Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan jo sjekke ut Tidfall, og Grand Declaration of War plata til Mayhem.

Takk for svar. Har hørt noe av Tidfall, men det er lenge siden. Har ikke hørt mye positivt om dem.

 

Krigsskiva beæret jeg vel én gjennomhøring en gang i tida (noe som selvsagt ikke er nok...), var vel ålreit, men jeg ble vel ikke overveldet. De Mysteriis... derimot er jo knallbra.

Lenke til kommentar
Nå heller Tidfall mer mot death metal riktignok, men bra band.

8245206[/snapback]

Bullcrap, industriell sort metal.

8245232[/snapback]

Sier meg uenig i den. Undistriell - ja, sort metall - nei.

8245402[/snapback]

Jeg og verden har rett

 

Du kan jo sjekke ut Tidfall, og Grand Declaration of War plata til Mayhem.

Takk for svar. Har hørt noe av Tidfall, men det er lenge siden. Har ikke hørt mye positivt om dem.

 

Krigsskiva beæret jeg vel én gjennomhøring en gang i tida (noe som selvsagt ikke er nok...), var vel ålreit, men jeg ble vel ikke overveldet. De Mysteriis... derimot er jo knallbra.

8245443[/snapback]

Tidfall er ikke så veldig kjent men smått undervurdert. Sjekk ut Grand igjen, må spilles i sin helhet. Beste Mayhem skiva, Mysteriis er oppskrytt.

Lenke til kommentar
Tidfall er ikke så veldig kjent men smått undervurdert. Sjekk ut Grand igjen, må spilles i sin helhet. Beste Mayhem skiva, Mysteriis er oppskrytt.

Er bare det at Thorns med sitt selvtitla og Enslaved med, vel, en haug skiver har lagt lista så jævlig høyt. :)

8245685[/snapback]

Nå er jo ikke de to artistene noe spesielt like da. Hvilke Enslaved skiver er det snakk om? ISA ->?

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke de to artistene noe spesielt like da. Hvilke Enslaved skiver er det snakk om? ISA ->?

De er ikke veldig like nei, men kan vel plasseres sånn halvveis i samme bås. Enslaved er progressivt, Thorns er industrielt. Begge er annerledes black metal (er ikke veldig mye black igjen i Enslaved, kanskje, men fortsatt endel) i sånn ca. samme retning.

 

Så å si alle Enslaved-skivene er knall, egentlig. Liker spesielt godt tre siste; Below the Lights, Isa og RUUN. De to før der igjen er også bra saker, men de har jeg ikke hørt nok på til å dømme ifh. til de siste. Mye bra blant de "rene" vikingmetal-skivene også, selv om de er litt mer ujevne.

 

Blodhemn er vel den eneste skiva mange (inkludert bandet selv) regner som endel svakere. Har ikke kommet så langt at jeg har sjekka ut den noe særlig enda, de har jo så mye annet bra som jeg hører på om og om igjen...

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke de to artistene noe spesielt like da. Hvilke Enslaved skiver er det snakk om? ISA ->?

De er ikke veldig like nei, men kan vel plasseres sånn halvveis i samme bås. Enslaved er progressivt, Thorns er industrielt. Begge er annerledes black metal (er ikke veldig mye black igjen i Enslaved, kanskje, men fortsatt endel) i sånn ca. samme retning.

 

Så å si alle Enslaved-skivene er knall, egentlig. Liker spesielt godt tre siste; Below the Lights, Isa og RUUN. De to før der igjen er også bra saker, men de har jeg ikke hørt nok på til å dømme ifh. til de siste. Mye bra blant de "rene" vikingmetal-skivene også, selv om de er litt mer ujevne.

 

Blodhemn er vel den eneste skiva mange (inkludert bandet selv) regner som endel svakere. Har ikke kommet så langt at jeg har sjekka ut den noe særlig enda, de har jo så mye annet bra som jeg hører på om og om igjen...

8245968[/snapback]

Monumensum skiva er fet, låta Hollow Inside på den.. Wow bare. Men er Below the Lights skiva som er best, riffa på dem er krem.

 

Men hvis du vil ha litt anderledes "black metal" så kan du jo sjekke ut Peccatum med Amor Fati, Dødheimsgard med 666 International, Fleurety med Min Tid Skal Komme og Ved Buens Ende med Written in Waters til å starte med.

 

Du må også sjekke ut Sigh, jævli rar sær japse black metal. Prøv skiva Imaginary Sonicscape

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...