Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva en forskjellen for Jernlov er, men for meg er det:

 

Konsert: God stemmning, alkohol og helst litt allsang.

 

Hjemme: En god stol/sofa/seng og et bra annlegg.

 

Jeg gir en god faen i scene-show... og går heller på en amatør konsert med et bedritent punk-band(som er gøyt) enn å se Pink Floyd eller andre "storheter". Men jeg er særere enn en kasse med knust stein.

Lenke til kommentar
Vet ikke hva en forskjellen for Jernlov er, men for meg er det:

 

Konsert: God stemmning, alkohol og helst litt allsang.

 

Hjemme: En god stol/sofa/seng og et bra annlegg.

 

Jeg gir en god faen i scene-show... og går heller på en amatør konsert med et bedritent punk-band(som er gøyt) enn å se Pink Floyd eller andre "storheter". Men jeg er særere enn en kasse med knust stein.

7583822[/snapback]

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=QhDVnsaoIOk...related&search=

 

http://www.youtube.com/watch?v=_btl1NKLZYc

 

Sceneshowet er ganske annerledes..

Lenke til kommentar
Er ikke imponerende om musikken suger.

7580396[/snapback]

Du vet ikke om det er en stor konsertopplevelse før du har prøvd.

Jeg liker ikke musikken til Madonna, men kunne veldig gjerne gått på en madonnakonsert. Kan tenke meg at det er en opplevelse...

7580682[/snapback]

En bra konsertopplevelse for meg er bra musikk som blir spilt. Ikke lasere til mange millioner (hahahahahaha)

7580809[/snapback]

 

Er enig med Jernlov!

Lenke til kommentar
Jeg går ikke på konsert for å se på en gjeng dansende gjøglere.....

 

Og gud satan så stygg vokal det er i Arcturus, og forferdelig dollar lyd.

 

Uten tvil, det som så feitest ut der var Ramones, og de som ikke er enig er en gjeng med kjedelige mennesker.

7583904[/snapback]

 

You just lost all my respect kiddo..

 

 

Edit: Forresten.. hva er aldersgrensa på Garage i Oslo?

Endret av Torpern
Lenke til kommentar
Spørsmål til Jernlov: Hva er forskjellen på å gå på konsert og å sitte hjemme og lytte til et album?

7583596[/snapback]

Klarer ikke å sette fingern på det, men er jo noe med det å se heltene der, og at musikken føles mer levende live. Og som Eyvindr satte ett fint eksempel på er at scene show har ikke en dritt å si, er musikken som teller (Arcturus vs. Ramones). Jeg hadde sagt Arcturus om det var Arcturus som sto på den scena der publikum satt, og Ramones hadde hatt tivoli (Den sangen er fra La Masquerade Infernale så det skal liksom virke som ett maskerade ball, noe jeg syns er kult, er bare pluss, men er musikken som har siste ordet uansett).

 

_______

 

Noen som har hørt Songs of Grief and Solitude av Drudkh? Svak skive syns jeg, mulig jeg må høre den mer, men at the time being veldig kjedelig.

Lenke til kommentar
Jeg likte ikke Neil Youngs musikk før jeg gikk på en konsert. Først da fikk jeg inntrykket som gjorde at jeg stadig lytter på musikken hans idag. Det er selvsagt en personlig erfaring, men kom ikke her og si at en konsert ikke kan endre ens syn på et band/en artist.

7589900[/snapback]

 

Det eneste jeg tror da er at du ikke ga Neil Youngs musikk en god nokk sjangs i cd-form.

 

Menmen, meg om det.

Lenke til kommentar
Så å kunne oppdage band ved å gå på en konsert og virkelig få føle på kroppen hva et band kan være i stand til er helt utelukkende for deg?

7589640[/snapback]

Det har skjedd med Vreid, men det var vel mest fordi jeg bare satt på Vreid og bare gjorde helt andre ting hjemme, mens live så sto jeg ikke å trykka på mobilen eller noe så jeg la merke til detaljene som jeg trudde var borte fra Windir. Men hadde jeg gitt musikken mer oppmerksomhet så hadde det skjedd at jeg likte dem hjemme så det er ikke noe stort ved det, at jeg oppdaget dem live, for jeg hadde gitt dem litt spilletid, bare ikke lagt merke til det, kanskje det lå i underbevistheten, hvem vet..

 

Klarer ikke bandet å røre meg på skive så skjer det aldri live. Ny musikk live syns jeg høres helt likt ut, flatt ut osv, jeg mener man bør være kjent med musikken for å virkelig kunne nyte noe live, for det jeg setter mest pris på i musikken er detaljer (og la merke til Vreid sine mer når jeg var oppmerksom, og oppdaget maaange fler når jeg kom hjem), sånne små lyder som ligger underst i lydbildet osv, lyder som sikkert ikke var mening å ha med (guitar noise, lyder fra plekteret osv osv osv) eller som ikke hadde noen annen rolle enn å bare være der, ikke gi noe mer til musikken, bare fylle lydrommet. Bare være der :p. Hender jeg sitter og bare lytter til de lydene, så samme som at man noen ganger må høre en skive ett par ganger får å vite hva man skal lytte til, så mener jeg man må det live og. For å få med seg detaljer, og sånne små ting er ikke alltid med live heller for det er jo ett antall uttøvere på denne scenen og har da kanskje ikke muligheten til å skape disse lydene osv, så lager jeg ofte de lydene selv i hodet, gjør jeg på skive og, bruker ofte ordene "lytt til lydene som ikke er der" og derfor så må jeg være veldig kjent med musikken for å virkelig kunne nyte noe, uten å gå for dypt så ja, er sikkert noen av dere som ler av meg men jeg har ett veldig spesielt forhold til musikk :p og jeg forsvinner virkelig inn i musikken, om musikken virkelig virkelig fanger meg. Skal en god del til, men er ikke noe som er deiligere når du setter på en skive, forsvinner inn i en annen verden, enn verden som bygger på atmosfæren musikken skaper, og når det er over så skjønner du ingenting av hva som har skjedd. Sånt kan ikke skje live første gangen pga min obsession med detaljer, så ett band kan jeg umulig føle på kroppen hva badet er i stand til å gjøre med meg da.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...