Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Pentagram har jeg aldri hørt. Hvilken type metal er det?

8018828[/snapback]

Black Sabbath'ish. Kan anbefale Day of Reckoning. Knakandes god plate

8018853[/snapback]

Har hørt veldig lite Black Sabbath også desverre. Har hørt Iron Man en god del ganger, men jeg liker igrunn ikke den.

 

NP: Arch Enemy

8018874[/snapback]

Black Sabbath burde vært pensum for alle som er intr i hardrock/metal. De tilhører vel til i doom metal-sjangeren. Pentagram ligger også i den sjangeren. Ville uansett ha stiftet nærmere bekjentskap med Black Sabbath, de er veldig mye mer enn Iron Man.

 

Black Sabbath, Masters of Reality, Paranoid, Black Sabbath vol.4, Sabbath Bloody Sabbath og Sabotage er mine favoritter. Ikke stiftet så godt bekjentskap med Dio-perioden.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Irriterer meg at rockshop/produsenten av de t-skjortene tror at det bare er feite folk som hører på metal/rock. Var tilnærmet ingen av de t-skjortene jeg ville ha som fantes i medium. Hater pløsete t-skjorter!

8017445[/snapback]

 

Helt enig! Jeg må ha small, men det er nesten ingen t-skjorter som er i den størrelsen. De som er tøffest er bare i større størrelser :(

Lenke til kommentar
Irriterer meg at rockshop/produsenten av de t-skjortene tror at det bare er feite folk som hører på metal/rock. Var tilnærmet ingen av de t-skjortene jeg ville ha som fantes i medium. Hater pløsete t-skjorter!

8017445[/snapback]

 

Helt enig! Jeg må ha small, men det er nesten ingen t-skjorter som er i den størrelsen. De som er tøffest er bare i større størrelser :(

8019094[/snapback]

Bra for meg :D

Lenke til kommentar
Irriterer meg at rockshop/produsenten av de t-skjortene tror at det bare er feite folk som hører på metal/rock. Var tilnærmet ingen av de t-skjortene jeg ville ha som fantes i medium. Hater pløsete t-skjorter!

8017445[/snapback]

 

Helt enig! Jeg må ha small, men det er nesten ingen t-skjorter som er i den størrelsen. De som er tøffest er bare i større størrelser :(

8019094[/snapback]

Bra for meg :D

8019259[/snapback]

 

Tjalla, man må da ikke være feit for å bruke store størrelser. Vi over 190 bruker også nokså store størrelser :)

 

Uansett, send meg en PM med hvilke band og hvilke skjorter etc. du ønsker i S, så kan skal jeg spørre eieren om han kan ta de inn for deg.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Har fått noe interessant innsideinformasjon angående restene av Purified in Blood. 3-4 av de gamle medlemmene driver å spiller inn en ny demo med nytt materiale. Prosjektet er uten navn enda, men etter det jeg hørte er de veldig inspirerte og gira på nytt materiale. Gleder meg til å høre mer av dette, Purified in Blood var absolutt et glimrende band :)

Lenke til kommentar
Overlegent Sabbath på alle måtar. Sabbath har bra enkeltlåtar, men som regel så pleier eg ikkje å høyre gjenom eit heilt album i strekk, i motsetning til Pentagram, der eg kan høyre halve diskografien i eit strekk.

8018467[/snapback]

 

Klarer du ikke å høre gjennom "Paranoid" engang? Bra enkeltlåter!? Det albumet der er et av få album hvor omtrent alle sangene er klassikere. Riffskive numero uno. War Pigs, Paranoid, Iron Man, Planet Caravan, Electric Funeral, Hand of Doom, Fairies Wear Boots. Dæven døtte.

Lenke til kommentar
Overlegent Sabbath på alle måtar. Sabbath har bra enkeltlåtar, men som regel så pleier eg ikkje å høyre gjenom eit heilt album i strekk, i motsetning til Pentagram, der eg kan høyre halve diskografien i eit strekk.

8018467[/snapback]

 

Klarer du ikke å høre gjennom "Paranoid" engang? Bra enkeltlåter!? Det albumet der er et av få album hvor omtrent alle sangene er klassikere. Riffskive numero uno. War Pigs, Paranoid, Iron Man, Planet Caravan, Electric Funeral, Hand of Doom, Fairies Wear Boots. Dæven døtte.

8021481[/snapback]

 

konge skive! :dribble:

Lenke til kommentar
Quote fra Headbangers Journey, tatt på kornet; "Alle riff er kopiert fra Tony Iommi, og gjort saktere, kjappere etc.". Er jo ikke langt unna, for noen skillz på Iommi, for en gitarist.!

8022058[/snapback]

Skills og skills, riffene hans er jo ikke akkurat teknisk imponerende, men sjel er det i musikken hans. Absolutt.

Lenke til kommentar
Overlegent Sabbath på alle måtar. Sabbath har bra enkeltlåtar, men som regel så pleier eg ikkje å høyre gjenom eit heilt album i strekk, i motsetning til Pentagram, der eg kan høyre halve diskografien i eit strekk.

8018467[/snapback]

 

Klarer du ikke å høre gjennom "Paranoid" engang? Bra enkeltlåter!? Det albumet der er et av få album hvor omtrent alle sangene er klassikere. Riffskive numero uno. War Pigs, Paranoid, Iron Man, Planet Caravan, Electric Funeral, Hand of Doom, Fairies Wear Boots. Dæven døtte.

8021481[/snapback]

 

Forskjell på pleier og greier, mister. Har då høyrd igjennom nokre Sabbath-album oppigjennom, og då er det for det meste Paranoid og S/T det har gått i. Sabbath er jo bra, men har veldig mykje middelmådig og, syns eg. I motsetning til Pentagram.

Lenke til kommentar
Blemme av meg der, skills er det jo ikke så mye av, men fy faen så tøffe riffene hans er.

8022192[/snapback]

 

Han har jo skills når han klarer å lage sånne riff da..

8022318[/snapback]

 

Skillz har han jo, men tror Jernlov tenkte på Petrucci-skillz hvis du skjønner hva jeg mener.

8022409[/snapback]

Iommi er utrolig god musiker fordi han lager gode riff. Petrucci er en teknisk god gitarist men han lager fader meg kjedelig musikk. Riff > gitarwanking og soloer. Tekniske ferdigheter er absolutt ikke det samme som god musikk. Min mening..

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
Blemme av meg der, skills er det jo ikke så mye av, men fy faen så tøffe riffene hans er.

8022192[/snapback]

 

Han har jo skills når han klarer å lage sånne riff da..

8022318[/snapback]

 

Skillz har han jo, men tror Jernlov tenkte på Petrucci-skillz hvis du skjønner hva jeg mener.

8022409[/snapback]

 

Petrucci har bare lite å gjøre han..

 

Hør på Gary Moore, Jimi Hendrix eller SRV de spiller med sjela.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...