Gå til innhold

Backstage - pensjonert diskusjonstråd for musikk


Ueland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men for å få jobbe på Platekompaniet må man fylle ut en lannnnng spørreskjema for å vise at du har musikkinteresse. Det er langt fra bare de seneste topp 20-hits du må vite navnet på. Folk kan komme og spørre om alt fra gammel Elvis til Britney's siste..eller den derre med han derre fra den filmen.

 

Eller plutselig spør noen om en klassisk tranceplate, da bør du kjapt kunne si "Den står der borte i hjørnet" og peke på den hylla. Man bør også ha peiling på metal, siden det er en stor del av utvalget deres. Ei venninne søkte sommerjobb der, hun måtte svare på masse spørsmål som "hva heter første hit'en til Björk og hva het hennes 2 første plater?" o.l. Hun er metalfreak, så hu klarte ikke svare på mange av pop-spm, da :p Men har man vært generellt musikkinteressert som meg i 10-15 år, og tåler å høre både listepop og ekstremmetal, kan man liksom det meste ang. band og sanger, selv om det ikke er blackmetal.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jo det skal jo det men jeg ser ikke helt spenningen i det. Blir liksom veldig likt. Er ikke før de legger til noe mer jeg finner det interessant.

7082865[/snapback]

Det må være noe alvorlig galt med ørene dine om du ikke setter pris på alle de sinnsykt nydelige riffene/overgangene i Eschaton.

 

Eller, er du en sånn popmusikkelsker?

7085328[/snapback]

Alle kan ikke like alt. Liker ikke sånn popmusikk generelt nei.

Lenke til kommentar

Var det ikke den med store bamser som virret rundt i en skog? Husker ikke låttitler i farta..men björk var konge når det kom på tidlig 90-tallet..Violently Happy osv. Så fullstendig annerledes fra alt anna på MTV. Også DEN stemmen :love:

 

Ang. gitarklippet, han var flink. Musikklærern min i barne/ungdomsskolen var også helt rå på kassegitar, hun spilte ofte så hun blødde fra alle fingrene på skoleavslutninger med masse sanger. Men godeste Tommy burde kanskje trappe ned på kaffen :D

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Selve skiva trenger ikke å være ensformig, men jeg syns jeg har hørt de fleste delene i andre låter av andre sort metal band. Og joda er noen søte overganger og tunge riff men i lengden så blir bare det kjedelig (for meg)

 

Edit: Du sa jeg at det var noe galt med meg om jeg ikke satt pris på det og det så det tok jeg som at jeg burde like det eller så feilte det meg noe. Derfor så sier jeg at alle kan ikke like alt.

Endret av Jernlov
Lenke til kommentar

Når jeg hører på ren blackmetal er det nettopp monotonien som er så deilig. Man kommer i en slags transe med konstant gjentagende rytmeparti, og gitarharmonier eller riff som bare vever seg gjennom musikken, mens vokalen høres ut som en hårføner. Altså gammal Darkthrone på f.eks. Transilvanian Hunger (låten). Ingenting er så down to basics som det.

 

Eller til det nyeste, f.eks. Keep of Kalessin sin 'Crown of Kings'. Blir bare svøpt inn i valsetakten og vugget avgårde. Det er en følelse, mere enn bare lydbildet. Får ikke automatisk lyst å springe ut i skogen og drepe små dyr, bare en god følelse inni meg.

 

Jeg kan også elske Iron Maiden eller Dream Theater også. Det er fint å være mangfoldig og ikke gro seg fast i en liten genre.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Madrigal er litt hard å komme seg inn i, men så kommer bare godfølelsen plutselig ute i andre eller tredje sporet når man venner seg til den ekstreme lyden.

Jeg klarer å høre takten som går hele tiden i Wolf and Fear f.eks. Også gitarriffet som vever seg avgårde. Mens noen ville beskrive det som komplett kaos. Det er ikke det.

Det beste er å høre nattens madrigal som helhet, med de små elektroniske mellomrommene mellom hver låt så du får liksom "puste ut" før neste låt. Genialt.

 

Prøv Keep of Kalessin sin Armada-plate. Den har 10 ganger bedre lyd, men er fortsatt det beste som er kommet fra Norge på mange mange år.

Spesiellt sangen Crown of Kings. Valsetakt så det holder.

 

Bergtatt fra Ulver bør du også prøve ut..den er litt softere i mange partier for så å blåse på med blastbeats. Og har mye bedre lyd.

Black metal er mere følelse og stemning for meg enn mye annen musikk jeg hører på.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Til og med jeg har begynt å sette pris på svartmetall. Nattens Madrigal begynner sakte, men sikkert å synke inn...

7085574[/snapback]

 

Åpningsporet og spor nummer tre er satans så fantastiske. Guddomelig fett. Soloen på åpningsporet er jo også i særklasse med andre soloer som Burzum - War og Darkthrone - Kathaarian Life Code.

Lenke til kommentar

Jeg er på Bergens konserten så det vil fort bli problematisk, og det andre er jo at jeg igrunn ikke er gammel nokk til å slippe inn der :p (men regner med at jeg hadde kommet inn der, tviler på at det er leg plikt på alle under 25 på en dag som den)

 

Men vi kan ha den pilsen til gode på neste turne, regner igrunn med at det bare blir oslo da.

Endret av Eyvindr
Lenke til kommentar

Oo sant trodde du skulle på oslo-konserten..jaja. Det er 20 på Rockin ja. Er ikke så ofte man støter på folk som er såpass enige om black metal med som vi er..hehehe.

 

Regner sterkt med å høre bare Maiden hele dagen i alle byens pub'er, sånn er det alltid. De viser Live-DVD'r på storskjermer eller spiller gamle og nye plater. Morsomt når hele Oslo/Bergen er invadert av folk i Maiden-skjorter og langt hår. Ikke sånt man ser hver dag, liksom. Også de kav engelske Merchandise-selgerne på omtrent hvert gatehjørne som roper AYON MÆÆIDEN T-SHIRTS på Liverpool'sk. Jeg liker ikke å henge på pub hele dagen før en lang konsert, da må jeg bare pisse hele tida når jeg kommer inn. Og det er kjipt når man har funnet god plass i mengden.

 

Man går liksom bare rundt i byen og gliser og snur seg rundt der man hører Maiden på stereoanlegg.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...