Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hold dere fast folkens, jeg har samlet opp masse gode gamle lper fra min fars samling! Bare jeg får skikkelig lyd i spilleren skal jeg kose meg med b. annet disse:

 

David Bowie - stage

Queen - a kind of magix

Queen - golden collection samle-lp

Queen - live killers

Queen - the game

Queen - greatest hits

Dr. Hook - live in the uk

Guns 'n Roses - appetite for destruction

Dance with a stranger

Gasolin' - supermix

The clash - cut the crap

Deep purple - machine head

Deep purple - made in japan

The style council - Our favourite shop

Supertramp - famous last words

Manfred man - nightingales & bombers

Pink floyd - a nice pair

Pink floyd - the dark side of the moon

Dire straits - love over gold

Dire straits - brothers in arms

Dire straits - making movies

Eric clapton - Blues power

Replay - t-rex

Mick jagger - primitive cool

 

Pluss noen andre godsaker jeg hadde fra før og de nye jeg kjøpte i dag

Iron maiden - A matter of life and death, limited picture edition

Burzum - Aske

Old Mans Child - Vermin

Lenke til kommentar
Dere må få hørt Sarkom! Norsk BM band som skiller seg ut etter min mening, holder på med første gjennomhøring av skiva nå. Lyder skitbra, anderledes vokal en de fleste bm band på markedet. Vokalen ble heller ikke alt for frempå, litt mere i bakgrunnen. Noe som passet veldig bra.

 

www.sarkom.tk - sample på discography. 

 

http://home.chello.no/~sarkom/bilder/Sarkomcovertmb.jpg

Now Playing: Sarkom- The chosen one

7089815[/snapback]

Skiller seg kanskje ut fra norsk bm, men to band som kom opp i hodet mitt med en gang jeg hørte det var Naglfar og Anaal Nathrakh, høres ut som en blanding av de to. (Bare ikke like bra.) :p

 

 

Draconian er ett band som lenge har vært på listen med band som skal skjekkes ut, synes samplen var bra, men ikke "breath-taking". Får vel skjekke ut hele albumet snart.

 

Sitter å hører på Novembers Doom - The Pale Haunt Departure nå. Virker som Draconian er litt i samme gata, så de som likte det burde absolutt skjekke ut denne skiva. Herlig mørkt og melankolsk. :love:

Lenke til kommentar
Mer å skryte av en mine foreldres gamle LP'er :wee:

7091865[/snapback]

Det beste er at det kun er en liten del av platesamlingen hans som jeg skal nappe med meg. Han har mye bra, men også noe dårlig. Dessverre får jeg hverken The Who eller Pete Townsend lpene hans, da han er for glad i de.

 

edit:

NP: Pink Floyd - The Dark Side of the Moon

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Mer å skryte av en mine foreldres gamle LP'er :wee:

7091865[/snapback]

Det beste er at det kun er en liten del av platesamlingen hans som jeg skal nappe med meg. Han har mye bra, men også noe dårlig. Dessverre får jeg hverken The Who eller Pete Townsend lpene hans, da han er for glad i de.

 

edit:

NP: Pink Floyd - The Dark Side of the Moon

7091900[/snapback]

 

elske på fatterns LP'er :love:

 

ALT er bra!

Lenke til kommentar
er det ikke "pre" som er før, og "post" som er etter, da?

7086297[/snapback]

Jo, men "pre" er en forkortelse for det engelske ordet "previous" mens "post" er latinsk. Så skal man være konsekvent, blir det "prius" og "post".

7087479[/snapback]

 

Pirke-pirke-pirkolainen:

 

PLASSERING I TID OG STED

 

Før og etter kan også angis med fremmede uttrykk: ante-, pre-, pro- (= før, foran); epi-, post- (= etter).

 

Ante (fra latin): antendere ’forutdatere = sette en tidligere dato enn den vikelige’, anteludium ’forspill’.

 

Pre- (fra latin): predikere ’forutsi’, prefiks ’forstaving’ (pre- er et prefiks), preludium (= anteludium) ’forspill’, prenatal ’før fødselen’.

 

 

og

 

POST-, EPI-

 

Prefikset post- (frå latin) er etter måten vanleg som markering av noko som kjem seinare:

 

Postdatere ’etterdatere’, postglasial ’etter istida’, postgymnasial ’etter gymnaset’, postludium ’etterspel’, postnatal ’etter fødselen’, postoperativ ’etter operasjonen’, postskriptum ’etterskrift’, oftast som forkorting: PS el. ps.

 

Epi- (frå gresk) er mindre brukt:

Epigon ’etterliknar’, epilog ’etterord, avslutningstale’, jamfør prolog ’fortale, innleiing’.

 

Dette var altså dagens bittelille og sikkert irriterende "lære noe nytt, som faktisk er riktig til en forandring"

Lenke til kommentar

Hmm ... Driver og funderer på hvilke 10 plater jeg burde skaffe. Har fundert litt, og en liste skal vel sendes snart :)

 

1: The Kovenant - Nexus Polaris

2: The Kovenant - Animatronic

3: Deathstars - Synthetic Generation

4: Draconian - Where Lovers Mourn

 

Tenker så på Naglfar - Sheol. Har hørt Ex Infernis EP'en, og liker den godt. Er ikke like glad i Pariah-albumet.

 

Andre must-have album som kan lett skaffes i norske nettbutikker? Gjerne i en samlet bestilling.

Lenke til kommentar
Andre must-have album som kan lett skaffes i norske nettbutikker? Gjerne i en samlet bestilling.

7092217[/snapback]

Tja, Limbonic Art - Moon in the Scorpio, og Windir -Arntor er begge ufattelig bra klassikere som fåes på CDON.com for 99,- kr. En Emperor-skive eller fire er også å fåretrekke, men vet ikke hvor man får disse billig. Du får også de beste Opeth-skivene til en billig penge på CDON (de tre beste er nede i 79,- kr). Disse er must have i min bok iallefall. :)

Lenke til kommentar
Hmm ... Driver og funderer på hvilke 10 plater jeg burde skaffe. Har fundert litt, og en liste skal vel sendes snart :)

 

1: The Kovenant - Nexus Polaris

2: The Kovenant - Animatronic

3: Deathstars - Synthetic Generation

4: Draconian - Where Lovers Mourn

 

Tenker så på Naglfar - Sheol. Har hørt Ex Infernis EP'en, og liker den godt. Er ikke like glad i Pariah-albumet.

 

Andre must-have album som kan lett skaffes i norske nettbutikker? Gjerne i en samlet bestilling.

7092217[/snapback]

 

Opeth - My Arms, Your Hearse

 

:love:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...