Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk

Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omtrent på samtlige bilder av Fenriz finner du han med en punk t-skjorte/singlet. Og generelt det meste av Darkthrone har punk elementer i musikken, som veldig mye annen black og thrash metal :)

Edit: Soloen i The Misfits - We Are 138 er så beinhard.... rockzorz jor zoxorz

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Fekk plutseleg sansen for Rammstein, høyrt masse på Du Hast, Mann Gegen Mann, Buch Dich, Stirb Nicht vor Mir og Amerika dei siste dagane, men må ha noko meir så eg ikkje brukar dei opp med ein gang.

Kva kan dykk anbefale?

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg elsker Reise Reise skiva, selv om de fleste mener det er en av de svakeste albumene deres. Men Mutter er å anbefale. Inneholder ganske mange Rammstein "klassikere".

edit:

Da har jeg spilt litt Ed Hunter jeg :wee: Egentlig litt festlig, dog ganske så repetivt.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Liker veldig godt Sehnsucht plata. Der har du virkelig steintunge sanger. Ellers er, som Nyhus nevner, Mutter en plate som er verdt å titte på. Egentlig Herzeleid også for den saks skyld :wee:. Var med Live Aus Berlin, som har kremen av sangene fra Herzeleid og Sehnsucht, jeg oppdaget Rammstein.

Lenke til kommentar
Eneste punken jeg liker spesielt godt er The Offspring. Musikken deres er ikke like "glad" som mye annen punk. Og jeg synes det blir feil å hoppe rundt i glede om en skal være samfunnskritiske

7209933[/snapback]

Enten har du veldig liten peiling på punk, eller så vet ikke du hva "glad" er....

Band som Bad Religion, Misfits, Ramones, The Exploited, Sex Pistols, Rise Against og The Clash er ikke nødvendigvis så "glade" iforhold til hva Offspring er, viktig å skille mellom de forskjellige stilene innenfor punk. Du vill vel ikke påstå at all metall er glad grunnet at Rhapsody finnes?

7211150[/snapback]

Dårligste argumentasjonen noen sinne. Om du hører på Ramones, the Clash, Sex Pistols osv så klarer også du å høre at låtene ikke er stort sintere enn britney på en dårlig dag. Greit nok om tekstene er samfunnskritiske og agressive, men det hjelper lite når musikken og rytmene kunne passet inn sammen med alfa i sesam stasjon.

(alle skjønner at jeg setter det her "litt" på spissen")

Lenke til kommentar

Dårligste argumentasjonen noen sinne. Om du hører på Ramones, the Clash, Sex Pistols osv  så klarer også du å høre at låtene ikke er stort sintere enn britney på en dårlig dag. Greit nok om tekstene er samfunnskritiske og agressive, men det hjelper lite når musikken og rytmene kunne passet inn sammen med alfa i sesam stasjon.

7220944[/snapback]

Syns ikke du skal snakke om dårlig argumentasjon..

Nei, han har feil. Jeg har fasiten. Punktum. Ha ha. ha.
Lenke til kommentar
Om du hører på Ramones, the Clash, Sex Pistols osv  så klarer også du å høre at låtene ikke er stort sintere enn britney på en dårlig dag. Greit nok om tekstene er samfunnskritiske og agressive, men det hjelper lite når musikken og rytmene kunne passet inn sammen med alfa i sesam stasjon.

7220944[/snapback]

Ikke bare litt på spissen heller. Anbefaler deg å lese artikkelen om Punk som er i Pondus nr. 10 (der det fulgte med en CD-mappe). Sid Vicious var forresten trolig den aller første som sa "Fuck" på en direktesending, en desemberkveld i 1976.

Punk var opprør, meningsløse meninger og musikerne skulle helst ikke kunne spille et eneste instrument. The Clash fikk pes i enkelte kretser da det viste seg at de _faktisk kunne_ spille.

Det er dagens såkalte punk som er vassen. Tusenvis av band produserer identisk amerikansk og happy snillrock.

Lenke til kommentar

@torpern: Det værste av alt er at du tydeligvis ikke forsto at det innlegget var like lite særiøst som de fleste av innleggene dine.

edit:

@neitakk: Jeg er klar over at punk var opprør. Men for meg virker det ikke opprørst når det var såpass "mykt" som det var.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

Jeg er klar over det. Black Sabbath begynte rundt samme tid, eller litt før punken slo ann. De spiller hardere og jeg vil si musikken deres er sintere enn hva punken er. Jeg kan bare ikke noe for det, for å ta noe særiøst som skal demonstrere mot noe, da må det være litt sint. Punk har null trøkk.

Lenke til kommentar

Ok! Blir vanskelig å diskutere Punk med noen som ikke skjønner konseptet. Punk er tradisjonell rock'n roll strippet for alt. Det er ikke meningen at Punk skal låte som heavy metal, og det er en helt annen sjanger enn tungrocken Black Sabbath sto for nesten 10 år før punken slo gjennom. På samme tid som tungrocken tok av eksisterte det også Punk, fremført av band som Velvet Underground og The Stooges.

Personlig har jeg aldri hatt sansen for Punk, men det er udiskutabelt at det på slutten av 70-tallet var svært kontroversielt.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du sier, men dere skjønner ikke hva jeg sier. Jeg sier ikke at punk skal låte som det sinteste sinte, jeg sier at jeg har lettere for å ta musikk og folk mer særiøst om de trøkker på litt når noe skal bli sagt.

edit:

er du skikkelig forbanna og vil bli hørt skriker du..

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...