Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vet ikke om det har blit postet før men snublet over disse

http://www.youtube.com/results?search_type...atyricon%201349

 

 

 

Live in Birmingham, December 16th 2005

Anaal Nathrakh - submission is for the weak - LIVE

Anaal Nathrakh - The supreme necrotic audiance - LIVE

Anaal Nathrakh - When fire rains down from the sky - LIVE

Anaal Nathrakh - Do not speak - LIVE

Anaal Nathrakh - When humanity is cancer- LIVE

Lenke til kommentar
Tror jeg har funnet et nytt favorittband; Death.

 

ZOMFG er alt jeg har å si. Techincal Progressive Death Metal med jazz-influenser. Jeg nyter det jeg hører.

7678540[/snapback]

Vil ikke si at de har så mye jazz i seg egentlig... Men tekniske er det i hvertfall. Digger sistealbumet deres.

 

Synd at Chuck døde. :(

 

Rart. Ikke noe av det jeg har hørt av death kan kalles utrolig progressivt eller teknisk i forhold til annen death.

7678738[/snapback]

Hør senre death, tidlig death er ganske "rett frem" death metall, mens de senere er mer komplisert. (og drar inn litt mer thrash elementer).

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Rart. Ikke noe av det jeg har hørt av death kan kalles utrolig progressivt eller teknisk i forhold til annen death, og det har ihvertfall ikke noen sammenheng meg jazz.

7678738[/snapback]

 

De har vel ganske ulike skiver. Skiva jeg hørte Symbolic, er regnet for å være blant deres beste. Og det var teknisk så det holdt. Dessuten så hørte jeg litt jazz.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bestille noen klær fra Rockshop.no, men er veldig usikker på størrelsene. Er det noen som har erfaringer med t-skjorter og gensere derfra? For eksempel så har jeg en Metallica-genser som er noe for liten i L, mens Enslaved-genseren er perfekt i størrelse L. Er så kjipt med alt for store, eller altfor små klær :shrug:

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å bestille noen klær fra Rockshop.no, men er veldig usikker på størrelsene. Er det noen som har erfaringer med t-skjorter og gensere derfra? For eksempel så har jeg en Metallica-genser som er noe for liten i L, mens Enslaved-genseren er perfekt i størrelse L. Er så kjipt med alt for store, eller altfor små klær  :shrug:

7680829[/snapback]

Jeg bruker medium og bestilte M derfra og fikk tskjorter som passet meg fint. Men det går vel like mye på de som leverer tsjortene som de som selger dem? Slikt har en tendens til å variere, men jeg ble fornøyd med alle i hvertfall.

Lenke til kommentar
Det virker som om det er mye snakk om black metal i denne tråden!

Jeg for min del hører mest på power metal og heavy metal.

 

7681581[/snapback]

kan du forklare forskjellen på en enkel og lettfattelig måte?

7682124[/snapback]

Han sier egentlig ikke noe mer avansert enn f.eks.

Ser det er mye snakk om blues her!

Jeg for min del hører mest på jazz og blues.

 

.....

 

Uansett, det er snakk om sjangere her. Power metal er en type metal som gjerne er av den mer snille, de kan(men trenger ikke) ha symfoni, de har drivende gitarer, vokalister som ofte kan gå ganske høyt(Nei de brøler faktisk ikke) og noen av ER faktisk opera-vokalister. Trommende kan varierer, men ikke uvanlige at de har en drivende og ganske kjapp rytme. Gitarsoloer er det også flust av. Eksempler: Iron Maiden(mer oldschool) og Masterplan(mer nye sorte).

Her er noen sanger innenfor sjangeren:

http://www.youtube.com/watch?v=hB5eiJELHew

http://www.youtube.com/watch?v=y1MEifuqqLg

 

Black metal er er knallkjappe trommer, kjappe bråkete gitarer i høye toner og bråkete vokaler. (Masse variasjoner innenfor dete.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...