Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dreamtheater er ikke akkurat min smak.

Dette hører jeg på:

• Fear Factory
    System of A Down
    Cradle of Filth
    Adema
    Children of Bodom
    Slipknot
    Metallica
    Linkin Park
    KoRn

8138229[/snapback]

Gamle metallica er vell noe av det beste som finns, Fear Factory sitt album Archetype er noe inni helvetes bra, faen så rått utført!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-W15cjW

Jeg er ikke den store metall-boyen, men når det spilles, spilles følgende:

Opeth

Enslaved

Cannibal Corpse

Gammel Metallica

Death

Slayer

Lenke til kommentar
Dream Theater er sjellaus runkemusikk. Likte det før, men har blitt dritlei. Teknisk musikk er tøft, runkemusikk er ikkje tøft.

8138301[/snapback]

Så Dreamtheater er ikke teknisk?

Kan bli lei av musikken, ja såklart;) (hvilken musikk/hvilket band blir du ikke lei av ? )

Og kan du definere "sjellaus?, og runkemusikk?

Du kan selfølgelig få mislike et band å syns at de lager kjedelig musikk i dine ører. Men ikke kom å si at Dreamtheater bare er runkemusikk og ikke teknisk?

Altså jeg liker ikke spesielt godt Maiden, men jeg kan fortsatt si at de er ekstremt tekniske og er en av verdens beste innen sin sjanger ? :)

Edit:

Har også hørt at Maiden ER en egen sjanger??

Endret av Bilge^^
Lenke til kommentar

Jepp, en ting skal metal fans ha.

De er veldig flinke til å rakke ned på de dem liker og skryte av sin egen musikk smak.

Har nettopp startet å høre på Opeth. Er det noen som kan komme med noen tips over hvilke CD`er som er verdt å skaffe seg. Har My Arms, Your Hearse og liker den veldig godt.

Endret av Arnenonym
Lenke til kommentar
Jepp, en ting skal metal fans ha.

De er veldig flinke til å rakke ned på de dem liker og skryte av sin egen musikk smak.

Har nettopp startet å høre på Opeth. Er det noen som kan komme med noen tips over hvilke CD`er som er verdt å skaffe seg. Har My Arms, Your Hearse og liker den veldig godt.

8140019[/snapback]

Ville gått for Still Life og Blackwater Park. Med egentlig vanskelig å gjøre noe bomkjøp, hehe.

Lenke til kommentar

Mange som heller ikke eier musikalsk forståelse, og rett og slett ikke liker f.eks prog av den grunn. Har av og til hørt begrepet "musikk for musikere" og i enkelte bands tilfeller vil jeg nok si det stemmer. Det er mye musikk jeg synes er utrolig spennende og interessant fra et musikalsk analytisk standpunkt. Dream Theater er et slikt band, selv om de langt fra er blant de mest tekniske i sjangeren.

Men det er klart, liker man 4 min lange låter, straight and to the point så er det greit det også. Men at man konstant MÅ slenge dritt om alt man ikke liker, det er jo noe plagsomt...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...