834HF42F242 Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Death From Above 1979 Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Death From Above 1979 7091636[/snapback] Oh yeah, det er herlig musikk. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Hold dere fast folkens, jeg har samlet opp masse gode gamle lper fra min fars samling! Bare jeg får skikkelig lyd i spilleren skal jeg kose meg med b. annet disse: David Bowie - stage Queen - a kind of magix Queen - golden collection samle-lp Queen - live killers Queen - the game Queen - greatest hits Dr. Hook - live in the uk Guns 'n Roses - appetite for destruction Dance with a stranger Gasolin' - supermix The clash - cut the crap Deep purple - machine head Deep purple - made in japan The style council - Our favourite shop Supertramp - famous last words Manfred man - nightingales & bombers Pink floyd - a nice pair Pink floyd - the dark side of the moon Dire straits - love over gold Dire straits - brothers in arms Dire straits - making movies Eric clapton - Blues power Replay - t-rex Mick jagger - primitive cool Pluss noen andre godsaker jeg hadde fra før og de nye jeg kjøpte i dag Iron maiden - A matter of life and death, limited picture edition Burzum - Aske Old Mans Child - Vermin Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Mer å skryte av enn mine foreldres gamle LP'er Endret 17. oktober 2006 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Dere må få hørt Sarkom! Norsk BM band som skiller seg ut etter min mening, holder på med første gjennomhøring av skiva nå. Lyder skitbra, anderledes vokal en de fleste bm band på markedet. Vokalen ble heller ikke alt for frempå, litt mere i bakgrunnen. Noe som passet veldig bra. www.sarkom.tk - sample på discography. http://home.chello.no/~sarkom/bilder/Sarkomcovertmb.jpg Now Playing: Sarkom- The chosen one 7089815[/snapback] Skiller seg kanskje ut fra norsk bm, men to band som kom opp i hodet mitt med en gang jeg hørte det var Naglfar og Anaal Nathrakh, høres ut som en blanding av de to. (Bare ikke like bra.) Draconian er ett band som lenge har vært på listen med band som skal skjekkes ut, synes samplen var bra, men ikke "breath-taking". Får vel skjekke ut hele albumet snart. Sitter å hører på Novembers Doom - The Pale Haunt Departure nå. Virker som Draconian er litt i samme gata, så de som likte det burde absolutt skjekke ut denne skiva. Herlig mørkt og melankolsk. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Trur det ligger ein pose med litt forskjellig bak døra mi, bla.Åge Aleksandersen Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Mer å skryte av en mine foreldres gamle LP'er 7091865[/snapback] Det beste er at det kun er en liten del av platesamlingen hans som jeg skal nappe med meg. Han har mye bra, men også noe dårlig. Dessverre får jeg hverken The Who eller Pete Townsend lpene hans, da han er for glad i de. edit: NP: Pink Floyd - The Dark Side of the Moon Endret 17. oktober 2006 av -Nyhus- Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Koster ikke mere enn en liten tusenlapp for en helt ny LP-spiller med bra stift, da. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Vurderte å kjøpe Maidens siste på vinyl faktisk, men den var noe stivpriset... Du har mange gode plater å glede deg over der ja. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Jeg ga 219,- for den. Var hele 4 lper til sammen, god dekorert av bilder og greier. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Var nok samme pris jeg så da. Record World i Sandnes... Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Mer å skryte av en mine foreldres gamle LP'er 7091865[/snapback] Det beste er at det kun er en liten del av platesamlingen hans som jeg skal nappe med meg. Han har mye bra, men også noe dårlig. Dessverre får jeg hverken The Who eller Pete Townsend lpene hans, da han er for glad i de. edit: NP: Pink Floyd - The Dark Side of the Moon 7091900[/snapback] elske på fatterns LP'er ALT er bra! Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 er det ikke "pre" som er før, og "post" som er etter, da? 7086297[/snapback] Jo, men "pre" er en forkortelse for det engelske ordet "previous" mens "post" er latinsk. Så skal man være konsekvent, blir det "prius" og "post". 7087479[/snapback] Pirke-pirke-pirkolainen: PLASSERING I TID OG STED Før og etter kan også angis med fremmede uttrykk: ante-, pre-, pro- (= før, foran); epi-, post- (= etter). Ante (fra latin): antendere ’forutdatere = sette en tidligere dato enn den vikelige’, anteludium ’forspill’. Pre- (fra latin): predikere ’forutsi’, prefiks ’forstaving’ (pre- er et prefiks), preludium (= anteludium) ’forspill’, prenatal ’før fødselen’. og POST-, EPI- Prefikset post- (frå latin) er etter måten vanleg som markering av noko som kjem seinare: Postdatere ’etterdatere’, postglasial ’etter istida’, postgymnasial ’etter gymnaset’, postludium ’etterspel’, postnatal ’etter fødselen’, postoperativ ’etter operasjonen’, postskriptum ’etterskrift’, oftast som forkorting: PS el. ps. Epi- (frå gresk) er mindre brukt: Epigon ’etterliknar’, epilog ’etterord, avslutningstale’, jamfør prolog ’fortale, innleiing’. Dette var altså dagens bittelille og sikkert irriterende "lære noe nytt, som faktisk er riktig til en forandring" Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Drim dram.. 7092121[/snapback] Thanks for the info Mr. Lynott Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Hmm ... Driver og funderer på hvilke 10 plater jeg burde skaffe. Har fundert litt, og en liste skal vel sendes snart 1: The Kovenant - Nexus Polaris 2: The Kovenant - Animatronic 3: Deathstars - Synthetic Generation 4: Draconian - Where Lovers Mourn Tenker så på Naglfar - Sheol. Har hørt Ex Infernis EP'en, og liker den godt. Er ikke like glad i Pariah-albumet. Andre must-have album som kan lett skaffes i norske nettbutikker? Gjerne i en samlet bestilling. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 De to første på lista stemmer ihvertfall veldig bra. Eller så kan du jo alltids skaffe deg noen old mans child skiver. Om det er av interesse kan jeg godt ramse opp. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Har bare hørt noe av Old Mans Child, men det jeg hørte var absolutt interessant. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Da burde du skaffe disse: The Pagen Prosperity Ill... In defiance of... Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Andre must-have album som kan lett skaffes i norske nettbutikker? Gjerne i en samlet bestilling. 7092217[/snapback] Tja, Limbonic Art - Moon in the Scorpio, og Windir -Arntor er begge ufattelig bra klassikere som fåes på CDON.com for 99,- kr. En Emperor-skive eller fire er også å fåretrekke, men vet ikke hvor man får disse billig. Du får også de beste Opeth-skivene til en billig penge på CDON (de tre beste er nede i 79,- kr). Disse er must have i min bok iallefall. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 17. oktober 2006 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2006 Hmm ... Driver og funderer på hvilke 10 plater jeg burde skaffe. Har fundert litt, og en liste skal vel sendes snart 1: The Kovenant - Nexus Polaris 2: The Kovenant - Animatronic 3: Deathstars - Synthetic Generation 4: Draconian - Where Lovers Mourn Tenker så på Naglfar - Sheol. Har hørt Ex Infernis EP'en, og liker den godt. Er ikke like glad i Pariah-albumet. Andre must-have album som kan lett skaffes i norske nettbutikker? Gjerne i en samlet bestilling. 7092217[/snapback] Opeth - My Arms, Your Hearse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg