Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Shadows Fall - Threads Of Life ligger ute til "salgs" for de som er interesserte. Et knakende godt album! Kommer ikke helt opp ved siden av The War Within, men det tviler jeg på at noen av SF sine album noen gang vil gjøre.

8294282[/snapback]

 

Bestilte skiva fra hjemmesida dems, ligger å venter på meg når jeg kommer hjem. Men det frister å få tak i noe før... :dontgetit:

8294429[/snapback]

 

Da har du noe å glede deg til. Se opp for intro-sporet, som kanskje er en av SF's beste låter noensinne.

Lenke til kommentar
Alle bør sjekke ut dei to siste skivene til Ephel Duath. Jazzprogavant-garde-metal. Heilt sinnsjukt stressande om du ikkje er i rette humøret, men er du det så IZ ALL GOOD. Glint unt Torpern har eg på følelsen at kan like det, iallefall.

8299580[/snapback]

 

Jeg hørte Crystalline Whirl på MySpace. Noe av det var jævlig stressende, men noe var også jævli tøft, som f.eks på det syke riffet.

 

Jævli tøft når man plutselig hører jazz inni alt det der, hehe. Tøft.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar
Alle bør sjekke ut dei to siste skivene til Ephel Duath. Jazzprogavant-garde-metal. Heilt sinnsjukt stressande om du ikkje er i rette humøret, men er du det så IZ ALL GOOD. Glint unt Torpern har eg på følelsen at kan like det, iallefall.

8299580[/snapback]

 

Trivelige skiver det ja.

Har dem ikke personlig desverre...

Endret av Caress_the_Pale
Lenke til kommentar
Alle bør sjekke ut dei to siste skivene til Ephel Duath. Jazzprogavant-garde-metal. Heilt sinnsjukt stressande om du ikkje er i rette humøret, men er du det så IZ ALL GOOD. Glint unt Torpern har eg på følelsen at kan like det, iallefall.

8299580[/snapback]

 

Olala!! Ballefett! Må sjekkes ut mer! :D

Lenke til kommentar
Jazzprogavant-garde-metal

Du er klar over at å kun kalle det "avant-garde" er nok, selv om jeg tror jeg heller bare ville kalt det progressive, for så sær er det viste ikke. ;)

 

Men ja, er ganske fett. Er overbevist om at noen har anbefalt det her før, for jeg hadde endel samples på pcen min. Er Glint synderen?

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Men ja, er ganske fett. Er overbevist om at noen har anbefalt det her før, for jeg hadde endel samples på pcen min. Er Glint synderen?

8300337[/snapback]

 

Har også blitt nevnt i "Den sære avant-garde tråden"

8300406[/snapback]

Ah, da er det nok der jeg har fått fatt på noe ja.

 

vant-garde er ikke en sjanger, det er en betegnelse

Men det er "jazzprogavant-garde-metal" eller? Avant-garde refererer til eksprimentell musikk, altså går det feiendes flott å si f.eks "Ved Buens Ende er et avant-garde metal band".

 

edit:

Haha, siden jeg først nevner bandet, kan noen anbefale meg noe fra Ved Buens Ende? Ikke at de såvidt jeg vet har gitt ut grådig mange utgivelser men.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Men det er "jazzprogavant-garde-metal" eller? Avant-garde refererer til eksprimentell musikk, altså går det feiendes flott å si f.eks "Ved Buens Ende er et avant-garde metal band".

8300463[/snapback]

 

Da har du putta på Metal bak ;)

8300530[/snapback]

Var det jeg mente istad også da. At å kalle bandet avant-garde metal funker fett :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...