Caress_the_Pale Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Man blir ganske lei om man bare skal høre på "true" black metal. Er typiske fjortis-tendenser å si at bare en (sub-)genre er bra. Er forøvrig møkk-lei utrykke true! Halvparten av de som påstår de hører på det vet ikke hva det betyr engang. Om man spiller necro intetsigende BM med tekster om skog, fjell og Satan vil ikke det si true. ...Og nå trenger ingen å ta dette personli lzm! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Man blir ganske lei om man bare skal høre på "true" black metal. Er typiske fjortis-tendenser å si at bare en (sub-)genre er bra. Er forøvrig møkk-lei utrykke true! Halvparten av de som påstår de hører på det vet ikke hva det betyr engang. Om man spiller necro intetsigende BM med tekster om skog, fjell og Satan vil ikke det si true. ...Og nå trenger ingen å ta dette personli lzm! 8145025[/snapback] Jeg er helt enig med deg. Og hvilke band er det som gaar under navnet true? Burzum, Darkthrone, Mayhem og gamle Satyricon? Hva med Elite, Koldbrann osv? Hva er det som bestemmer om noe er true eller ikke? Daarlig lydkvalitet? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Likte det nye Dimmu-albumet jeg, bra trøkk hele veien. Skal dog høre litt mer på det før jeg sier noe sikkert. 8140375[/snapback] Jeg fikk ståtiss av Simen 8141017[/snapback] Fikk ståtiss av meg du! Mr.2! Men ja, Simens stemme var eneste ordentlige brae med den skiva. 8141043[/snapback] kanskje litt begge deler Mr.1? gleder meg til nye <code> Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Man blir ganske lei om man bare skal høre på "true" black metal. Er typiske fjortis-tendenser å si at bare en (sub-)genre er bra. Er forøvrig møkk-lei utrykke true! Halvparten av de som påstår de hører på det vet ikke hva det betyr engang. Om man spiller necro intetsigende BM med tekster om skog, fjell og Satan vil ikke det si true. ...Og nå trenger ingen å ta dette personli lzm! 8145025[/snapback] Jeg er helt enig med deg. Og hvilke band er det som gaar under navnet true? Burzum, Darkthrone, Mayhem og gamle Satyricon? Hva med Elite, Koldbrann osv? Hva er det som bestemmer om noe er true eller ikke? Daarlig lydkvalitet? 8145085[/snapback] At de holder stilen! Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 At de holder stilen! 8145112[/snapback] Saa vil du si at f.eks Naglfar er true, siden det har holdt den samme stilen hele tiden? Hvem er det som bestemmer hvilken stil true black metal er? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 At de holder stilen! 8145112[/snapback] Saa vil du si at f.eks Naglfar er true, siden det har holdt den samme stilen hele tiden? Hvem er det som bestemmer hvilken stil true black metal er? 8145126[/snapback] De første banda Hvertfall Gorgoroth Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Greia er at det finnes hundrevis av band i verden som bruker merkelappen true black metal. Og jeg er sikker på at 90% av disse mer eller mindre kopierer hva andre band har gjort før, oftest med lite eller intet identitet. Man kan jo alltids argumentere at all musikk er en slags kopi av noe gjort før, men endel er verre enn andre. Selv ville jeg definert det som ektefølt musikk som er laget innenfor rammene av hva de mener er Black Metal. Noe som selvsagt er opp til hver enkelt. Men når dagens BM band kjører safe gjennom alt, med resirkulerte Darkthrone, Burzum og Mayhem riff, har jeg vanskelig for å skjønne at det kommer sjela. Denne musikken var tross alt ganske original engang, og tekster som maner til individualitet virker ganske hyklersk til plagiert musikk. For ikke få alle på nakken her kan jeg jo nevne at det selvsagt finnes gode BM band idag som klarer å holde på den gamle ånden, og skrive bra musikk. Ps: Såklart trenger man ikke å holde stilen for å være "True". Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 (endret) Kem faen bryr seg? Burzum er forsatt krieg(10hi) og 99% av black metallen suger forsatt.... Og hvis ikke Burzum - My Journey To The Stars er fengende så er jeg en frosk. Edit: Kan fort vrikke på rockefoten av den sangen jau.... Endret 13. mars 2007 av Eyvindr Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Man blir ganske lei om man bare skal høre på "true" black metal. Er typiske fjortis-tendenser å si at bare en (sub-)genre er bra. Er forøvrig møkk-lei utrykke true! Halvparten av de som påstår de hører på det vet ikke hva det betyr engang. Om man spiller necro intetsigende BM med tekster om skog, fjell og Satan vil ikke det si true. ...Og nå trenger ingen å ta dette personli lzm! 8145025[/snapback] Jeg er helt enig med deg. Og hvilke band er det som gaar under navnet true? Burzum, Darkthrone, Mayhem og gamle Satyricon? Hva med Elite, Koldbrann osv? Hva er det som bestemmer om noe er true eller ikke? Daarlig lydkvalitet? 8145085[/snapback] Som en på scream (løst) sa, i svart metall er det ikke dårlig eller bra lyd, det er riktig og feil lyd. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 99% av black metallen suger forsatt.... 8146090[/snapback] Helt enig. Det er en sjanger med mye piss. Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 99% av black metallen suger forsatt.... 8146090[/snapback] Helt enig. Det er en sjanger med mye piss. 8146291[/snapback] Alle sjangere har mye piss... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 99% av black metallen suger forsatt.... 8146090[/snapback] Helt enig. Det er en sjanger med mye piss. 8146291[/snapback] Alle sjangere har mye piss... 8146306[/snapback] Helt riktig. Jeg synes det finnes sjangere med mer piss enn black metal, uten tvil, men det finnes fortsatt grusomt mye dritt innenfor den sjangeren som folk faktisk skryter av. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Helt riktig. Jeg synes det finnes sjangere med mer piss enn black metal, uten tvil, men det finnes fortsatt grusomt mye dritt innenfor den sjangeren som folk faktisk skryter av. 8146458[/snapback] Hva innen black metal vil du anse som piss? Vil bare se om jeg er enig med deg! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Likte det nye Dimmu-albumet jeg, bra trøkk hele veien. Skal dog høre litt mer på det før jeg sier noe sikkert. 8140375[/snapback] Jeg fikk ståtiss av Simen 8141017[/snapback] Fikk ståtiss av meg du! Mr.2! Men ja, Simens stemme var eneste ordentlige brae med den skiva. 8141043[/snapback] kanskje litt begge deler Mr.1? gleder meg til nye <code> 8145102[/snapback] Nye code kommer til å bli fett. Yusaf kan forsatt skrive råe låter så han vil nok ikke skuffe. 99% av black metallen suger forsatt.... 8146090[/snapback] Helt enig. Det er en sjanger med mye piss. 8146291[/snapback] Alle sjangere har mye piss... 8146306[/snapback] Helt riktig. Jeg synes det finnes sjangere med mer piss enn black metal, uten tvil, men det finnes fortsatt grusomt mye dritt innenfor den sjangeren som folk faktisk skryter av. 8146458[/snapback] Ja, Old Man's Child og sønn, fysh. At folk i det hele tatt tør å la de tre ordene berøre ens lepper. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Noen som har hørt nyeste Scariot? Line-up'n er det ikke noe å si på: Øyvind Hægeland - Vocals, lead guitars (Spiral Architect & Lunaris)Daniel Olaisen - Guitar (Blood Red Throne) Steve DiGiorgio - Bass (Sadus, Death, Control Denied, Testament etc...) Asgeir Mickelson - Drums (Borknagar, Vintersorg, Ihsahn, Lunaris & Spiral Architect) Bass on «Symbolic» by Lars K. Norberg (Spiral Architect & Satyricon). Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Noen som har hørt nyeste Scariot? Line-up'n er det ikke noe å si på: Øyvind Hægeland - Vocals, lead guitars (Spiral Architect & Lunaris)Daniel Olaisen - Guitar (Blood Red Throne) Steve DiGiorgio - Bass (Sadus, Death, Control Denied, Testament etc...) Asgeir Mickelson - Drums (Borknagar, Vintersorg, Ihsahn, Lunaris & Spiral Architect) Bass on «Symbolic» by Lars K. Norberg (Spiral Architect & Satyricon). 8147059[/snapback] Pøh, de burde ta inn Hugo igjen, flott fyr. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Å? ..javel, men har du hørt den nye skiva? Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Helt riktig. Jeg synes det finnes sjangere med mer piss enn black metal, uten tvil, men det finnes fortsatt grusomt mye dritt innenfor den sjangeren som folk faktisk skryter av. 8146458[/snapback] Hva innen black metal vil du anse som piss? Vil bare se om jeg er enig med deg! 8146555[/snapback] Enig. Dersom 99% av sjangeren er bare piss burde det vært j..lig lett å hoste opp en del eksempler. Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Noen som har hørt nyeste Scariot? Line-up'n er det ikke noe å si på: Øyvind Hægeland - Vocals, lead guitars (Spiral Architect & Lunaris)Daniel Olaisen - Guitar (Blood Red Throne) Steve DiGiorgio - Bass (Sadus, Death, Control Denied, Testament etc...) Asgeir Mickelson - Drums (Borknagar, Vintersorg, Ihsahn, Lunaris & Spiral Architect) Bass on «Symbolic» by Lars K. Norberg (Spiral Architect & Satyricon). 8147059[/snapback] På papiret så line-upen fantastisk i alle fall! Tar en lytt når jeg har tid. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 13. mars 2007 Del Skrevet 13. mars 2007 Enig. Dersom 99% av sjangeren er bare piss burde det vært j..lig lett å hoste opp en del eksempler. 8147150[/snapback] Nemlig! Derfor lurer jeg paa om han faktisk kan hose opp noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg