Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Han vet ikke hva han snakker om.punktum.

 

Edit: Sound Of Noise, er det ved siden av Tiger? Og er utvalget mye større på merchs enn Bodymap? Og hva mener dere med mye billigere? Et par tyvere er ikke så veldig viktig...

7229772[/snapback]

Du har jo også Wolf's Lair som er i det bygget ved den åpne plassen rett bak der. De har windir stash :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han vet ikke hva han snakker om.punktum.

 

Edit: Sound Of Noise, er det ved siden av Tiger? Og er utvalget mye større på merchs enn Bodymap? Og hva mener dere med mye billigere? Et par tyvere er ikke så veldig viktig...

7229772[/snapback]

Du har jo også Wolf's Lair som er i det bygget ved den åpne plassen rett bak der. De har windir stash :p

7229803[/snapback]

 

Og Råkk & Rålls med billige skiver :dribble:

Lenke til kommentar

S.O.N har ikke så mye merchandise at det gjør noe, han har en rack med t-skjorter og gensere m/ logo. Bodymap har ca. 100 ganger mere bandklær enn SON. Men han har udiskutabelt det beste metal musikk-utvalget i hele byen. Du finner ting du aldri trodde fantes engang. Og mangler han det du leter etter, bestiller han i full fart direkte fra plateselskapene, og får skivene hver onsdag.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Alright, skal se om jeg tar turen der også, men det forrige spørsmålet mitt? Noen som kan svare på det?

 

Edit: Da kom jo Bitex med svaret. Hvor ligger Bodymap? Er kun merchs jeg skal ha i denne omgangen, alt jeg trenger av plater finner jeg på nett. Hater å kjøpe klær på nett grunnet forskjell i størrelser.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Og det forrige var hvor SON er? Rett ovenfor John Dee/Rockefeller. Hvordan kan jeg beskrive veien..når du går oppover karl johan, ta til høyre ved domkirka og gå helt bortover til et digert torg m/ et svææært hus i ene enden, venstre side blir det vel. Så fortsetter du bortover samme veien til du kommer til Rockefeller-bygget (det er et skilt med masse butikknavn på der, midt i gata)

SON ligger oppover gata der veien går ned i en undergang, på venstre side.

 

Edit: Bitex har mere svar på lager, han. Bodymap er inne på Arkaden kjøpesenter. Inngangen er midt på Karl Johan. Metal-stashet er i 2.etg, er mest goth-klær i underetasjen. Det jobber mye metal-folk der oppe, så du kan ofte høre svartmetall i lokalet. De har vanvittig mye greier. Men klær er svindyre, 6-700kr for en hettegenser.

 

Det fine er at de har sortert alle genserne etter bandnavn på reolene, så du trenger ikke browse i 3 timer for å finne Emperor.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

6-700 kr? Haha, da ble det en tur på SON og muligens en tur innom Tiger også.

 

Da kan heller folk hjelpe meg med en annen ting: Størrelser på internett.. wtf.. Har to maiden t-skjorter i M, de passer. Har black Sabbath i M, den passer. Har Sid Vicious t-skjorte i L, fordet at M passet ikke, men L passer knall. Seigmen genser størrelse L passer meg forsåvidt, men er nesten hakket for stor. Vatt skjæll ai tjos? Ænd ver to sjåpp?

 

Edit2: Noen som har noen informasjon om Souxie and the Banshee's? Er veldig interesert i dette bandet, alt fra lydklipp til info om hvor album/eper/demo kan kjøpes og info om selve bandet. Vet ingenting om bandet selv utenom at Darkthrone covret Love In A Void av de.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Han vet ikke hva han snakker om.punktum.

7229772[/snapback]

Heller du og andre her som ikke klarer å forstå at jeg ikke sier "sånn er det!!11!1!". Jeg sier at jeg ikke klarer å ta noe rebelskt særiøst når det ikke er sint engang. Og i mine øyne er ikke punk sint. Og det kan hverken du eller noen andre her på forumet gjøre noe med om dere ikke kan grave opp sint punk.

 

Nyhus: Du sier jo at den nyeste skiva til Motörhead er den beste de har laget. Jeg synes "trøkket" i den musikken har nær slektskap til Sex Pistols og Ramones. Ja, faktisk er det en låt som heter R.A.M.O.N.E.S. på albumet.

Og hvordan takler du låten "God Was Never on Your Side"? Den er det jo ikke mer "trøkk" i enn en hvilken som helst ballade.

Alt motörhead har laget har mer trøkk enn sexpitols og ramones, med kanskje unntak av en og annen balade i samme gate som "god was never on your side". Men en balade er ikke representativt av all motörhead sin musikk. Så å bruke den som argument blir ikke riktig.

Dessuten har du også missforstått meg, vær så snill å les det jeg skriver. Jeg sier ikke noe som "punk er elendig musikk fordi det ikke er agressivt, bla bla bla", jeg sier at den orginale punken ikke ville vises på sinthetsskalaen i forhold til musikk nå til dags. Da sier sikkert noen av dere "du kan ikke sammenligne gammel musikk med nådagens musikk" men det er bullshit. Blir som å si at du ikke kan samenligne to norske statsministere, fordi den ene var 20år tidligere ute enn den andre.

 

Punk er for labert. Det er for happy. Greit nok med samfunnskritiske tekster, men i mine øyne er ikke det nok. Nå gidder jeg ikke krangle om det her mer, da det er personlig mening mot personlig mening, noe det forumet her ikke takler. Da ender det alltid med drittslening og idiotkommentarer til slutt uansett.

Lenke til kommentar

Skader jo ikke å dra på Bodymap heller, da. T-skjorter og tynne vanlige gensere går vel for under 300 kr. Det er bare tykke hettegensere som er så dyre. De har jo alt mulig annet rart der, alle typer spikes, flere meter store flagg med bandloger på, plakater osv. Også er det jo litt kult å stå og bla i dyre skinnfrakker til 2500,- også.

 

Og enkelte ganger skulle man ønske man var jente, for de Dark Angel goth-kjolene er bare fantastisk fine. Og dyre. Jeg syns man bør dra til Sound of noise og Bodymap bare for opplevelsen sin del. Det er veldig god atmosfære der, begge butikkene har vært der i maaaange år.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Du har jo fått flere eksempler, The Exploited for eksempel. Og det er der problemet ligger, tingen er at du tydeligvis ikke har noe grunnlag for å uttale deg.

 

Spørsmålet er når det slutter å være punk. Skitsystem er jo mer trøkk i enn veldig mange metall band kan drømme om, de spiller Crustcore/Crust punk. "Crust punk is one of the many extreme evolutions of anarcho-punk." Hva spiller de da? regnes ikke det som punk lenger? Og Hardcore punk, er ikke det punk heller?

 

Hvis vi har samme inndelingen som med metal, så er jo det ikke tvil om at det finnes punk som blåser ballene av veldig mye metall. Grindcore er jo en utvikling av hardcore punk som er en utvikling av punk rock.

 

Edit: Hvis jeg har riktig i min sak så er Crust en avart av punk på samme måte som Thrash er det for Classic Metal?

 

Edit2: Rotete skrevet dette her, menmen.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Skader jo ikke å dra på Bodymap heller, da. T-skjorter og tynne vanlige gensere går vel for under 300 kr. Det er bare tykke hettegensere som er så dyre. De har jo alt mulig annet rart der, alle typer spikes, flere meter store flagg med bandloger på, plakater osv. Også er det jo litt kult å stå og bla i dyre skinnfrakker til 2500,- også.

 

Og enkelte ganger skulle man ønske man var jente, for de Dark Angel goth-kjolene er bare fantastisk fine. Og dyre. Jeg syns man bør dra til Sound of noise og Bodymap bare for opplevelsen sin del. Det er veldig god atmosfære der, begge butikkene har vært der i maaaange år.

7230062[/snapback]

Body Map har fin atmosfære ja, dårlig lys der inne og sånn :p

Lenke til kommentar
La nå nyhus være da, han har nå rodd og rodd. Gutten må være sliten i armene stakkars.

7230313[/snapback]

Les innleggene mine og forklar meg hvor denne roengen foregår.

 

@neitakk:

Jeg har aldri sagt Iggy lagde dårlig musikk jeg. Av punk er Naughty Little Doggie stor favoritt her i huset.

 

edit:

@eyvindr: Om den var siktet til meg, må du forklare nærmere.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...