Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som også er litt lei av alle stickyene i Musikk-forumet? Jeg synest alle trådene kunne hatt en samletråd, pluss "Lurer du på hva sangen heter?" også da...

Ja, jeg vet den ene vil forsvinne om et par dager, men fortsatt litt mye...

Lenke til kommentar
Noen her som også er litt lei av alle stickyene i Musikk-forumet? Jeg synest alle trådene kunne hatt en samletråd, pluss "Lurer du på hva sangen heter?" også da...

Ja, jeg vet den ene vil forsvinne om et par dager, men fortsatt litt mye...

8253460[/snapback]

Jeg er enig. Disse to burde fjernes da de er ganske unyttige:

Anbefaling av musikk? LES HER!

og

Fremtiden for kategorien "Musikk"

Ellers synes jeg også at albumguidene-tråden kunne tas vekk.

Lenke til kommentar
Anata, Autopsy, Atheist, Bolt Thrower, Death, Decapitated, Gorguts, Gorod, Immolation, Malevolent Creation, Morbid Angel, Obituary, Possessed, The Allseeing I, Cynic, Lykathea Aflame, Necrophagist, Suffocation, Incantation. Der skulle du ha noko å leite gjennom. Anbefaler spesielt Atheist, Death, Anata, Immolation og The Allseeing I.

8235741[/snapback]

Anata: Dette var nesten akkurat det lydbildet jeg er ute etter. Fine klare lyder. Trommene er fint equaliza. Eneste negative er vel at jeg syns vokalisten drukner litt siden gitaren ligger så lyst framme i lydbildet. Morsomme rolige partier :)

Autopsy: Autopsy har jeg aldri vært særlig fan av. De er liksom av de gamle gutta. Da handla det mer om å være så grusomme som mulig, enn noe annet. Lydbildet blir litt for rotete for meg.

Atheist: Nja. Interessante takter. Bruken av disse interessante taktene tar så av til tider at det egentlig blir litt for mye å følge med på. Synd i grunn.

Bolt Thrower: Disse hadde jeg en plate med for en stund tilbake. Hadde Honour Valour Pride, som jeg senere fikk vite jeg var en idiot som kjøpte. Hva kan man si om Bolt Thrower? Trommisen høres ut som om han har satt seg fast i en evig takt. Grov og veldig fin gitarlyd, men desverre lite variasjon

Death: Death. Chuck. Ntååh. De som i min verden starta hele Death Metal fenomenet i statene. Man hører den tydelige overgangen fra Amerikansk Thrash. Jeg liker Death. Jeg har alltid likt Death.

Decapitated: Førsteinntrykket var: tydelig illsinte polakker. Godt samspill, Trommene ligger kanskje litt for langt frem i lydbildet. Nei, jeg likte det her.

Gorguts: For grindcorete, møkkete lydbilde

Gorod: Hehe, dette var gøy. Teknisk bra, fint lydbilde(hvertfall på det nyeste). Men ulempen med slik teknisk musikk er da at alle vil vise seg frem på en gang, noe som kommer tydelig frem i Thirst for Power.

Immolation: Med en gang jeg hørte lyden i tammene til trommisen visste jeg at dette ikke kunne være noe for meg, men jeg lyttet videre alikevel. Dette er noe jeg har hørt før. Fra 1308 forskjellige band.

Malevolent Creation: FLOTT! Dette likte jeg svært godt. Brutalt bra samspill mellom alle i bandet. Rett og slett flott.

Morbid Angel: Dette har jeg blitt anbefalt fra alle kanter. Sett bortfra et litt møkkete lydbilde har vi her et band med fin lyd, bra samspill og høyt, brutalt tempo.

Obituary: Ordentlig Florideath. Riktignok ikke noe for meg. Noen veldig fine bangepartier. Bandet viser gode evner, uten tvil. Men som sagt; ikke noe for meg.

Possessed: Første jeg hørte var da the exorcist. Morsom "cover". Her var det noe grusomt feil med lydbildet. Hvor er tammene? Man hører her også den tydelige overgangen fra Thrash, men dette var heller ingenting for meg. For rotete, og de spiller tydeligvis ikke etter metronom eller lignende. Svært ujevnt.

The Allseeing I: Dette er et band jeg også har hørt mye av før. Mads Guldbekkhei som i tillegg til å ha et genialt morsomt etternavn, er en fantastisk ekstremmetaltrommis. Finn lyd, progressivt, bra samspill. Vokalisten høres uheldigvis ut som om han prøver å trykke ut en ananas fra der bak.

Cynic: Death Metal med Chapman stick. Dette var snodig. Ufattelig morsomt, selv om dette er langt fra det jeg faktisk vil kalle Death Metal. Gøy. Må sjekkes mer av.

Lykathea Aflame: Og der kom Grindcore-elementene på banen igjen.

Necrophagist: Dette har jeg selvfølgelig hørt alt av fra før. Bortsett fra bruken av programmerte og smått usannsynlige trommer på debutskiva (Onset to Putrefaction) har Muhammed fått til dette bra. Herlig grov, tysk, progressive Death metal med innslag av ville solopartier både på gitar og bass. Dette bandet har i min mening det perfekte Death Metal-lydbildet.

Suffocation: Dette kunne det vært interessant å høre mer av. Fin lyd, bra samspill, men litt for møkkete for meg.

Incantation: Alle instrumentene slukte trommene rått. Får man ikke hørt trommene ordentlig har man ikke riktig metal, mener jeg. Ikke bra for meg.

Kan forresten anbefale deg Vader.

8235735[/snapback]

Disse har mye forskjellig musikk, men der et alt i alt et band jeg absolutt kan komme til å like.

Forresten syns jeg det er litt rart at ingen har foreslått Vile eller Amoral til meg. Disse kjøpte meg meg en plate av hver av her om dagen og det var jo bare fantastisk.

Lenke til kommentar

Mye bra respons der Snittleif!

Gorguts: For grindcorete, møkkete lydbilde. De har lagt ut feil sanger på myspace siden, du må høre albumet "From Wisdom to Hate". Fint varmt lydbilde med mye trøkk. Et av mine favoritt death metal album, selv om jeg ikke har no spesielt stor peiling på sjangeren så har jeg hørt litt.

Lenke til kommentar
Mye bra respons der Snittleif!

Gorguts: For grindcorete, møkkete lydbilde. De har lagt ut feil sanger på myspace siden, du må høre albumet "From Wisdom to Hate". Fint varmt lydbilde med mye trøkk. Et av mine favoritt death metal album, selv om jeg ikke har no spesielt stor peiling på sjangeren så har jeg hørt litt.

8256188[/snapback]

Det skal selvfølgelig sjekkes ut :)

Decapitated: Førsteinntrykket var: tydelig illsinte polakker. Godt samspill, Trommene ligger kanskje litt for langt frem i lydbildet. Nei, jeg likte det her.

8256143[/snapback]

Kommet meg på jobb og fant ut at vi hadde albumet Organic Hallucinosis liggende her.

MAN, for et knallalbum!

Dette må kjøpes inn snart :)

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar
Noen som har noen forslag til noen lignende band jeg bør sjekke ut?

8235501[/snapback]

Martyr - Warp Zone (burde falle i smak hvis man liker Death - I.T.P.)

Dan Swanö - Moontower (death med synth er ok når det blir gjort slik).

Tears of Euphony - In Na'turá (fikk aldri platekontrakt så hele albumet ligger ute).

Angående Gorguts så er min favoritt Obscura, helt sinnsyk :yes:

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

Nisje Olm: Jeg skal sjekke det når jeg kommer hjem i kveld.

Takk til alle som vil hjelpe til her :)

Hørte forresten akkurat litt på et album som heter "Revealed and Worshipped" av bandet Insision. Noen som har noen tanker rundt det? Jeg syns det var kos

Lenke til kommentar

8256143[/snapback]

Kommet meg på jobb og fant ut at vi hadde albumet Organic Hallucinosis liggende her.

MAN, for et knallalbum!

Dette må kjøpes inn snart :)

8256200[/snapback]

Hørte forresten akkurat litt på et album som heter "Revealed and Worshipped" av bandet Insision. Noen som har noen tanker rundt det? Jeg syns det var kos

8257745[/snapback]

Og da var begge de kjøpt :)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...