TLZ Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Vet ikke, men vanlig å gi "tribute" til en artist ved å meldiøst "sitere" den i metall og rockverden. Hvis jeg ikke tar helt feil så har f.eks. Dream Theater's Home en basslinje fra en Tool-sang. Lenke til kommentar
sekt Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 hørte akkurat på Norther - Last Breath. Er ikke starten der en direkte rip-off av Fear of the Dark? 7899778[/snapback] Har ikke hørt akkurat den, men tipper at de ikke er alene med å rippe av en så kjent sang / kjent riff? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Som TLZ så er det vanlig å tributere, f.eks dra inn kjente riff i soloer osv. Wolf Hoffman fra Accept tok veldig ofte klassisk musikk med i sine f.eks, ikke bare i soloer heller. Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 (endret) Håper på låter fra Lunar Strain også jeg, men det er vel kanskje litt vel optimistisk? 7892931[/snapback] Vi er heldige om vi får høre noen låter fra album før Clayman. Jeg gjetter på at de vil spille alle "hit'ene" sine fra seneste album, og kaaaaanskje en overraskelse eller to. Men fra Lunar Strain? Neppe.. (Forutenom Behind Space) Endret 8. februar 2007 av Tobe__ Lenke til kommentar
sekt Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 De har sluttet å spille behind space. Hvertfall ikke noe på de 2 siste konsertene jeg var på. På unholy klasket de til med et par låter de aldri hadde spillt live før, for å "teste" de. Husker jo selvsagt ikke hvem det var nå i farten. Men forvent mange "hits".. Only for the weak, trigger, leeches, take this life, cloud connected, pinball map, etc. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 De fleste metalriff er rippet fra Iommi uansett da. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 har hørt mange gi han og fingrene hans skylden for metal ja.. Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 8. februar 2007 Del Skrevet 8. februar 2007 Det er så død at jeg ikke flytter til Trondheim før til høsten. Går glipp av både IF og WASP Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Det er så død at jeg ikke flytter til Trondheim før til høsten. Går glipp av både IF og WASP 7902427[/snapback] WATAWOOTATOO!!! Skal WASP spille no annet sted også? Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 25. april @ Rockefeller så vidt jeg ser Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 25. april @ Rockefeller så vidt jeg ser 7906648[/snapback] HABAHABAHAH!!! DIT SKAL JEG!!!!! Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 De har sluttet å spille behind space. Hvertfall ikke noe på de 2 siste konsertene jeg var på. På unholy klasket de til med et par låter de aldri hadde spillt live før, for å "teste" de. Husker jo selvsagt ikke hvem det var nå i farten. Men forvent mange "hits".. Only for the weak, trigger, leeches, take this life, cloud connected, pinball map, etc. 7900748[/snapback] Etter det jeg har lest, så var eneste låta de "testet" Egonomic fra Reroute.. Ikke misforstå, gleder meg helt villt til å se de live igjen, men skulle så gjerne hørt noen skikkelige knall-låter live, som feks Jotun, Clayman, Ordinary Story, Square Nothing, The Jester Race, December Flower osv.. Lenke til kommentar
CSM Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Gud, hørt igjennom den nye Moonsorrow skiva denne uka, og weeee.... fytti rakkern for ei bra skive, kan trygt anbefales! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Gud, hørt igjennom den nye Moonsorrow skiva denne uka, og weeee.... fytti rakkern for ei bra skive, kan trygt anbefales! 7908390[/snapback] Var bedre en deres siste men Kivenkantaja er forsatt den beste skiva dems. Lenke til kommentar
CSM Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 jeg er forsåvidt enig, men synes Suden Uni er undervurdert, den er virkelig en perle av en plate. 1065: aika, er min favoritt. Men den siste plata spiller nesten hele døgnet rundt... spørs hvor lenge samboeren holder ut Lenke til kommentar
sekt Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Har så smått begynt å forske litt på prog metal nå. Men er meget usikker på sjangeren, og har hittil kun kjøpt meg 2 skiver, de 2 nyeste til zero hour. Hører nå på nevermore sin "This Godless Endeavor", og det er dette jeg _tror_ er prog. Noen som kan anbefale meg noe, i denne (for meg) ukjente sjangeren? Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Har så smått begynt å forske litt på prog metal nå. Men er meget usikker på sjangeren, og har hittil kun kjøpt meg 2 skiver, de 2 nyeste til zero hour. Hører nå på nevermore sin "This Godless Endeavor", og det er dette jeg _tror_ er prog. Noen som kan anbefale meg noe, i denne (for meg) ukjente sjangeren? 7908889[/snapback] De typiske klassiske prog-metalbanda må jo være Symphony X og Dream Theater. Personlig vil jeg anbefalle at du gir Queensryche, Atrox, Ram-Zet, Ark, Evergrey, FREAK KITCHEN, O.S.I, Liquid Tension Experiment, Planet X og Vanden Plas et lytt. Veldig varierte musikere innen sjangeren, men mye bra IMO. Grunnen til FREAK KITCHEN med store bokstaver er at det er den eneste måten å skrive det på Lenke til kommentar
sekt Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Har så smått begynt å forske litt på prog metal nå. Men er meget usikker på sjangeren, og har hittil kun kjøpt meg 2 skiver, de 2 nyeste til zero hour. Hører nå på nevermore sin "This Godless Endeavor", og det er dette jeg _tror_ er prog. Noen som kan anbefale meg noe, i denne (for meg) ukjente sjangeren? 7908889[/snapback] De typiske klassiske prog-metalbanda må jo være Symphony X og Dream Theater. Personlig vil jeg anbefalle at du gir Queensryche, Atrox, Ram-Zet, Ark, Evergrey, FREAK KITCHEN, O.S.I, Liquid Tension Experiment, Planet X og Vanden Plas et lytt. Veldig varierte musikere innen sjangeren, men mye bra IMO. Grunnen til FREAK KITCHEN med store bokstaver er at det er den eneste måten å skrive det på 7908923[/snapback] Men skal inrømme at dream theatre gir meg ikke så veldig mye. blir litt døllt for meg. Har ikke hørt symphony X, har alltid trodd dette var et powermetal band Men vil ha noe i _denne_ banen. (PS: Lovlig mp3, rett fra zero hour's offisielle side) Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Minnet meg egentlig litt om Symphony X den låta der. Var litt mer driv i den enn den normale stakkato-progen til Zero Hour. Hvis du liker det teknisk og krevende kan jeg også på det varmeste anbefale norske Spiral Architect. A Sceptic's Universe skiva deres er et mesterverk uten like i min mening. Lydklipp finner du på http://www.spiralarchitect.com/ Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Da har en låt fra det nyeste albumet til Naglfar blitt sluppet på Myspace-sida deres. Link Det lover jo godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg