den ene skiva bandet har gitt ut er en av mine favoritter innen norsk BM. De har også en splitt med Emperor, bra saker det også.

Det er snakk om at det skal komme en ny Thorns-skive i løpet av året. I verste fall neste år. Jeg gleder meg! Det blir garantert bra.

Lenke til kommentar
Denne Eirikur Hauksson som nå skal representere Island i eurovision, er jo en metal-kar. Noen som har hørt noe av han?

8394645[/snapback]

Så ham på tv faktisk. Mange ekle folk der, men han skilte seg ut med et mer rocka utseende. Har visstnok gjestevokal på en sang til Islandske 'Fortid' som er på No Colours Records! Må laste ned senere...

Lenke til kommentar

Her har du vel alt du trenger å vite.

http://www.metalmanagement.nettlab.com/eirikur_hauksson.htm

Bortsett fra å ha et vanvittig kult navn, har han vært med i flere kjente metalband, f.eks. smått legendariske norske Artch. Han er kjent som en av de beste heavyvokalistene i Europa, og kan imitere vokalen til et utall artister som Iron Maiden, Dio osv. Sist sang han i Wild Willys Gang (video gikk i evigheter på metalsvisj).

Syns det er festlig at en sånn kar sitter og kommenterer Grand Prix-låter, jeg. Det virker bare så riktig. Han har nok helt krystallklare meninger om sin egen musikksmak, selv om det ikke bare er heavyrock. Og de GP-låtene som er litt rocka slår han værst ned på. Han var i det panelet ifjor også husker jeg, og var vel den som mislikte Lordi sterkest. Han representerer ikke Island i låtkonkurransen, han bare er med i kommentatorgjengen som disser alle låtene.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Har lest den artikkelen ja. Har vært fast i det panelet hvert år ja og skal synge for Island i finalen som skal være i Helsingfors. Har vært med flere ganger før og.

De viste noen klipp fra det han hadde gjort i det programmet som gikk på nrk i går, lurte på om det var noe bra.

Link til låta.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...