Jernlov Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Ja, du har faktisk helt rett! 8113201[/snapback] Men! Dimmu har alltid appelert til meg på den måten at jeg elsker STOR musikk. Musikk som er breiere enn hva man har godt av. Pluss at de sparker rumpe live. Trist at Hellhammer er trommis på de nye greiene. Han har en tendens til å få et normalt sett veldig buldrende instrument til å høres ut som pinneslag i asfalten med anslag fra "miste melpose i gulvet" 8113221[/snapback] Helhammer is the shit! Syns det er litt falskt, om jeg skal kalle det det, av han, med tanke på at han satt samme Mayhem gutta og gjorde narr av dem på Lydverkets dokumentær. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Sitter og hører på skiva nå og jeg må si det er større enn Death Cult Armageddon, men jeg syns at tromminga ødelegger en del. Stortrommene blir for smale og ride'n ligger for langt frem i lydbildet. Skarpen er for tynn. Tammene er forsåvidt greie, men kunne trengt litt mer "room" eller "overhead". Bruken av mer overhead der ville også fått frem mer cymbaler, hvilket også ville hjulpet. Partiene med Simen på vokal er like fantastiske som de alltid har vært i alle band han har sunget i. Resten av bandet gjør en bra jobb på å være Dimmu Borgir, hvilket vil si i konstant bevegelse mot en større og mer ekstrem form for BM. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Er Simens stemme mye på den skiva? Om ja så må jeg høre, den mannen erigerer meg Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Er Simens stemme mye på den skiva? Om ja så må jeg høre, den mannen erigerer meg 8113717[/snapback] Ikke mye, desverre, men han har sine små partier i hver sang, så vidt jeg har hørt. Har ikke hørt gjennom skiva enda. Fun Fact: Han og Shagrat så på russetoget her da jeg var russ. Endret 9. mars 2007 av SnittLeif Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Fun Fact: Han og Shagrat så på russetoget her da jeg var russ. 8113724[/snapback] Hadde det vært meg hadde jeg spruta på'n, om du tok den Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Fun Fact: Han og Shagrat så på russetoget her da jeg var russ. 8113724[/snapback] Hadde det vært meg hadde jeg spruta på'n, om du tok den 8113910[/snapback] hæhæh slask Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Er det Hellhammer som spiller på (makkverket) Stormblåst(Re-recorded)? Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Har Hellhammer også denne gangen lånt plastikkbøttene til gatemusikantene i New York? :-\ Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Har kicka på Count Raven i det siste. Tøff, svensk doom, som minner om dei doomy Black Sabbath-låtane kryssa med Pentagram. High On Infinity er det tøffaste eg har høyrd innan doom på ei stund! Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Har Hellhammer også denne gangen lånt plastikkbøttene til gatemusikantene i New York? :-\ 8114566[/snapback] Han har heldigvis klart å få en litt rundere lyd i settet sitt enn på mayhems nyere utgivelser, men alikevel rimelig tynn plastikkbøtte, ja. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Har Hellhammer også denne gangen lånt plastikkbøttene til gatemusikantene i New York? :-\ 8114566[/snapback] Han har heldigvis klart å få en litt rundere lyd i settet sitt enn på mayhems nyere utgivelser, men alikevel rimelig tynn plastikkbøtte, ja. 8114700[/snapback] Trigging, trigging og atter trigging! Lenke til kommentar
Jan Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Melvinstickets r in meine mail. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Kan noen si meg noen en, eller flere, gode samlealbum til disse artistene? Pantera Black Label Society Steve Vai Stevie Ray Vaughn Jimi Hendrix Black Sabbath Led Zeppelin Joe Satriani Skid Row Slayer Tusen takk! Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Kan noen si meg noen en, eller flere, gode samlealbum til disse artistene? Black Sabbath 8116245[/snapback] The Best of Black Sabbath Endret 9. mars 2007 av Veitafan Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 (endret) Det er vel sånn cirka 10 forskjellige "best of" til Black Sabbath, alt ettersom hva folk regner som "best"..med ozzy, etter ozzy osv. 101 Live Proof med Pantera kan regnes som best of, den kom i 1996 rett etter Far Beyond Driven. Etter det dabbet hele bandet av for min del. Det er 14 klassikere i liveformat med kanonbra lyd og trøkk. Cemetary Gates er ubeskrivelig bra i liveversjon der. For å finne best of-skiver til de andre bandene, sjekk ut nettsidene deres. Eller rett og slett bare søk på bandnavnet + discography. Endret 9. mars 2007 av Bitex Lenke til kommentar
SlevenMek Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Kan noen si meg noen en, eller flere, gode samlealbum til disse artistene? Slayer Tusen takk! 8116245[/snapback] Christ Illusion er ei bra skive av Slayer... Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Men ikke noe samlealbum. Vil heller anbefale Soundtrack to the Apocalypse Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Jeg tenker meg at jeg må få kjøpt noen Kampfar cder før jeg ser dem live på Wacken. Men hvilke burde jeg kjøpe? Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Snubla over noen låter av Behemoth på Pandora i sted. Polsk dødsmetall som minte en del om Vader. Noen anbefalinger til plater å anskaffe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg