Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter her og lurer på uttale av noen bandnavn, klarer ikke helt å bestemme meg for hvordan de uttales, har hørt forskjellige versjoner alt etter hvem jeg snakker med.

Chimaira --> Uttales "Kimaira" eller "Kjimaira"?

Chimera (Mayhem-album) --> Samme som ovenfor?

Celtic Frost --> Uttales "Keltic Frost" eller "Seltic Frost"?

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Kajmera og keltic frost.

Har alltid trodd det var keltic, men på wacken sa de seltic.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal tro :confused:

8176443[/snapback]

Folkegruppen. The Celts, eller celterne kalles uttalemessig keltere eller the kelts. Keltish og greier. Men når det er snakk om å på engelsk si celtics heter det seltiks. Det er veldig forskjellig det her egentlig.

Bandet heter imidlertid Keltic Frost

Endret av SnittLeif
Lenke til kommentar
No har eg lyst til å skrive "Earth - "Hex: Or Printing in the Infernal Method" *STÅTISS*", men snill som eg er gjer eg det ikkje. Fantastisk deilig, chill country-drone-doom. Fantastisk skive å slappe av til. Høyr Raiford (The Felon Wind) på MySpace-sida deira. Aaah.

8175440[/snapback]

MrHaze er ståtiss, skal sjekk ut detta bandet nærmere! Har hørt så vidt litt og det er snæks!

Endret av Torpern
Lenke til kommentar
Kajmera og keltic frost.

8176443[/snapback]

Folkegruppen. The Celts, eller celterne kalles uttalemessig keltere eller the kelts. Keltish og greier. Men når det er snakk om å på engelsk si celtics heter det seltiks. Det er veldig forskjellig det her egentlig.

8176452[/snapback]

Bandet sjøl sier Seltik, eller sa i værtfall det på 80-tallet. Men det har vel ikke så mye å si. Ugh, Hey!

Lenke til kommentar
Hehehe, den er så tøff den. : ) Måtte le når jeg så den.. Han er så rolig og tar seg god tid til å svare. Han er barsk når han sier det. ^^

8178610[/snapback]

Sitter pa jobb,saa faar ikkje sett klippet. Men utifra det du sier her, er det *slurp* Satan!? :p

Lenke til kommentar
Kajmera og keltic frost.

8176443[/snapback]

8176452[/snapback]

Bandet sjøl sier Seltik, eller sa i værtfall det på 80-tallet. Men det har vel ikke så mye å si. Ugh, Hey!

8179371[/snapback]

Nå har bandet sagt begge tingene, men har vel i ett eller anna internvju sakt at Keltic er det rette, så da får man vel stole på det

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...