Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det blir en HELT annen atmosfære i et innendørslokale som er breddfullt med fans, enn en utendørs konsert der halve publikum ikke er der for å høre Emperor engang. Rockefeller VAR overmenneskelig fantastisk. Jeg var der. Folk var så ekstatiske at man trodde man var på fotballkamp til tider (med tanke på publikumsdeltagelse og allsang).

Og jeg fikk høre alle låtene jeg hadde håpet på, spesiellt åpninga med In the nightside-eclipse trilogien ga meg spasmer langt inn i sjela. Tenk deg det, allsang midt i blastbeat-låter! Utrolig.

 

Ihsahn har sagt senere at det var den beste konserten de har gjort noensinne, spesiellt fordi de så hvor godt det funka blant publikum. Noen sto bare med armene rett ut og svaiet euforisk på et sted. Jeg hadde forventet noen helt nye låter som åpning, også blåser de bare ut introen fra Nightside, rett over i KONGELÅTEN into the infinity of thoughts. Trodde jeg skulle dø av lykke.

7093364[/snapback]

Jeg så dem i Wacken, og nylig i Notodden. Begge konsertene var guddommelige. Men de var forskjellige, helt annen følelse på de to. Wacken var storslått og majestetisk (ikke tro at det ikke var høy allsangsfaktor, for det _var_ det), mens MotStøy var mer intimt. Men hovedforskjellen på de to konsertene var at når jeg var på Wacken trodde jeg det var eneste gangen jeg skulle få sjangsen til å se de live i hele livet mitt, og det gjorde det ekstra spesielt den første gangen.

 

Det kan jo ha vært noe av det samme med de som først så dem på Inferno og senere Wacken. :shrug:

Lenke til kommentar

Ja når du har tatt jomfrun så er det beste over :p Og ja det var folk som sang med, jeg skrek med på det meste og hørte noen rundt meg sang og. Fikk frysninger xx anntall ganger, spesielt åssen folket reagerte når han sa Inno aaa (publikum:) sataaaanaaaaaa også igjen også igjen :love:

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar

Emperor fan: Dere har en sjangse no, nevn det albumet som er best, og dere tror vil passe til min musikksmak(tror noen har fått musikksmaken min med seg hvertfall). Så skal jeg gi det albumet en real sjangse.

 

Synes den sangen Inno A Satana ikke var noe spesiell, lite følelser, litt for pen og pyntelig. Men kan jo hende den er god på plate.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar
Emperor fan: Dere har en sjangse no, nevn det albumet som er best, og dere tror vil passe til min musikksmak(tror noen har fått musikksmaken min med seg hvertfall). Så skal jeg gi det albumet en real sjangse.

 

Synes den sangen Inno A Satana ikke var noe spesiell, lite følelser, litt for pen og pyntelig. Men kan jo hende den er god på plate.

7098646[/snapback]

 

Sjekk ut Anthems-skiva, den er den beste jeg har hørt av Emperor hvertfall, har bare hørt de to første. God svartmetal-skive.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...