Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Nyhus, slenger opp en låt til deg (det er ikke fra noen offisiell plate, så da er det vel lov). Ekstremt fet liveopptreden fra Wacken 2001. Gamle Biff er minst like bra på vokal nå som han var i 1980. Disse gutta er nesten pensum i oldschool metal. Og turnerer fremdeles festivaler rundtom.

 

http://home.online.no/~tom-rf/saxon-hmt.mp3

 

Skru opp lyden, for guds skyld.

8051040[/snapback]

Hjertelig, skal høre i morgen tidlig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg også. Håper det blir bra oppmøte, vet ikke hvor kjente Saxon er blant oss nordmenn. Men de er jo et klassisk band på linje med Maiden, så det burde ikke være folketomt!

8050255[/snapback]

 

Jeg vil gå på den konserten pga. Masterplan. Synd at Jørn forsvant, får se hvordan han nye vokalisten høres ut.

høres slett ikke værst ut. ;)
Lenke til kommentar
Av Windir har jeg bare 1184, men det er sjefsplate, det. Pluss jeg så tribute-konserten til Valfar på Rockefeller. Meget spesiellt å se broren til Valfar synge alle låtene deres, han har faktisk like fet blackvokal som lillebroren. Pluss han var en muskelkjempe av en fyr med kort, blondt hår, hehe.

 

Også var jo Finntroll og Enslaved der også. Fin kveld. Men nå er jeg helt i Saxon-modus.

8042768[/snapback]

 

Det hørtes ut som en kveld jeg aldri hadde kommet til å glemt.

Lenke til kommentar

Det er en DVD ute som heter Heidra Valfar der hele tribute-konserten er med.

Det er også masse ekstramateriale med Valfar i, f.eks. håndholdt kameravideo fra flere turneer der bandet bare tuller rundt, intervjuer osv.

 

Men ingen av oppvarmingsbandene er med, da. Enslaved spilte en Windir-låt på slutten av sitt sett. Finntroll husker jeg lite av, annet enn at vokalisten var en kjempe med masse lange rastafletter som spratt rundt som en (tjukk) sprettball. Liker Jaktens Tid, men det ble litt ensformig etter den plata.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

What metal band are you?

 

My Results:

 

 

quiz270outcome3.jpg

 

 

Opeth

 

You are Opeth! You are very poetic with your lyrics, and your music flows like a waterfall. Your emotions change from angry to sad very quickly. Some people don't like you because you can sound too depressing. You're one of the best metal bands in the world, and you worship your fans!

 

Hmm, jeg som ikke en gang er saa stor fan av Opeth heller.

 

Forresten, hva synes folket om Aneroxia Nervosa?

Lenke til kommentar
Hvilken sjanger vil dere si at HIM er?

Jeg elsker HIM :love:

Flere enn meg som liker de eller?

8054776[/snapback]

Goth-Rock..

 

Har altså ingenting å gjøre i denne tråden.

8054847[/snapback]

Hvis jeg husker riktig så er det vel "lov" å diskutere andre rock-baserte sjangere(punk, goth, prog, osv..) i denne tråden selv om tittelen er hinter til metall?

 

What metal band are you?

 

My Results:

 

 

quiz270outcome6.jpg

 

 

Moonspell

 

You're Moonspell! You have a very weird style of singing, but people are intrigued by you. Your music is like a drug, and everyone wants to buy it after they've tried it a few times. People can never get over how strange your music is, and that's why you're well liked.

 

----------------------

...og jeg hører ikkke på de en gang.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

What metal band are you?

 

My Results:

 

 

quiz270outcome3.jpg

 

 

Opeth

 

You are Opeth! You are very poetic with your lyrics, and your music flows like a waterfall. Your emotions change from angry to sad very quickly. Some people don't like you because you can sound too depressing. You're one of the best metal bands in the world, and you worship your fans!

 

Morsomt, far off, men morsomt :D

 

Dei hadde sine perler, spesielt på Arntor, men etter at Bakken daua vart det hypa så jævlig at eg fikk det heilt opp i halsen. Har ikkje klart å høyre på det sidan.

8042752[/snapback]

 

Seccond that.

Endret av J@cob
Lenke til kommentar

Opeth - Bleak.. Her om dagen fant jeg ut noe "artig" om den låta. Viste selvsagt fra før av at Stewen Wilson produserte albumet, men det jeg ikke viste var at han gjorde mye av Choringen i Bleak! Det er ganske "Utrolig" I mine øyne å høre når Mike synger Refrenget live alene, med Per som backing!

 

Her er en ganske nylig utlagt video av Bleak fra Youtube som illustrerer hva jeg mener bedre en mine ord.

Hør fra 2.10 og ut, det er hva jeg refererer til som refreng om det skulle være noen tvil

 

(Utdrag fra teksta i refrenget og hvem som synger hvor)

 

Devious movements in your eyes -Steven

Moved me from relief -Mike and Steven

Breath comes out white clouds with your lies -Steven

And filters through me -Mike and Steven

You're close to the final word -Mike (with Steven talking under)

You're staring right past me in dismay -Mike (with Steven talking under)

A liquid seeps from your chest -Mike (with Steven talking under)

And drains me away -Mike

Mist ripples round your thin white neck -Steven

And draws me a line -Mike and Steven

Cold fingers mark this dying wreck - Steven

This moment is mine -Mike and Steven

 

Etter dette, hør på studioversjonen, "and be amazed" :] Følte bare jeg måtte dele denne fantastiske oppdagelsen, fikk ihvertfall meg til å se på låta med nye øyne, ble rent gjennoppliva. (Disclaimer: Hvis dette er common knowledge så får dere ha meg unskyldt.)

Lenke til kommentar

quiz270outcome1.jpg

 

You are Iced Earth! Your music stems from classic heavy metal with slight thrash roots. You love melody in your music, and you definitely love adding the element of fantasy with reality when you write your songs. Rhythm speed, heaviness, and melody are what you're all about!

 

Joda.

Lenke til kommentar

Dissection

quiz270outcome8.jpg

You are Dissection! You really detest the idea of organized religion, and speak out against it in your music. Your music rules, but your character is questionable. Your core member was arrested and convicted of murder, which really hurt your reputation. When he gets out, your band shall return!

 

Jau, men han tok sitt eget liv i fjor (august).

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...