Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg vil høre noe ny Doom-metal. Har hittil bare hørt My Dying Bride og Draconian fra sjangeren, men "A Line of Deathless Kings" er et album jeg liker veldig godt.

 

Så kan noen anbefale noe god doom?

7812142[/snapback]

 

YOB - Quantum Mystic

 

Sjekk også ut Ahab. Debutplata deres feier gulvet med 90% av alt jeg har hørt de siste årene. Tyngre enn Shape of Despair.

 

http://www.myspace.com/ahabdoom

 

Og ellers har vi jo en doom/stoner tråd her. Tsjekk it ut.

Endret av Glint
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror jeg vil høre noe ny Doom-metal. Har hittil bare hørt My Dying Bride og Draconian fra sjangeren, men "A Line of Deathless Kings" er et album jeg liker veldig godt.

 

Så kan noen anbefale noe god doom?

7812142[/snapback]

 

Hørt Cathedral? Kan f.eks sjekke ut The VIIth Coming. Herlig doom frå Coventry, England.

Lenke til kommentar

Tragisk i norsk bransje for tiden. Et band som heter 120 Days, tidligere kjent som "The Beautiful People" vant ÅRETS ROCK på Spellemannsprisen. De er knapt i nærheten av rock med alle synthene og trommemaskinene sine...hjelpemeg..vi snakker ikke metal, eller engang rølperock av noe som helst slag, bare snille striglede gutter med synther og trommemaskin som synger.

Lenke til kommentar

Jo, men rock er det ikke :) Mere rocka elektronika. Har ingenting mot synth i metal jeg, har 8 synther sjøl. Det vi irriterer oss over er at de vant Årets Rock når det var masse andre metalskiver i 2006.

 

Men såvidt jeg har skjønt var det en egen Metalkategori, som Enslaved (nok en gang) vant i. Det er liksom 2-3 band som har monopol på metalprisen.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg vil høre noe ny Doom-metal. Har hittil bare hørt My Dying Bride og Draconian fra sjangeren, men "A Line of Deathless Kings" er et album jeg liker veldig godt.

 

Så kan noen anbefale noe god doom?

7812142[/snapback]

 

Tror Pantheist kan være noe for deg... sjekk ut Amartia albumet...

 

Swallow the Sun er nok garantert også i din gate!

Lenke til kommentar

Fant et nytt doom-band igår som heter How Like A Winter.

Ligner endel på gamle MDB (mye fiolin/synth, growl/klar vokal og litt damestemmer) men er ikke kloner for det. Seigt og mørkt er det hvertfall uansett.

Den nye videoen er mere sånn kjip finsk gothrock, men platene Beyond My Grey Wake og The Winter's Near er så tungt som fy!

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Finnes band som fortjente metallprisen mer enn det Enslaved gjorde.

7816539[/snapback]

 

Fortell, fortell!

 

Selv kommer jeg bare på She Said Destroy som har levert like godt album som Enslaved i 2006 av norske bands. Keep of Kalessin - Armada hadde et jævla fett førsteinntrykk, men hadde en rekordkort levetid.

Lenke til kommentar
Hadde null forventninger til den skiva, og det var kanskje like greit. Kul ambient-aktige saker her og der i enkelte låter, men dett var dett.

7818076[/snapback]

Synes den er veldig bra jeg, bedre enn Ruun ihvertfall. Skal ærlig tilstå at jeg synes den er litt kjedelig. De første låtene røsker, resten er bare sammenflytende smøl for meg.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...