Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper på låter fra Lunar Strain også jeg, men det er vel kanskje litt vel optimistisk?

7892931[/snapback]

 

Vi er heldige om vi får høre noen låter fra album før Clayman.

Jeg gjetter på at de vil spille alle "hit'ene" sine fra seneste album, og kaaaaanskje en overraskelse eller to. Men fra Lunar Strain? Neppe.. (Forutenom Behind Space)

Endret av Tobe__
Lenke til kommentar

De har sluttet å spille behind space. Hvertfall ikke noe på de 2 siste konsertene jeg var på. På unholy klasket de til med et par låter de aldri hadde spillt live før, for å "teste" de. Husker jo selvsagt ikke hvem det var nå i farten.

 

Men forvent mange "hits".. Only for the weak, trigger, leeches, take this life, cloud connected, pinball map, etc.

Lenke til kommentar
De har sluttet å spille behind space. Hvertfall ikke noe på de 2 siste konsertene jeg var på. På unholy klasket de til med et par låter de aldri hadde spillt live før, for å "teste" de. Husker jo selvsagt ikke hvem det var nå i farten.

 

Men forvent mange "hits".. Only for the weak, trigger, leeches, take this life, cloud connected, pinball map, etc.

7900748[/snapback]

 

Etter det jeg har lest, så var eneste låta de "testet" Egonomic fra Reroute..

 

Ikke misforstå, gleder meg helt villt til å se de live igjen, men skulle så gjerne hørt noen skikkelige knall-låter live, som feks Jotun, Clayman, Ordinary Story, Square Nothing, The Jester Race, December Flower osv..

Lenke til kommentar

Har så smått begynt å forske litt på prog metal nå. Men er meget usikker på sjangeren, og har hittil kun kjøpt meg 2 skiver, de 2 nyeste til zero hour. Hører nå på nevermore sin "This Godless Endeavor", og det er dette jeg _tror_ er prog.

 

Noen som kan anbefale meg noe, i denne (for meg) ukjente sjangeren?

Lenke til kommentar
Har så smått begynt å forske litt på prog metal nå. Men er meget usikker på sjangeren, og har hittil kun kjøpt meg 2 skiver, de 2 nyeste til zero hour. Hører nå på nevermore sin "This Godless Endeavor", og det er dette jeg _tror_ er prog.

 

Noen som kan anbefale meg noe, i denne (for meg) ukjente sjangeren?

7908889[/snapback]

De typiske klassiske prog-metalbanda må jo være Symphony X og Dream Theater. Personlig vil jeg anbefalle at du gir Queensryche, Atrox, Ram-Zet, Ark, Evergrey, FREAK KITCHEN, O.S.I, Liquid Tension Experiment, Planet X og Vanden Plas et lytt.

 

Veldig varierte musikere innen sjangeren, men mye bra IMO.

Grunnen til FREAK KITCHEN med store bokstaver er at det er den eneste måten å skrive det på :p

Lenke til kommentar
Har så smått begynt å forske litt på prog metal nå. Men er meget usikker på sjangeren, og har hittil kun kjøpt meg 2 skiver, de 2 nyeste til zero hour. Hører nå på nevermore sin "This Godless Endeavor", og det er dette jeg _tror_ er prog.

 

Noen som kan anbefale meg noe, i denne (for meg) ukjente sjangeren?

7908889[/snapback]

De typiske klassiske prog-metalbanda må jo være Symphony X og Dream Theater. Personlig vil jeg anbefalle at du gir Queensryche, Atrox, Ram-Zet, Ark, Evergrey, FREAK KITCHEN, O.S.I, Liquid Tension Experiment, Planet X og Vanden Plas et lytt.

 

Veldig varierte musikere innen sjangeren, men mye bra IMO.

Grunnen til FREAK KITCHEN med store bokstaver er at det er den eneste måten å skrive det på :p

7908923[/snapback]

 

Men skal inrømme at dream theatre gir meg ikke så veldig mye. blir litt døllt for meg. Har ikke hørt symphony X, har alltid trodd dette var et powermetal band :p

 

Men vil ha noe i _denne_ banen. (PS: Lovlig mp3, rett fra zero hour's offisielle side)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...