Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Noen som ser fram til Dark Tranquillity sin nye skive, "Fiction" ? Det ligger "smaksprøver" på nettet for de som er interesserte. Liker du gamle DT blandet med Character vil dette albumet garantert falle i smak. Beste release i 2007 så langt etter min mening.

8031964[/snapback]

Kult, skal jeg sjekke ut. Likte veldig godt sammerbeidet mellom synthen og gitaren på Character, klarte å skape en veldig bra stemning på den skiva.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny Skive i dag. Red Harvest - A Greater Darkness (2007) som har vært ute i butikkene siden 19 februar. Hole In Me (rå låt!) og Mouth of Madness ligger ute som smakebiter på MySpace.

Hører på den i bilen. Kommer tilbake til vurdering senere.

 

RH_AGD_Albumcover_web_2.jpg

 

Liveliste:

 

Mar 8 2007 10:00P - Hulen Bergen

Mar 9 2007 10:00P - Playground Koppervik

Mar 10 2007 10:00 - Tribute Sandnes

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar

Har sett Red Harvest live 2 ganger, det er så brutalt og knusende at man kryper rundt på gulvet og leter etter hjernen sin en time etterpå.

Mik-stativet var dekket med kretskort, kamonetting og en 2.verdenskrig gassmaske, og Jimmy selv sto med gammeldagse flyverbriller (sånn halvhjelm med briller på).

 

De raske doble basstrommene bare hamrer seg inn i brøstet, Jimmy skremmer vannet av deg (han ser seriøst SINNA ut) og synthen maner from iiiiiiskalde frysninger nedover ryggen.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Kult, skal jeg sjekke ut. Likte veldig godt sammerbeidet mellom synthen og gitaren på Character, klarte å skape en veldig bra stemning på den skiva.

8032019[/snapback]

 

Da vil du elske denne skiva. De har tilogmed inkludert piano i mange av låtene, i tillegg til synth. Setter som du sier, en utrolig god stemning på det hele. Vokalbruken er også noe forandret. Spesielt siste låta, der bruker han "cleans" istede for growling, samt at de også har inkludert kvinnelig vokal. Beste låta på albumet etter min mening, er en helt unik atmosfære i den!

Lenke til kommentar
Har sett Red Harvest live 2 ganger, det er så brutalt og knusende at man kryper rundt på gulvet og leter etter hjernen sin en time etterpå.

Mik-stativet var dekket med kretskort, kamonetting og en 2.verdenskrig gassmaske, og Jimmy selv sto med gammeldagse flyverbriller (sånn halvhjelm med briller på).

 

De raske doble basstrommene bare hamrer seg inn i brøstet, Jimmy skremmer vannet av deg (han ser seriøst SINNA ut) og synthen maner from iiiiiiskalde frysninger nedover ryggen.

8034292[/snapback]

Så de på MotStøy selv. Syke syke syke saker!

Lenke til kommentar
Har sett Red Harvest live 2 ganger, det er så brutalt og knusende at man kryper rundt på gulvet og leter etter hjernen sin en time etterpå.

Mik-stativet var dekket med kretskort, kamonetting og en 2.verdenskrig gassmaske, og Jimmy selv sto med gammeldagse flyverbriller (sånn halvhjelm med briller på).

 

De raske doble basstrommene bare hamrer seg inn i brøstet, Jimmy skremmer vannet av deg (han ser seriøst SINNA ut) og synthen maner from iiiiiiskalde frysninger nedover ryggen.

8034292[/snapback]

Nja, nå synes jeg du overdriver fælt. Hardt var det og Jimmy så forbanna ut. Men det var egentlig alt da jeg så de.

Lenke til kommentar
Kult, skal jeg sjekke ut. Likte veldig godt sammerbeidet mellom synthen og gitaren på Character, klarte å skape en veldig bra stemning på den skiva.

8032019[/snapback]

 

Da vil du elske denne skiva. De har tilogmed inkludert piano i mange av låtene, i tillegg til synth. Setter som du sier, en utrolig god stemning på det hele. Vokalbruken er også noe forandret. Spesielt siste låta, der bruker han "cleans" istede for growling, samt at de også har inkludert kvinnelig vokal. Beste låta på albumet etter min mening, er en helt unik atmosfære i den!

8034312[/snapback]

 

The Mundane and the Magic? Liker kvinne vokalene, men skulle ønske det var mer av dem. Synnes det høres merkelig ut når stanne kommer med clean vokaler rett etter kvinnen sin, men det er bare meg. Veldig bra skive. Terminus er også fet låt. Veldig catchy. Inside the particle storm virker litt black metal inspirert, men kongelåt. Veldig bra plate.

Lenke til kommentar
Gorgasm er ballefett! Annbefales til de som liker dømetall ;----DDD

8036101[/snapback]

Hørte på sinnsykt lenge, synd dem skiftet stil og bandnavn... Det gamle er drit rått, tenker på Masticate To Dominate er beste skiva! Goratory er også jævla fett.. brutalt og perverst!!

Lenke til kommentar
The Mundane and the Magic? Liker kvinne vokalene, men skulle ønske det var mer av dem. Synnes det høres merkelig ut når stanne kommer med clean vokaler rett etter kvinnen sin, men det er bare meg. Veldig bra skive. Terminus er også fet låt. Veldig catchy. Inside the particle storm virker litt black metal inspirert, men kongelåt. Veldig bra plate.

8038570[/snapback]

 

Jepp, den låta jeg prater om. Syns kvinnevokalen er akkurat passe brukt. Tross alt så er det DT, som i utgangspunktet ikke har kvinnelig vokal til vanlig. Terminus er min andre favoritt fra plata. Er så sinnsykt pen intro på den! DT satte standarden for beste album 2007 (ja, jeg vet vi bare er i Februar), ser fram til å se om noen klarer å toppe de!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...