Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste punken jeg liker spesielt godt er The Offspring. Musikken deres er ikke like "glad" som mye annen punk. Og jeg synes det blir feil å hoppe rundt i glede om en skal være samfunnskritiske

7209933[/snapback]

 

Enten har du veldig liten peiling på punk, eller så vet ikke du hva "glad" er....

 

Band som Bad Religion, Misfits, Ramones, The Exploited, Sex Pistols, Rise Against og The Clash er ikke nødvendigvis så "glade" iforhold til hva Offspring er, viktig å skille mellom de forskjellige stilene innenfor punk. Du vill vel ikke påstå at all metall er glad grunnet at Rhapsody finnes?

Lenke til kommentar

Let me getz it right: Du hører kun på sint musikk? Og Offspring er det? hoho...

 

Menmen, tror du har fallt i fellen som de fleste som hører på Metal, Punk er skit. Kan jo dog hende dette ikke stemmer, men virker som du har fått din andel av fjortisspunk, og der stopper det.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Tumbleweed: Selvfølgelig.

 

Men av en eller annen merkelig grunn har folk fått for seg at NOFX er omtrent fasiten på hva punk er, trist. Med tanke på at Motörhead er så punk inspirert som det er, finner jeg det morro at Nyhus har så mye imot det.

 

Edit: Men Tumbleweed, har du noen punk-band å anbefale? virket nesten her som du hørte på det, og føler at det er veldig få andre som hører på det her, ergo får jeg ikke så mange anbefalinger.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Tumbleweed: Selvfølgelig.

 

Men av en eller annen merkelig grunn har folk fått for seg at NOFX er omtrent fasiten på hva punk er, trist. Med tanke på at Motörhead er så punk inspirert som det er, finner jeg det morro at Nyhus har så mye imot det.

 

Edit: Men Tumbleweed, har du noen punk-band å anbefale? virket nesten her som du hørte på det, og føler at det er veldig få andre som hører på det her, ergo får jeg ikke så mange anbefalinger.

7214430[/snapback]

 

Nja, var jo ganske ung på den tiden, men jeg hørte mye på The Damned, Sham 69 og The Clash. Buzzcocks også, men de ble av en eller annen grunn litt uglesett i miljøet jeg vanket i..... Sex Pistols var kremen, men jeg fikk aldri helt fot. The Ramones var en alltime favourite på den tiden, men ble aldri noe annet enn Ramones...i dag vil man selvsagt si at Ramones startet det hele, men min omgangskrets var opptatt av den britiske punk-bevegelsen. Og som sagt, det handlet om så mye mye mer enn selve musikken, og det hele varte ikke mer enn et par år eller tre......

 

The Damned - Love Song fra -79, en strålende låt fra albumet Machine Gun Etiquette.

 

 

Så kom jo new wave-bølgen(!) ganske umiddelbart på begynnelsen av 80-tallet. Mye bra her også, men utrolig mye drit også.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...