Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LoG er ikke metalcore, det er bare noe oppspinn en eller annen wikipediabruker har funnet på.

8235694[/snapback]

My bad. Hva er det da da?

 

Jeg takker for de forslag jeg fikk, men jeg fikk ingenting ut av dem. Slutt å blande Death Metal med Grindcore er dere snill.

 

det nærmeste til Death metal jeg fikk forslag om var Internal Suffering, aka rot i form av "la oss knuse instrumentene våre så fort som mulig og ta det opp med dårlig utstyr" og det ufattelig ujevne Decrepit Birth

8235702[/snapback]

Pff, Impaled er da mye mer death metal enn grindcore! Kvaliteten er da god og. Men ellers støtter jeg forslagene til MrHaze og forslaget til Endre - feit sang fra None So Vile.

Lenke til kommentar
Zyklon er også å anbefale til de grader.

 

edit:

Fjernet noen fra lista til mr. haze. De som er igjen er koseklumper.

8236226[/snapback]

 

Nei sieru?

8236273[/snapback]

Men både Vader og Zyklon danser i ring rundt alle de bandene der. Kvaliteten deres er fler hakk høyere enn de på lista.

Lenke til kommentar
Men både Vader og Zyklon danser i ring rundt alle de bandene der. Kvaliteten deres er fler hakk høyere enn de på lista.

Vader og Zyklon mye bedre enn Atheist, Cynic og Death?! :eek:

 

Jaja, en skal høre mye før øra detter av.

 

Anbefaler forøvrig Death - "Human" på det sterkeste, SnittLeif. Selv om det ikke er like brutalt som banda du nevner.

Lenke til kommentar
Men både Vader og Zyklon danser i ring rundt alle de bandene der. Kvaliteten deres er fler hakk høyere enn de på lista.

Vader og Zyklon mye bedre enn Atheist, Cynic og Death?! :eek:

8236903[/snapback]

Cynic er på samme linje, men mye bedre enn Atheist og litt bedre enn death ja.

 

Ta deg en bolle Glint.

8237410[/snapback]

 

har du i det heletatt hørt cynic? hadde ikke forundra meg om du sa det der bare fordi du har sett folk her liker det... :roll:

Lenke til kommentar

Mye av dialogen kunne vært Manowar-sanger, med all snakken om glory, fight until we die etc. Mest av alt var det vel imagemessig ja. Eksempel:

 

Bytt ut Gerard Butler med Eric Adams og resten av gutta på bildet med bandmedlemmer, så har du en et fint Manowar-cover ;)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
2007_300_056.jpg
Lenke til kommentar

"Sunn O))) (Bergen 18.03.07)

 

Dette er ingen regulær søndagsmesse. Prestene er kuttekledde musikere utstyrt med diverse instrumenter, trombone og kirkeorgel inkludert, prekenen er massive bølger av ekstremt lavfrekvent drønnende drone-doom, som et halvannen times langt utbrudd fra jordas sydende indre, en gammeltestamentlig Guds bunnløse vrede manifestert i lyd.

 

På plass i den vakre domkirken en forhutret marskveld er godt over 500 mennesker. Hårete metalfolk og Sunn0))) -blodfans tar plass på kirkebenkene side om side med kunstnere, legmenn og andre mer eller mindre ordinære nysgjerrige skue- og lyttelystne deltakere på Borealisfestivalen, for hvilken denne konserten setter punktum, eller kanskje heller utropstegn.

 

Foruten bandets kjerne, gitarist Stephen O'Malley og bassist Greg Anderson, består Sunn0))) for anledningen av Lasse Marhaug på støy, Attila Csihar på vokal, samt for undertegnede ukjente traktører av trekkbasun og kirkeorgel.

 

Kirkeorgelets mektige klang fyller Domkirken i et langt introduserende parti der også Attila trer frem på galleriet og messer frem en hvesende og tordnende sang. Det ebber ut, og tre skikkelser trer sakte ut på gulvet, klargjør sine instrumenter, skrur på forsterkerne hvis glødende hvisling er et forvarsel om det som snart kommer.

 

Den første tonen slås an og det for noen velkjente Sunn0))) -drønnet brer seg utover, intensivert og raffinert av kirkens akustikk, og det dirrer i bryst, bein og marg. Hele bygget rister, det er nesten så vinduene klirrer og et øyeblikk frykter jeg at alt skal kollapse og at vår skjebnes time er kommet. Men verden består, bare litt murpuss løsner fra veggene og stearinlysene langs veggene flakker urolig. Det er lett å forstå at Sunn0))) er noe som må kjennes live. Attila veksler mellom brøling, hvesing og synging på latin, ungarsk og Gud vet hvilke språk, og noen ganger slik at det går gysninger gjennom kroppen. På et tidspunkt kan bandet holde én tone i mange minutter, og bølgene av lyd kan virke som søvndyssende hypnose. Så varieres det over tre eller fire toner i svært sakte tempo, men melodiøsitet er i det hele tatt fraværende i denne langsomme og kontemplerende meditasjon.

 

Sunn0)))'s musikk kommer i sannhet til sin rett her i dette gudshusets sakrale atmosfære. Det å sitte og ta inn lyden i et praktfullt kirkebygg gir en dimensjon til den musikalske opplevelsen som vanskelig kan oppnås i ordinære settinger, dette "lille ekstra" manglet da bandet spilte på Blå for et år siden. Sunn0))) søker ned i og fremhever musikkens dypeste understrømmer i sin minimalistiske, tungt bevegende droning. Disse buldrende flodbølger av lyd gir i høy grad en fysisk opplevelse. Dette er også et spirituelt rituale, en slags gudstjeneste, en seremoni til ære for en urkraft. Få kunne forlate Domkirken ubeveget etter denne utradisjonelle søndagsmessen. Amen! "

 

Høres bandet sånn ut på plate også?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...