Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Jeg er klar over det. Black Sabbath begynte rundt samme tid, eller litt før punken slo ann. De spiller hardere og jeg vil si musikken deres er sintere enn hva punken er. Jeg kan bare ikke noe for det, for å ta noe særiøst som skal demonstrere mot noe, da må det være litt sint. Punk har null trøkk.

7222661[/snapback]

Du blander tung og sint. Black Sabbath eier ikke sinne, men det rimelig tungt og dystert... men sint? Nei.

 

Hører ikke noe særlig mye på gammelpunk selv, men den var udiskutabelt sint som faen. "God save the queen, a facist regime..." Dette var sterk kost på denne tiden. Før Thrash metallen kom så var ikke metall så veldig sint musikk i det hele tatt. Og hva var thrashen i utgangspunktet? Jo, metall innblanding fra punken! Og lengre "ut" i metallen så har også fks. black metall mye innflytelse fra punk. Punk representerte oppprøret, bråket og sinne. Enten du liker det eller ikke så er punk sint som f, og metallen kan takke punken for mye av sounden den har i dag. (Vet du ikke har sagt noe om punken i forhold til metall slik, men for å vise hvor viktig punken er for aggressiviteten i metall.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig enig i det du sier TLZ, Black Sabbath har ikke noe "brutalt" i seg i det hele tatt. De har sanger med mørk,tung stemning men ikke noe som tyder på som inspirasjons kilde til thrash, black metall band. Vil si at punken har større inflytelse der. Selv hører jeg aldri på punk vis det er jeg som velger musikken.

Endret av lanez-nor
Lenke til kommentar
Hvor i Oslo selger de mye band merch? Skal til Oslo i forbindelse med Slayer, og lurer på om jeg skal kjøpe meg en genser/t-skjorte/LS eller to. Må helst ha merch fra noen av disse bandene: Mayhem, Darkthrone, Isengard, Ulver og Burzum....

7227811[/snapback]

 

Hold deg unna Bodymap!

 

Dra heller på Sound Of Noise, billigere.. mye billigere..

Lenke til kommentar
Hvor i Oslo selger de mye band merch? Skal til Oslo i forbindelse med Slayer, og lurer på om jeg skal kjøpe meg en genser/t-skjorte/LS eller to. Må helst ha merch fra noen av disse bandene: Mayhem, Darkthrone, Isengard, Ulver og Burzum....

7227811[/snapback]

 

Hold deg unna Bodymap!

 

Dra heller på Sound Of Noise, billigere.. mye billigere..

7228213[/snapback]

 

Hm, sist eg var på Sound Of Noise var det ikkje akkurat eit rimelig alternativ til Bodymap... Men trur kanske SoN hadde bedre utvalg.

Lenke til kommentar
Du blander tung og sint. Black Sabbath eier ikke sinne, men det rimelig tungt og dystert... men sint? Nei.

Nei. Men jeg mener at det må trøkke litt for å kunne kalles sint. Punk har like mye trøkk som madonna og christina aguilera.

7228809[/snapback]

 

 

Vokal og tekster har mye størregrad og si på sinthet en trøkk. Syntes jeg da.

Lenke til kommentar

Hodekløyver, jeg skiter egentlig om du ikke liker punk siden din musikksmak generelt er hinsides hva som er dårlig. Men det du sier henger ikke på greip. Kan du vennligst fortelle meg hvilken band du har hørt siden du tydeligvis har opparbeidet deg nokk info til å kunne med slike latterlige utsagn?

 

Sum 41 å Good Charlotte r fett lizm! PUNK AZZ!

Lenke til kommentar
Punk har like mye trøkk som madonna og christina aguilera.

7228809[/snapback]

Madonna har enkelte låter som faktisk er ganske bra. Jeg skjønner ikke hvilken "trøkk" det er du snakker om. Er "trøkk" alt du er ute etter ved en låt?

Hvis Punk har like mye trøkk som Madonna og Christina, så har du ikke hørt en ekte punklåt dessverre. Du forveksler ikke med andrebølgen av kjedelige band som Green Day?

Lenke til kommentar

Nyhus: Du sier jo at den nyeste skiva til Motörhead er den beste de har laget. Jeg synes "trøkket" i den musikken har nær slektskap til Sex Pistols og Ramones. Ja, faktisk er det en låt som heter R.A.M.O.N.E.S. på albumet.

Og hvordan takler du låten "God Was Never on Your Side"? Den er det jo ikke mer "trøkk" i enn en hvilken som helst ballade.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...