Jernlov Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Folkens, anbefal meg gjerne noe i samme gate som Enslaved (det nyere) og Thorns, da de er blant favorittene. 8245077[/snapback] Du kan jo sjekke ut Tidfall, og Grand Declaration of War plata til Mayhem. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Nå heller Tidfall mer mot death metal riktignok, men bra band. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Nå heller Tidfall mer mot death metal riktignok, men bra band. 8245206[/snapback] Bullcrap, industriell sort metal. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Nå heller Tidfall mer mot death metal riktignok, men bra band. 8245206[/snapback] Bullcrap, industriell sort metal. 8245232[/snapback] Sier meg uenig i den. Undistriell - ja, sort metall - nei. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Du kan jo sjekke ut Tidfall, og Grand Declaration of War plata til Mayhem. Takk for svar. Har hørt noe av Tidfall, men det er lenge siden. Har ikke hørt mye positivt om dem. Krigsskiva beæret jeg vel én gjennomhøring en gang i tida (noe som selvsagt ikke er nok...), var vel ålreit, men jeg ble vel ikke overveldet. De Mysteriis... derimot er jo knallbra. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hva legger dere i begrepet "industrielt"? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Nå heller Tidfall mer mot death metal riktignok, men bra band. 8245206[/snapback] Bullcrap, industriell sort metal. 8245232[/snapback] Sier meg uenig i den. Undistriell - ja, sort metall - nei. 8245402[/snapback] Jeg og verden har rett Du kan jo sjekke ut Tidfall, og Grand Declaration of War plata til Mayhem. Takk for svar. Har hørt noe av Tidfall, men det er lenge siden. Har ikke hørt mye positivt om dem. Krigsskiva beæret jeg vel én gjennomhøring en gang i tida (noe som selvsagt ikke er nok...), var vel ålreit, men jeg ble vel ikke overveldet. De Mysteriis... derimot er jo knallbra. 8245443[/snapback] Tidfall er ikke så veldig kjent men smått undervurdert. Sjekk ut Grand igjen, må spilles i sin helhet. Beste Mayhem skiva, Mysteriis er oppskrytt. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Jeg og verden har rett 8245498[/snapback] Hvem er verden da? edit: Hva legger dere i begrepet "industrielt"? Elektronisk. Endret 26. mars 2007 av -Nyhus- Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Jeg og verden har rett 8245498[/snapback] Hvem er verden da? 8245565[/snapback] last.fm, metal archives ++ Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hva legger dere i begrepet "industrielt"? Elektronisk. 8245565[/snapback] Er litt mer enn bare det da... Og jeg er enig at A Grand Declaration er ei kallplate, etter at jeg har hørt gjennom den 10-15 ganger Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Tidfall er ikke så veldig kjent men smått undervurdert. Sjekk ut Grand igjen, må spilles i sin helhet. Beste Mayhem skiva, Mysteriis er oppskrytt. Er bare det at Thorns med sitt selvtitla og Enslaved med, vel, en haug skiver har lagt lista så jævlig høyt. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Hva legger dere i begrepet "industrielt"? Elektronisk. 8245565[/snapback] Er litt mer enn bare det da... 8245662[/snapback] Ikke når det kommer til tidfall. Det som gjør at bandet er industrielt er nettopp at det har elektroniske tenendser. Ikke noe annet. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Tidfall er ikke så veldig kjent men smått undervurdert. Sjekk ut Grand igjen, må spilles i sin helhet. Beste Mayhem skiva, Mysteriis er oppskrytt. Er bare det at Thorns med sitt selvtitla og Enslaved med, vel, en haug skiver har lagt lista så jævlig høyt. 8245685[/snapback] Nå er jo ikke de to artistene noe spesielt like da. Hvilke Enslaved skiver er det snakk om? ISA ->? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Det skal såååååå bitteliiite til før dere blir sjangerhorer i denne tråden, er nesten festlig "NEI! Det er IKKE true industrial metal!" "Jo! DET ER DET!".."NEHEI!" JOHO!!11111111111111111111111111111111111 Lenke til kommentar
Endre Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Nå er jo ikke de to artistene noe spesielt like da. Hvilke Enslaved skiver er det snakk om? ISA ->? De er ikke veldig like nei, men kan vel plasseres sånn halvveis i samme bås. Enslaved er progressivt, Thorns er industrielt. Begge er annerledes black metal (er ikke veldig mye black igjen i Enslaved, kanskje, men fortsatt endel) i sånn ca. samme retning. Så å si alle Enslaved-skivene er knall, egentlig. Liker spesielt godt tre siste; Below the Lights, Isa og RUUN. De to før der igjen er også bra saker, men de har jeg ikke hørt nok på til å dømme ifh. til de siste. Mye bra blant de "rene" vikingmetal-skivene også, selv om de er litt mer ujevne. Blodhemn er vel den eneste skiva mange (inkludert bandet selv) regner som endel svakere. Har ikke kommet så langt at jeg har sjekka ut den noe særlig enda, de har jo så mye annet bra som jeg hører på om og om igjen... Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 (endret) Nå er jo ikke de to artistene noe spesielt like da. Hvilke Enslaved skiver er det snakk om? ISA ->? De er ikke veldig like nei, men kan vel plasseres sånn halvveis i samme bås. Enslaved er progressivt, Thorns er industrielt. Begge er annerledes black metal (er ikke veldig mye black igjen i Enslaved, kanskje, men fortsatt endel) i sånn ca. samme retning. Så å si alle Enslaved-skivene er knall, egentlig. Liker spesielt godt tre siste; Below the Lights, Isa og RUUN. De to før der igjen er også bra saker, men de har jeg ikke hørt nok på til å dømme ifh. til de siste. Mye bra blant de "rene" vikingmetal-skivene også, selv om de er litt mer ujevne. Blodhemn er vel den eneste skiva mange (inkludert bandet selv) regner som endel svakere. Har ikke kommet så langt at jeg har sjekka ut den noe særlig enda, de har jo så mye annet bra som jeg hører på om og om igjen... 8245968[/snapback] Monumensum skiva er fet, låta Hollow Inside på den.. Wow bare. Men er Below the Lights skiva som er best, riffa på dem er krem. Men hvis du vil ha litt anderledes "black metal" så kan du jo sjekke ut Peccatum med Amor Fati, Dødheimsgard med 666 International, Fleurety med Min Tid Skal Komme og Ved Buens Ende med Written in Waters til å starte med. Du må også sjekke ut Sigh, jævli rar sær japse black metal. Prøv skiva Imaginary Sonicscape Endret 26. mars 2007 av Jernlov Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Det skal såååååå bitteliiite til før dere blir sjangerhorer i denne tråden, er nesten festlig "NEI! Det er IKKE true industrial metal!" "Jo! DET ER DET!".."NEHEI!" JOHO!!11111111111111111111111111111111111 8245891[/snapback] Jeg er sjangerhore og stolt av det! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Sigh er ikke black metal, det er HORROR metal. *keeps the ball rolling* Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Sigh er ikke black metal, det er HORROR metal. *keeps the ball rolling* 8246017[/snapback] Det er mye rart, de spiller jo noe helt nytt på hver skive. Neste ut nå er tivoli thrash metal! Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 26. mars 2007 Del Skrevet 26. mars 2007 Nå håper jeg noen får vondt: Metallica, Mayhem og In Flames tilhører alle samme sjanger. Metal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg