Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I 4 dager nå har jeg omtrent bare ville høre på Death Metal, så her går det i Carnal Forge, Six Feet Under, Nile, Hate Eternal, Blood Red Throne og Cannibal Corpse.

 

Noen som har noen forslag til noen lignende band jeg bør sjekke ut?

 

EDIT: Glemte Lamb of God

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar
I 4 dager nå har jeg omtrent bare ville høre på Death Metal, så her går det i Carnal Forge, Six Feet Under, Nile, Hate Eternal, Blood Red Throne og Cannibal Corpse.

 

Noen som har noen forslag til noen lignende band jeg bør sjekke ut?

 

EDIT: Glemte Lamb of God

8235501[/snapback]

 

Se ett par sider tilbake så er det masse band jeg anbefalte til Mister Hæiz

Lenke til kommentar
I 4 dager nå har jeg omtrent bare ville høre på Death Metal, så her går det i Carnal Forge, Six Feet Under, Nile, Hate Eternal, Blood Red Throne og Cannibal Corpse.

 

Noen som har noen forslag til noen lignende band jeg bør sjekke ut?

 

EDIT: Glemte Lamb of God

8235501[/snapback]

Impaled! Knallfett! Hør Dead Inside.

Lenke til kommentar
Lamb of God er vel ikke akkurat death metal men. Hate Eternal eier.

8235550[/snapback]

Om Lamb of God, tydeligvis et metalcore band, ikke har tydelige elementer av skandinavisk death så vet ikke jeg.

 

I og med at det også har utviklet seg utfra Thrash er det heller ikke så feil å kalle det Death. Death metal er, som svært mange andre undersjangere til heavy metal, en veldig bred sjanger.

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar
LoG er ikke metalcore, det er bare noe oppspinn en eller annen wikipediabruker har funnet på.

8235694[/snapback]

My bad. Hva er det da da?

 

Jeg takker for de forslag jeg fikk, men jeg fikk ingenting ut av dem. Slutt å blande Death Metal med Grindcore er dere snill.

 

det nærmeste til Death metal jeg fikk forslag om var Internal Suffering, aka rot i form av "la oss knuse instrumentene våre så fort som mulig og ta det opp med dårlig utstyr" og det ufattelig ujevne Decrepit Birth

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar
LoG er ikke metalcore, det er bare noe oppspinn en eller annen wikipediabruker har funnet på.

8235694[/snapback]

My bad. Hva er det da da?

8235702[/snapback]

Jeg ville kalt det melodisk thrash eller noe i den gata. De mangler nemlig et av de elementene som virkelig er med å klassifiserer metalcore - nesten ALLTID rolige og harmoniske refrenger. Det har ikke Lamb of God, langt ifra.

 

edit:

Kan forresten anbefale deg Vader.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
MrHaze: Titt!

8235470[/snapback]

 

Sjølvsagt høyrd. Ganske kult, men slitsomt i lengda. Den songen der Erlend Caspersen (Blood Red Throne, The Allseeing I) la på bass var mykje kulare enn originalen.

 

I 4 dager nå har jeg omtrent bare ville høre på Death Metal, så her går det i Carnal Forge, Six Feet Under, Nile, Hate Eternal, Blood Red Throne og Cannibal Corpse.

 

Noen som har noen forslag til noen lignende band jeg bør sjekke ut?

 

EDIT: Glemte Lamb of God

8235501[/snapback]

 

Anata, Autopsy, Atheist, Bolt Thrower, Death, Decapitated, Gorguts, Gorod, Immolation, Malevolent Creation, Morbid Angel, Obituary, Possessed, The Allseeing I, Cynic, Lykathea Aflame, Necrophagist, Suffocation, Incantation. Der skulle du ha noko å leite gjennom. Anbefaler spesielt Atheist, Death, Anata, Immolation og The Allseeing I.

Lenke til kommentar
Jeg ville kalt det melodisk thrash eller noe i den gata. De mangler nemlig et av de elementene som virkelig er med å klassifiserer metalcore - nesten ALLTID rolige og harmoniske refrenger. Det har ikke Lamb of God, langt ifra.

8235735[/snapback]

Da lærte man noe i dag også. Har aldri egentlig tenkt over hva metalcore er, selv om jeg hører på et band som har metalcore-elementer (Jeg tenker da på et annet band det som som er nevnt her nå). Nå skjønner jeg da hva disse elementene var :)

 

Jeg er forsåvidt svært enig i at melodisk thrash er en god betegnelse, men jeg mener også at det er tydelige death-elementer der

Lenke til kommentar
LoG er ikke metalcore, det er bare noe oppspinn en eller annen wikipediabruker har funnet på.

8235694[/snapback]

My bad. Hva er det da da?

 

Jeg takker for de forslag jeg fikk, men jeg fikk ingenting ut av dem. Slutt å blande Death Metal med Grindcore er dere snill.

 

det nærmeste til Death metal jeg fikk forslag om var Internal Suffering, aka rot i form av "la oss knuse instrumentene våre så fort som mulig og ta det opp med dårlig utstyr" og det ufattelig ujevne Decrepit Birth

8235702[/snapback]

 

Get a grip! Det er forskjell på grindcore og brutal death metal!

 

Hørte du på Severe Torture da?

Endret av Torpern
Lenke til kommentar
Get a grip! Det er forskjell på grindcore og brutal death metal!

 

Hørte du på Severe Torture da?

8235797[/snapback]

Too Grindish

 

Så forresten ikke den andre posten din før nå.

 

Toxocara begynner å nærme seg. VELDIG fin produksjon. Kjempefin lyd på det bandet.

Bloodgasm ble for typisk gitar og vokalsamspill, med en heselig lyd på trommene.

Lenke til kommentar
Get a grip! Det er forskjell på grindcore og brutal death metal!

 

Hørte du på Severe Torture da?

8235797[/snapback]

Too Grindish

 

Så forresten ikke den andre posten din før nå.

 

Toxocara begynner å nærme seg. VELDIG fin produksjon. Kjempefin lyd på det bandet.

Bloodgasm ble for typisk gitar og vokalsamspill, med en heselig lyd på trommene.

8235860[/snapback]

 

Tror jeg hadde 3 poster eller no :)

 

Fint band her å

 

http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...iendid=10556137

Lenke til kommentar
I 4 dager nå har jeg omtrent bare ville høre på Death Metal, så her går det i Carnal Forge, Six Feet Under, Nile, Hate Eternal, Blood Red Throne og Cannibal Corpse.

 

Noen som har noen forslag til noen lignende band jeg bør sjekke ut?

 

EDIT: Glemte Lamb of God

Sjekk ut Cryptopsy, og da først og fremst albumet "None So Vile". Et skikkelig dødsmetallmesterverk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...