Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ganske festlig å følge denne til tider meningsløse punkdiskusjonen. vi er i dag inne i (minst) 5.-6. generasjon av punk, å relatere dette til hva som skjedde på 70-tallet er like håpløst som å diskutere rock i dag og ikke komme lengre en Elvis.

 

ser man bort ifra mtv og radiopusha mainstreampunk så har vanlige dødlige lite kontakt med dagens punkscene.

 

lite trøkk i punk? hvor har du vært?

greit nok, det har kommet musikk som er mer aggresiv enn punk (f.eks grind, noise og metall meg her og der, for de som er sjangerhorer). dog det er ikke vanskelig å finne punk som river fletta av ørene dine heller.

Lenke til kommentar
jeg sier at jeg har lettere for å ta musikk og folk mer særiøst om de trøkker på litt når noe skal bli sagt.

 

edit:

er du skikkelig forbanna og vil bli hørt skriker du..

7222856[/snapback]

Jeg sier nok en gang: Du har ikke skjønt konsepetet Punk!

Sex Pistols ønsket ikke å bli tatt seriøs, de vare bare ute etter å rakke ned på kongehuset og å sjokkere. At du ikke klarer slik musikk er da et bevis på at de oppnådde det de ønsket.

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

Når skal dere skjønne at det ikke går å tvinge folk til å like musikk de ikke liker? Smak er individuellt.

Kan jo ikke tvinge noen til å digge Chuck Berry bare fordi jeg syns det er bra musikk. Gammel punk er såpass sært at det nytter ikke å få alle til å digge det.

 

Du kan gjerne pøse på med så mange eksempler du bare vil, det hjelper jo ingenting.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Musikk utvikler seg, det som kanskje er "svak" musikk nå var mest sansynlig brutalt før.

 

Til og med The Beatles blei sett på som brutal musikk i noen kretser da det først kom ut.

 

Man må se i helhet og ikke bare på nåtida.

7222957[/snapback]

Jeg sammenligner med ting jeg er kjent med. Om de tingene er fra dette århundret eller det forrige har lite med saken å gjøre. Om et symfoniorkester sammen med en kompnist skulle lage en heidundrenes melodi, ville det være feil av meg å sammenligne låten deres med Vivaldi f.eks?

 

@King_P: Skal sjekkes ut.

 

@neitakk: Er det noe med punk jeg ikke har forstått, så er det også noe jeg ikke ønsker å forstå i fremtiden. I mine øyne er punk kjedelig.

Lenke til kommentar
Er det noe med punk jeg ikke har forstått, så er det også noe jeg ikke ønsker å forstå i fremtiden.

7224864[/snapback]

Vi har en ting til felles: Verken du eller jeg liker punk.

 

Så er det en ting vi ikke har til felles: I motsetning til meg, er ikke du interessert i å skaffe deg kunnskap om ting.

 

For å kunne diskutere noe, er det viktig at du forstår hva som diskuteres. Så lenge du ikke vet hva punk er, så er det rimelig dødfødt av deg å bringe punk frem i det hele tatt. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...