Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvor innpå eternal terror? ;)

8278410[/snapback]

 

Bruk nå de to stilkene du har fått utdelt.

 

Hovedsiden, bannere øverst. Nå er det hellfest og breed quiz. Det kommer opp i nyheter når det kommer noe nytt. :]

8278424[/snapback]

Ah, okey. Trodde det var en egen kategori et eller annet sted for konkurranser eller noe jeg. Har ikke hengt så mye på eternal terror at det gjør noe akkurat ;)

Lenke til kommentar
Hmm ... Er det en stor forskjell mellom de nye og de gamle innspillingene av "Nexus Polaris" og "In Times Before The Light"? Hørte at ITBTL er ganske forskjellig fra den første innspillinga. Ble litt interessert nå.

8275847[/snapback]

 

Ja det er stor forskjell. Likte både originalen og den nye en gang. Og kan egentlig bare konstantere at ingen av dem har holdt seg så godt. Men originalen er selvfølgelig rimelig standard Black Metal med små-symfonisk synth (såvidt jeg husker). Den nye er totalt elektronisk overkill i mine ører. Er bare Animatronic jeg gidder å høre på av Kovenant gitt.

 

Jeg ville med andre ord ikke ha punga ut noen store summer for originalen, men hvis du samler eller noe så...

Lenke til kommentar

ITBTL er en helt annen plate i ny versjon. Mye mere synth og skarpere og bedre lyd, såklart.

 

Orginalversjonen er ganske necro blackmetal til tider, det var før de fant fram sukkersøt-synthen. Mye blastbeats og fine gitarriff, og Lex Icon (aka Nagash) prøvde ikke å synge rent, bare skrike som en hårføner. Den har også veldig skitten gitarlyd.

Og det er jo sånn svartmetall skal høres ut, iflg. Fenriz :)

 

Sjekk ut den geniale låten Dragonstorms. Sammenligning går nesten ikke an mellom ny og orginal. Trommeblastene er de samme, men den er dyppet i sukker-bjelle synth som høres litt rart ut. Men jeg liker begge versjonene egentlig. Vokalen til Lex har blitt mere manisk og særegen siden 1995 heldigvis.

 

Bizarre Cosmic Industries (Nexus Polaris) er fortsatt en av de mest groovy metal-låtene jeg vet om. Får deg til å hoppe på stolen i takt.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Ca. hvor er Amplifier? er det en veeeeeldig lang gåtur fra Edderkoppen hotell?  Har veldig lyst å dra på Urgehal konserten. Håper den ikke begynner alt for tidlig

8279369[/snapback]

 

Ikke i det hele tatt. 10 minutter's gå avstand tenker jeg. Ligger i kjellern til muddy waters, mellom stortorget og grensen.

Lenke til kommentar
Asker.

 

Men er så pissur nå ... De fikk ikke lov til å spille fordi én av folka hadde drukket en halv pils. Jævla kommune-drevet rusfri møkkaklubb.

8277754[/snapback]

 

 

Haha, en av gutta i ASE? Surt! Mange glade dødsmetall fans da? :)

 

8278389[/snapback]

Ja, var en fra bandet. Skjønner jo arrangementet er rusfritt og alt det der, men ser ikke hvem som tar skade av en halv pils. Sarkom har da tyllet i seg sprit på bakrommet når de skulle spille på samme sted før, og det gjorde da ingen verdens ting.

 

Men nei, er ikke veldig mange akkurat, men de fleste som var der hadde jo sett fram til det i lang tid. Ikke at noen andre band vil spille der nå da ... Det kunne ASE bekrefte.

Lenke til kommentar

Jeg har sett In Extremo live på Wacken. Det var virkelig noe spesiellt. 10-15 stk på scenen som spilte diverse middelalderske instrumenter + fuzzgitar..syke saker. Skjønte ikke et kvidder av det de sang om såklart, men visuellt og lydmessig var det veldig fett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...