Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wolmother er bra ja. Man kan gjerne si at de plagierer Black Sabbath, men det bryr meg ikke. Wolfmothers visjon er ikke å være nyskapende, men å spille videre der Sabbath slapp og ble ødelagt.

Og alle låtene er like unike som stilriktige.

7238187[/snapback]

Er Wolfmother noe i Black Sabbath-gata altså? Da burde jeg nesten skjekke det ut.

 

"I'm looking through the Hole in the Sky" *synge med* :love:

Lenke til kommentar

Syns ikke Wolfmother var noe spesielt jeg :\ Minnet ikke om Sabbath i det hele tatt syns jeg.

 

______

Noen som vet hvordan man fjerner "File View" osv på media og playlist window i Winamp? Finner det ikke, og hadde det uten det før.

 

Edit: Fant det ut, options>modern skin>menus

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar

Hva synes dere om boka Lords Of Chaos? Jeg kom over boka for en god stund siden og fant ut at den måtte jeg lese, ettersom jeg har rimelig stor interesse for black metal generellt, og har lest/sett det meste som er på nettet om dette temaet. Snakket med en kjenning som har utrolig mye peiling på akkurat dette og han mente jeg burde brenne boka... Det gjorde jeg selvfølgelig ikke, har nå lest omtrent halvparten av boka, og jeg synes det er utrolig interessant. Selvsagt er det en del intervjuer der det er mulig å gjennomskue at intervjuobjektene kun er ute etter å provosere (for eksempel der Hellhammer mener at kirkebranner er noe tull, hvorfor ikke brenne moskeer i stedenfor). På tross av "alt" det som virker litt merkelig er det en hel del informasjon som jeg synes er utrolig interessant.

 

Men det jeg lurer mest på er egentlig hvor stor tiltro jeg bør ha til boka? Er det korrekt at Euronymous hadde en kommunistisk tankegang og var medlem av Rød Ungdom slik det står i boka? Rimelig fascinerende å lese hvilke enorme forskjeller det er på forklaringene til Snorre Ruch og Varg Vikernes angående mordet på Aarseth. Uansett hvor "feil" alt som står i boka måtte være, så har jeg i hvertfall lært meg en hel del viktig historie innenfor black metalen. :)

Lenke til kommentar
Wolfmother er mere gammel Led Zeppelin enn Sabbath syns jeg.

Og for guds skyld, Stairway to Heaven er IKKE den eneste LZ-låten, ever :p

7238776[/snapback]

Nei, gud forby! Ikke sammenlign det lille pingle-mainstreem-australske-pissbandet med Led Zeppelin.

7238831[/snapback]

Hvorfor ikke?

pingle-mainstream-engelske-pissband = pingle-mainstream-australske-pissband

Lenke til kommentar
Wolfmother er mere gammel Led Zeppelin enn Sabbath syns jeg.

Og for guds skyld, Stairway to Heaven er IKKE den eneste LZ-låten, ever :p

7238776[/snapback]

Nei, gud forby! Ikke sammenlign det lille pingle-mainstreem-australske-pissbandet med Led Zeppelin.

7238831[/snapback]

Hvorfor ikke?

pingle-mainstream-engelske-pissband = pingle-mainstream-australske-pissband

7238856[/snapback]

Jeje... det kan så være din mening...

Lenke til kommentar
Hva synes dere om boka Lords Of Chaos? Jeg kom over boka for en god stund siden og fant ut at den måtte jeg lese, ettersom jeg har rimelig stor interesse for black metal generellt, og har lest/sett det meste som er på nettet om dette temaet. Snakket med en kjenning som har utrolig mye peiling på akkurat dette og han mente jeg burde brenne boka... Det gjorde jeg selvfølgelig ikke, har nå lest omtrent halvparten av boka, og jeg synes det er utrolig interessant. Selvsagt er det en del intervjuer der det er mulig å gjennomskue at intervjuobjektene kun er ute etter å provosere (for eksempel der Hellhammer mener at kirkebranner er noe tull, hvorfor ikke brenne moskeer i stedenfor). På tross av "alt" det som virker litt merkelig er det en hel del informasjon som jeg synes er utrolig interessant.

 

Men det jeg lurer mest på er egentlig hvor stor tiltro jeg bør ha til boka? Er det korrekt at Euronymous hadde en kommunistisk tankegang og var medlem av Rød Ungdom slik det står i boka? Rimelig fascinerende å lese hvilke enorme forskjeller det er på forklaringene til Snorre Ruch og Varg Vikernes angående mordet på Aarseth. Uansett hvor "feil" alt som står i boka måtte være, så har jeg i hvertfall lært meg en hel del viktig historie innenfor black metalen. :)

7238810[/snapback]

 

Etter det jeg har hørt er det en dårlig bok. Må visst ta alt med en trillebår salt.

Tror ikke filmen blir noe bedre.

Endret av stakan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...